Hur är vädret där du befinner dig nu??

Vi har det lite bättre än västkusten, men det blåser rejält här också. Många träd ligger över vägarna enligt nyheterna. Ett träd blåste omkull strax utanför där jag bor. Vi håller oss inomhus idag efter att ha plockat undan allt löst som var i trädgården samt bundit fast grillen.

IMG_5669.webp

IMG_5670.webp

Vi har det lite bättre än västkusten, men det blåser rejält här också. Många träd ligger över vägarna enligt nyheterna. Ett träd blåste omkull strax utanför där jag bor. Vi håller oss inomhus idag efter att ha plockat undan allt löst som var i trädgården samt bundit fast grillen.

IMG_5669.webp

IMG_5670.webp
Bäst att vara försiktig när det blåser hårt.
Stormen 1969 så svepte en takpanna genom håret på mig så då var det riktigt nära att ta slut.
Efter det är jag extra försiktig och håller mig inne när det är hårt väder som nu.

Hej

Idag på morgonen har vinden avtagit här hos oss och det är bara 18-22 m/s och solen tittar fram igen.

b5fdd41f-336b-4eed-95df-08a767a87859

STORMEN DAVE

Räddningstjänsten: Ett extremt dygn – hanterat fruktansvärt många larm​

Av Tor Gasslander
Publicerad: I dag 07:11

Träd, plåt, tak, fasader och ibland hela byggnader blåste ner när stormen Dave drog in över Sverige på söndagskvällen. Det uppger räddningstjänsten för GP.

– Vi har hanterat fruktansvärt många larm. Lätt över 300, så det har varit ett extremt dygn, säger ledningsbefälet Mats Gränsmark.

På måndagsmorgonen ligger fortfarande hundratals fallna träd över framförallt mindre vägar, och framkomligheten kan vara begränsad, enligt Expressen.

En rad tågavgångar, däribland mellan Göteborg och Stockholm, kommer också att ställas in under dagen.

Det väntas vara fortsatt blåsigt på måndagen, men SMHI:s vädervarningar gäller under dagen bara på havet och Vänern.

Mvh isan lover

Här blåser det fortfarande en hel del men det har inte alls varit lika besvärligt som längre norrut. Lite moln rusar förbi men det är mest soligt. Temperaturen är 7 grader.

Här blåser det fortfarande en hel del men det har inte alls varit lika besvärligt som längre norrut. Lite moln rusar förbi men det är mest soligt. Temperaturen är 7 grader.
Hej

Som vanligt blev det nog värst i norra Bohuslän Måseskär-Väderöarna som toppade med 39 m/s, var nere och kollade förödelsen vid sjön och det hade varit högt vattenstånd i natt 90-100 cm, det höga vattnet har dragit upp tång, brädbitar, plast och annat på parkeringsplatser m.m ca 50 m från den normala strandlinjen och många byggnader saknar en hel del tegelpannor.

Mvh isan lover

Sista dagen är 11/5 men jag har läst att det går att göra förlängning på imm. Även overstay utan böter men hur många dagar vet jag inte.
Ja en förlängning med 30 dagar om du inte gjort någon innan.

Overstay utan böter är beroende av när det ordinarie flyget skulle gått.

En inställd avgång i mars duger knappast som giltigt skäl när man har haft två månader på sig att ta sig ut ur Thailand på andra sätt.

Ja en förlängning med 30 dagar om du inte gjort någon innan.

Overstay utan böter är beroende av när det ordinarie flyget skulle gått.

En inställd avgång i mars duger knappast som giltigt skäl när man har haft två månader på sig att ta sig ut ur Thailand på andra sätt.
Jag har läst det på Thailands imm hemsida vad som gäller tydligen så länge kriget pågår så finns det förmildrande omständigheter. Men någon förlängning på imm i khorat där jag tillhör har jag aldrig gjort.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp