Hur är vädret där du befinner dig nu??

Kl. 06:00
Dagens bild över himlavalvet och prognos, just nu lätt bris...

IMG_20250621_060532.webp

Och från Foreca appen kommer informationen om hur dagen kommer att sluta.

Screenshot_20250621-060458.webp

@JBK.Ltd.

Efter hot från väderappen, äntligen har det blöta kommit ner från himlen och utanför har temperaturen blivit påverkad.

@JBK.Ltd.

Snart kommer vi att utplånas av årets värmebölja, högtryck som hindrar sval luft att komma in.
Jag har inte tagit fram min 8 W AC ännu då det bara är 25 grader i luften. Delarna har jag hitta på AliExpress
Det enda man skall tänka på är att använda destillerat vatten för att förhindra förkalkning av komponenterna.

Det har blåst rejält idag men ändock soligt och 22 grader. På onsdag skall vi tydligen få ett kortvarigt smakprov på den europeiska värmeböljan med uppemot 30 grader, puh.

Här ska det tydligen gå uppåt 30 grader senare i veckan. Ska ta en tur till Stockholm imorgon och det ser ut att bli 24-25 grader och fint "resväder"

Man får vara glad att man inte är i Spanien eller Portugal nu

Nu är det gyllene tider för media. Det är Sommar och Sol och normalt varmare än på vintern. Kring Medelhavet är det varmare än i Sverige!
I en Spansk stad hade temperaturen rusat iväg hela 1,5 %, från 39,4 till 40 grader.
Det handlar om den återkommande VÄRMEBÖLJAN.
Om man inte vet hur det fungera sätter man sig i bilen mitt i Solen med stänga rutor. Temperaturen i kupén stiger snabbt, värmen är inlåst.
Öppnar man rutorna faller temperaturen hastigt. I Spanien finns det inga stora fönsterrutor. Däremot finns det högtryck i havet som gör att värmen ackumuleras på fastlandet.
På Kanarieöarna är vi omgivna av samma lufttryck och havsluften bestämmer lufttemperaturen, 18 grader på morgonen.

Nu är det gyllene tider för media. Det är Sommar och Sol och normalt varmare än på vintern. Kring Medelhavet är det varmare än i Sverige!
I en Spansk stad hade temperaturen rusat iväg hela 1,5 %, från 39,4 till 40 grader.
Det handlar om den återkommande VÄRMEBÖLJAN.
Om man inte vet hur det fungera sätter man sig i bilen mitt i Solen med stänga rutor. Temperaturen i kupén stiger snabbt, värmen är inlåst.
Öppnar man rutorna faller temperaturen hastigt. I Spanien finns det inga stora fönsterrutor. Däremot finns det högtryck i havet som gör att värmen ackumuleras på fastlandet.
På Kanarieöarna är vi omgivna av samma lufttryck och havsluften bestämmer lufttemperaturen, 18 grader på morgonen.

I samma spanska stad hade temperaturen tidigare rusat från 33,6 till 39,4.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp