Hur är vädret där du befinner dig nu??

Ja regn behövs, den saken är klar. Här finns det inte mycket grönt i gräsmattorna. Varmt är det idag också, redan 25 grader och kvavt. Men mer moln som nog förebådar det som skall komma, regn och åska ikväll tills imorgon. Hoppas på ganska många mm i lagom takt, våldsamma åskregn är inte bra, särskilt inte för lantbrukarna där spannmålet snart skall skördas.

Hej

Här är det en sydvästlig bris på 1-2 m/s och 21-22 grader i vattnet och inte ett moln på himmelen, men annat väder är på gång.

ea986509-ec74-3108-a3ca-4660bca5a94b

SOMMARVÄDRET

Varning för skyfall i väst: ”Se om du kan täta källaren”​

Av Marcus Lindén
Publicerad: I dag 09.14

Värmeböljan når sitt slut och nu varnar SMHI i stället för skyfall i Västsverige på lördagen. Det finns risk för kraftiga skurar som kan ge stora regnmängder på kort tid i Västra Götaland samt i delar av Jönköpings, Örebro och Värmlands län.

Lokalt kan det falla uppemot 30 till 60 millimeter. Det medför risker för översvämningar i källare, dagvattensystem, viadukter och på vägar.

”Se över om du kan täta din källare, eller flytta på föremål som riskerar att skadas av vatten”, skriver myndigheten.

Den gula varningen gäller i tolv timmar från och med klockan 10 på lördagsförmiddagen.

Mvh isan lover

Thailand kan kasta sig i väggen. Här i Östra Värmland är det 42+ grader i solen och +20 på natten.

Jag var borta vid sjön i morse och tog ett dopp. Skyddad insyn givetvis, Man vill ju inte ha halva Värmlands 60+ kvinnor trånande i buskarna.

BTT

Vi har 78 grader i solen och 30 på natten.

Seriöst är det soligt på Samui. Det får bli en promenad i närområdet med bar överkropp så jag får lite motion, solbränna och vitamin-D. Jag väljer nog att gå på lilla väggen intill vår tomt. Man vill ju inte ha 60+ kvinnor trånande bakom palmerna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp