Hur är vädret där du befinner dig nu??

SVT har fullt spinn. Vi skall alla dö i denna värmebölja! De hade en forskare som berättade att risken för att dö ökar redan vid 20*C och börjar bli riktigt alarmerande vid 30*C. Dessutom var den högre hos norrlänningar än för oss nere i södra delen.

Jag är fyllt av beundran, för forumets norrlänningar som sätter sitt liv på spel genom att åka till Thailand. Beklagar att de dessutom skall behöva utsättas för värmen när de besöker Sverige på sommarhalvåret.

Allt är ett spårämne i atmosfärens fel - CO2. :mad:

Det påstås att det är Portugal som fått de högsta temperaturerna, landet som ligger nära havet.
Nu kan man faktiskt se den barriär som låser inne hettan.
Det för mina tankar till cykelpumpen som blev varm när man pressade ihop luften.
Det behövs med vetenskapligt tänkande och och mindre klimatpladder.

Ska bli 30 grader idag säger dom

IMG_20250702_075035.webp

Lite konstigt att Pattaya ett par mil från Bang Sarey har sådant extremväder. I Bangkok har de visst haft ihållande åska hela natten. Under de 2 veckorna jag varit här i Bang Sarey så har det knappt regnat.
Hörde en åsksmäll igår men kanske missade det ovädret.
Var dock inget personligt problem, är i Pattaya nu men Pratumnak.

Hade ett rejält nedfall av vatten i natt

IMG_20250703_092058.webp

Och imorse efter duschen, torkat till sig och hängt på sig fräscha kläder, öppna balkongdörr och klev utanför huset slutade med att man var lika blöt som i duschen, så satans hög luftfuktighet.
Men just nu säger Foreca appen detta.

Screenshot_20250703-092948.webp

@JBK.Ltd.

Hade ett rejält nedfall av vatten i natt

IMG_20250703_092058.webp

Och imorse efter duschen, torkat till sig och hängt på sig fräscha kläder, öppna balkongdörr och klev utanför huset slutade med att man var lika blöt som i duschen, så satans hög luftfuktighet.
Men just nu säger Foreca appen detta.

Screenshot_20250703-092948.webp

@JBK.Ltd.

Efter mycket om och men, så slutade dagen med ca. 27-29°c, lätt vind och sol.

@JBK.Ltd.

Igår hade vi drygt 32 grader men idag är det annorlunda. Soligt men bara 19 grader i skuggan och rejält blåsigt. Imorgon väntas välbehövligt regn.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp