Hur är vädret där du befinner dig nu??

Finns det ingen bättre färg så slipper vartannat år, Flugger ger garanti på 15 år på sin fasadfärg, finns det inte liknande för staket?
Dyrare men billigare i längden om man måste måla vartannat.
Tror du missförstod mig. Bygger man med tryckimpregnerat (vi har bytt ut det gamla som i princip var slut) så säger de som vet att man skall vänta i c:a 2 år med att måla. Nu skall det förhoppningsvis dröja ett decennium eller mer innan nästa målning. :unsure:

Senast ändrad:
Finns det ingen bättre färg så slipper vartannat år, Flugger ger garanti på 15 år på sin fasadfärg, finns det inte liknande för staket?
Dyrare men billigare i längden om man måste måla vartannat.
@Acke menar nog att staketet är nytt och byggt i tryckimpregnerat virke. Man brukar vilja vänta två år innan man målar. Gör man ett bra jobb håller målningen klart längre än två år.
Nu hann han svara :)

@Acke menar nog att staketet är nytt och byggt i tryckimpregnerat virke. Man brukar vilja vänta två år innan man målar. Gör man ett bra jobb håller målningen klart längre än två år.
Nu hann han svara :)
Då får han vara tydlig med det eller är det nåt man skall veta?
Jag tillhör inte gruppen lokalarbetare som står och kollar när andra jobbar och tar till mig onödig info, ingen aning om mer än det jag skall åta mig själv.

Molnfritt, svag vind och 32 grader, analogt kvicksilver enligt Anders Celsius skala. Det har sjunkiit ner lite från 37 grader tidigare detta pga lägre heat index (från sol till skugga) förväntat nedåtgående.

Svensk sommar när den är som bäst.

IMG_20240720_122633.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp