Hur efterlyser jag försvunnen person pattaya/jomtien

Ambassaden och konsulaten kan vara behjälplig med att utfärda olika typer av intyg och legaliseringar. Vi föredrar att intyg beställs via e-post och i andra hand per post.
En polisanmälan har nu gjorts i sverige om försvunnen person. Vi hade hoppas att han hört av sig i natt men ingen har forsatt hört något tyvärr.
Tycker hela procssen går för långsamt.
Var nog inte i mitt fulla tillstånd igår väldigt uppjagad/stressad.

Men det är alltså snuthäktet i thailand Jag lättast försöker att få tag i just nu de måste ha någon databas att kunna söka i via hans person nummer.
Fick svar ifrån sjukhus jag maila och person med hans person nummer jag angett gav ingen träff.

Han ändrade betende fort skickade konstiga videos på slutet som han i normalt skick fall tillstånd grejer han säger/gör aldrig skulle gjort vid normalt tillstånd. Sen efter det fick vi som letar efter han alla varsitt ett sent samtal runt klockan var 03.00 här i sverige Tyvärr Så svara ingen utav oss Alla sov Ångrar oss grovt! Efter det inte ett ljud/levnadstecken.
Tänker om han i häktet där i thailand fick varsina samtal att ringa och vi sumpa chansen att svara? Har ej koll på processen hur de funkar där..
Har suttit för böter utan hjälm och det tog lång tid i kö men ej såhär lång tid.

Man har dom värsta tankarna i huvudet.

En polisanmälan har nu gjorts i sverige om försvunnen person. Vi hade hoppas att han hört av sig i natt men ingen har forsatt hört något tyvärr.

Men det är alltså snuthäktet i thailand Jag lättast försöker att få tag i just nu de måste ha någon databas att kunna söka i via hans person nummer.
Fick svar ifrån sjukhus jag maila och person med hans person nummer jag angett gav ingen träff.

Han ändrade betende fort skickade konstiga videos på slutet som han i normalt skick fall tillstånd grejer han säger/gör aldrig skulle gjort vid normalt tillstånd. Sen efter det fick vi som letar efter han alla varsitt ett sent samtal runt klockan var 03.00 här i sverige Tyvärr Så svara ingen utav oss Alla sov Ångrar oss grovt! Efter det inte ett ljud/levnadstecken.
Tänker om han i häktet där i thailand fick varsina samtal att ringa och vi sumpa chansen att svara? Har ej koll på processen hur de funkar där..
Har suttit för böter utan hjälm och det tog lång tid i kö men ej såhär lång tid.

så bra, då kan du väl upplysa om namn och person-nummer på vem som är efterlyst....

Var det den eftersöktes telefonnummer eller någon annans? Inget svar när ni ringer tillbaka eller är det hemligt nummer?

Torde vara ett brott mot GDPR, forumägaren åker dit.
Inväntar ifrån missing people
Och svar ifrån polis hur vi går vidare
Sedan går vi ut till pattaya news m.fl kanaler
För dom som befinner sig i pattaya/jomtien området kan jag ge en beskrivning till Men det är som sagt som en nål i en hösack att hitta..
Vi "hoppas att personen sitter häktad.
Så vi iallfall vet vart han är.
Annars har vi större problem känner vi i nuläget..

Var det den eftersöktes telefonnummer eller någon annans? Inget svar när ni ringer tillbaka eller är det hemligt nummer?
Det var på snapchat/viber och google meet
Väldigt konstigt om polis har tagit fram och lyckats hittat just oss ringt till oss ifrån hans telefon Så detta samtal kl .3;00 gjorde nog utav han själv. Men jag tänker om polis satt brevid och kollat/bestämt Vet ej hur regler funkar

Jag tänker värsta tankar annars som
Var det ett sista självmords samtal och så vidare..
Nu hoppas vi bara att få svar snarast i polis som ska återkomma

Väldigt konstigt om polis har tagit fram och lyckats hittat just oss ringt till oss ifrån hans telefon Så detta samtal kl .3;00 gjorde nog utav han själv. Men jag tänker om polis satt brevid och kollat/bestämt Vet ej hur regler funkar

Jag är absolut inget troll.
Det är en man i runt 30 års ålder som saknats. Ensam resenär ej varit så stabil på sistonde Åkte

Bara om man på något sätt snabbt kunde få tag på häktet i thailand

För dom som befinner sig i pattaya/jomtien området kan jag ge en beskrivning till Men det är som sagt som en nål i en hösack att hitta..
Det är väl dumt för då har han ju troligen gjort något brottsligt, sitta i spjället i Pattaya kan ju inte vara roligt. Det är väl bättre han ränner runt bland barerna och har kul.

Torde vara ett brott mot GDPR, forumägaren åker dit.
inte alls,,,,offentlig uppgift...här handlar det inte om att lagra uppgifter, om detta har vi haft diskusition om tidigare, forumägaren modererar inte och därmed så ligger ansvaret på postaren...

En polisanmälan blir i och med att den inkommer till polismyndigheten en offentlig handling enligt 3 och 6 §§ Tryckfrihetsförordningen.
varför bara till dom som befinner sig i Pattaya? fram med ett namn och signalement, eller hur menar du att folk ska veta vad/vem dom letar efter?

skulle personen sitta häktad så blir ambassaden med automatik informerad...

och vad tänkte du att "missing people" skulle bidra med?

signalement: man i 30-årsåldern.

Senast ändrad:
Trollgubbe, har du inget bättre att göra än att spamma denna tråd ?
Kanske har du ett hemligt projekt, du kan jobba på, för vilket du behöver en hemlig 12 volts generator eller något annat konstigt ? :xmas_smiley:
känns det bra att stalka mig, vänligen skriv inte till eller om mig, jag betackar mig för dina inlägg...

Jag tvivlar på att konsulatet, oavsett var det befinner sig, ägnar sig åt att efterforska försvunna personer. Möjligtvis att dom kan hjälpa en med tex telefonnummer till polisen. Men jag har ju haft fel förr.
Hej

Tror du har helt rätt, svaret på ambassader och konsulat brukar väl nästan vara att du får skylla dig själv om du har rest utomlands och det oavsett vad det handlar om.

Att kontakta den vanliga Polisen, Turistpolisen och lokal media typ Pattaya Mail är nog det bästa alternativet.

Mvh isan lover

Hej

Tror du har helt rätt, svaret på ambassader och konsulat brukar väl nästan vara att du får skylla dig själv om du har rest utomlands och det oavsett vad det handlar om.

Att kontakta den vanliga Polisen, Turistpolisen och lokal media typ Pattaya Mail är nog det bästa alternativet.

Mvh isan lover
Det var en negativ syn på våra ambassader och konsulat.

Dom brukar vara hjälpsamma med enkel rådgivning och att ta fram telefonnummer och andra kontaktuppgifter.
Men är en svensk arresterad eller inlagd på sjukhus och inte kontaktbar informeras ambassaden.

Både ambassaden i Manila och konsulat i Cebu har gott rykte om att hjälpa svenskar med att lotsa vidare till rätt instans, tex telefonnummer polisen i rätt område, rekommendationer till advokater i rättstvister.
Men ambassaden löser inte saker åt svenskar men gratis rådgivning och assistans bjuder dom på.

Skickar man ett email får man alltid svar

inte alls,,,,offentlig uppgift...här handlar det inte om att lagra uppgifter, om detta har vi haft diskusition om tidigare, forumägaren modererar inte och därmed så ligger ansvaret på postaren...

En polisanmälan blir i och med att den inkommer till polismyndigheten en offentlig handling enligt 3 och 6 §§ Tryckfrihetsförordningen.
Du får nog läsa på lagtext och förarbeten om GDPR lite, bara för att det är en offentlig handling eller uppgift betyder det inte att det är fritt fram att publicera dennsamma på internet.

Om webbplatsen har ett utgivningsbevis så råder dock ett generellt undantag från GDPR och enligt tryckfrihetsförordningen.

Det var en negativ syn på våra ambassader och konsulat.

Dom brukar vara hjälpsamma med enkel rådgivning och att ta fram telefonnummer och andra kontaktuppgifter.
Men är en svensk arresterad eller inlagd på sjukhus och inte kontaktbar informeras ambassaden.

Både ambassaden i Manila och konsulat i Cebu har gott rykte om att hjälpa svenskar med att lotsa vidare till rätt instans, tex telefonnummer polisen i rätt område, rekommendationer till advokater i rättstvister.
Men ambassaden löser inte saker åt svenskar men gratis rådgivning och assistans bjuder dom på.

Skickar man ett email får man alltid svar
Hej

Roligt att höra någon som har positiva erfarenheter därifrån, själv har jag tyvärr bara tagit del av en rad mycket negativa berättelser ifrån Svenskar som har behövt hjälp när dom har råkat illa ut t.ex anklagas för brott eller när Svenskar grips och sätts i en cell och blir utsatta för utpressning ifrån polisen o.s.v.

Mvh isan lover

Hej

Roligt att höra någon som har positiva erfarenheter därifrån, själv har jag tyvärr bara tagit del av en rad mycket negativa berättelser ifrån Svenskar som har behövt hjälp när dom har råkat illa ut t.ex anklagas för brott eller när Svenskar grips och sätts i en cell och blir utsatta för utpressning ifrån polisen o.s.v.

Mvh isan lover
Jag har bara goda erfarenheter av konsulatet i Pattaya och det kanske beror på att jag inte förväntar mig bättre service än vad dom utlovar. Numera måste man boka tid för träff vilket för mig innebar 5 dagars väntan för att få mitt Incomeletter, men jag är ju pensionär och har gott om tid så inga problem.

Hej

Mvh isan lover
Ja det är skillnad på fysisk hjälp och rådgivning.
Ambassaden (UD) ställer inte upp med pengar till advokater, flygbiljetter, lån, sjukvård mm.
Men dom kan kontakta familjen i Sverige om situationen och även bistå med kontaktuppgifter och telefonnummer som stödfunktion.
Vet att svenskar fått hjälp av ambassaden som mellanhand att betala räkningar för sjukvård.
Pengar sätts in ett konto hos UD och ambassaden betalar räkningen.

Ja egna erfarenheter är också en skillnad mot att bara höra talas via rykten.

Ambassader har många stödfunktioner, några är gratis och andra får man betala för.

Vet inte om det kostar i Thailand för inkomstintyg, levnadsintyg men sånt har man rättighet till.

I Manila får man betala för översättning och stämpling av intyg och certifikat av svensk myndighet där det behövs orginal.

Tillbaka
Topp