Hur efterlyser jag försvunnen person pattaya/jomtien

inte alls,,,,offentlig uppgift...här handlar det inte om att lagra uppgifter, om detta har vi haft diskusition om tidigare, forumägaren modererar inte och därmed så ligger ansvaret på postaren...

En polisanmälan blir i och med att den inkommer till polismyndigheten en offentlig handling enligt 3 och 6 §§ Tryckfrihetsförordningen.

varför bara till dom som befinner sig i Pattaya? fram med ett namn och signalement, eller hur menar du att folk ska veta vad/vem dom letar efter?

skulle personen sitta häktad så blir ambassaden med automatik informerad...

och vad tänkte du att "missing people" skulle bidra med?

signalement: man i 30-årsåldern.
Skicka mig namn och personnummer på PM. Jag har en facebook kontakt med en nu iofs pensionerad chef i Turistpolisen Pattaya , men han jobbar extra så har säkert de rätta kontakterna. Får jag dessa snabbt så messar jag honom uppgifterna på messenger, han var aktiv alldeles nyss

En polisanmälan har nu gjorts i sverige om försvunnen person. Vi hade hoppas att han hört av sig i natt men ingen har forsatt hört något tyvärr.
Tycker hela procssen går för långsamt.
Var nog inte i mitt fulla tillstånd igår väldigt uppjagad/stressad.

Men det är alltså snuthäktet i thailand Jag lättast försöker att få tag i just nu de måste ha någon databas att kunna söka i via hans person nummer.
Fick svar ifrån sjukhus jag maila och person med hans person nummer jag angett gav ingen träff.

Han ändrade betende fort skickade konstiga videos på slutet som han i normalt skick fall tillstånd grejer han säger/gör aldrig skulle gjort vid normalt tillstånd. Sen efter det fick vi som letar efter han alla varsitt ett sent samtal runt klockan var 03.00 här i sverige Tyvärr Så svara ingen utav oss Alla sov Ångrar oss grovt! Efter det inte ett ljud/levnadstecken.
Tänker om han i häktet där i thailand fick varsina samtal att ringa och vi sumpa chansen att svara? Har ej koll på processen hur de funkar där..
Har suttit för böter utan hjälm och det tog lång tid i kö men ej såhär lång tid.

Man har dom värsta tankarna i huvudet.
Fick du sitta i häktet när du skulle betala böter för att ha åkt utan hjälp?

Ja det är skillnad på fysisk hjälp och rådgivning.
Ambassaden (UD) ställer inte upp med pengar till advokater, flygbiljetter, lån, sjukvård mm.
Men dom kan kontakta familjen i Sverige om situationen och även bistå med kontaktuppgifter och telefonnummer som stödfunktion.
Vet att svenskar fått hjälp av ambassaden som mellanhand att betala räkningar för sjukvård.
Pengar sätts in ett konto hos UD och ambassaden betalar räkningen.

Ja egna erfarenheter är också en skillnad mot att bara höra talas via rykten.

Ambassader har många stödfunktioner, några är gratis och andra får man betala för.

Vet inte om det kostar i Thailand för inkomstintyg, levnadsintyg men sånt har man rättighet till.

I Manila får man betala för översättning och stämpling av intyg och certifikat av svensk myndighet där det behövs orginal.
Hej

Ja så är det nog, att dom kan tillhandahålla ett telefonnummer, adress eller liknande som man själv förmodligen kan hitta på nätet tvivlar jag inte på, men när en Svensk verkligen hamnar i en nödsituation och är illa ute på allvar så finns det normalt ingen hjälp att få alls.

Det handlar inte bara om berättelser i andra hand, jag har personligen tillsammans med min dåvarande svärfar varit aktiv och förhandlat ut en Svensk som satt i en cell och utpressades av polisen, Svensken bad mig kontakta ambassaden och det gjorde jag naturligtvis, svaret jag fick var då att i Thailand gäller deras regler och reser man runt i landet får man skylla sig själv. Det kan ta 6 månader innan det blir en eventuell rättegång eller anklagelsen läggs ned.

Polisen begärde 50 000 baht för att släppa honom, efter några dagars diskussioner, några telefonsamtal, hot och förhandlande fick jag polisen att gå med på att släppa Svensken för 5 000 baht, då fick han tillbaka sitt pass och släpptes fri.

Mvh isan lover

Hej

Ja så är det nog, att dom kan tillhandahålla ett telefonnummer, adress eller liknande som man själv förmodligen kan hitta på nätet tvivlar jag inte på, men när en Svensk verkligen hamnar i en nödsituation och är illa ute på allvar så finns det normalt ingen hjälp att få alls.

Det handlar inte bara om berättelser i andra hand, jag har personligen tillsammans med min dåvarande svärfar varit aktiv och förhandlat ut en Svensk som satt i en cell och utpressades av polisen, Svensken bad mig kontakta ambassaden och det gjorde jag naturligtvis, svaret jag fick var då att i Thailand gäller deras regler och reser man runt i landet får man skylla sig själv. Det kan ta 6 månader innan det blir en eventuell rättegång eller anklagelsen läggs ned.

Polisen begärde 50 000 baht för att släppa honom, efter några dagars diskussioner, några telefonsamtal, hot och förhandlande fick jag polisen att gå med på att släppa Svensken för 5 000 baht, då fick han tillbaka sitt pass och släpptes fri.

Mvh isan lover
UD har tydliga regler om vad svenskarna får hjälp med utomlands och dom får inte lägga sig i myndigheter utomlands.
Det är inte något nytt.

Det bästa är att vara försäkrad som även täcker juridisk hjälp.

Man kan tro vad man vill men nån hjälp från Ambassaden, konsulatet eller nåt försäkringsbolag i eftersökningarna lär man inte få, det är vad jag tror !
Nää, efter endast 24 timmar så kan man nog bli tvungen att söka själv, efter några dagar kanske Ambassaden engarerar sig. men jag har inte fått något PM , jag kan få min Polisvän (Thai touristpolis ) att säka i databasen vad gäller just Pattaya , men denna "Dreamer" kanske bara drömmer. Om det är ett troll så har jag svårt att förstå logiken i detta skaämt, i så fall en mycket sjuk individ

Nää, efter endast 24 timmar så kan man nog bli tvungen att söka själv, efter några dagar kanske Ambassaden engarerar sig. men jag har inte fått något PM , jag kan få min Polisvän (Thai touristpolis ) att säka i databasen vad gäller just Pattaya , men denna "Dreamer" kanske bara drömmer. Om det är ett troll så har jag svårt att förstå logiken i detta skaämt, i så fall en mycket sjuk individ
Det är kanske för att du inte har frågat TS, istället frågade du ubon !

Det är kanske för att du inte har frågat TS, istället frågade du ubon !
Han läser väl alla inlägg som rör honom hoppas jag på, men tror inte så mycket på det där, tror det är lite "trolleri"
Han har även ett PM från mig där jag efterfrågar namn samt personnummer

Man kan tro vad man vill men nån hjälp från Ambassaden, konsulatet eller nåt försäkringsbolag i eftersökningarna lär man inte få, det är vad jag tror !
Man lär i alla fall aldrig få nån hjälp .ed att muta snuten med 50 000. Eller 5 000 baht som förväntades ovan.

Fy fan om våra skattepengar skulle gå till mutor..

Man lär i alla fall aldrig få nån hjälp .ed att muta snuten med 50 000. Eller 5 000 baht som förväntades ovan.

Fy fan om våra skattepengar skulle gå till mutor..
Varför skulle man behöva muta "snuten", Du menar att de skiter i om en tourist har problem eller saknas ? det kan jag tala om för dig att det gör de inte, dessutom är Thaipolisen oerhört mycket mer kompetenta än vad Svensk polis är. En bombman i Bangkok plockar de reda på inom ett dygn , det vet vi av erfarenhet, och det är Bangkok, Svenska polis har ju noll koll på de kriminella i Sverige. Thaipolisen är visserligen korrupta men de är även med sina speciella färdigheter enormt kompetenta att hitta folk

Varför skulle man behöva muta "snuten", Du menar att de skiter i om en tourist har problem eller saknas ? det kan jag tala om för dig att det gör de inte, dessutom är Thaipolisen oerhört mycket mer kompetenta än vad Svensk polis är. En bombman i Bangkok plockar de reda på inom ett dygn , det vet vi av erfarenhet, och det är Bangkok, Svenska polis har ju noll koll på de kriminella i Sverige. Thaipolisen är visserligen korrupta men de är även med sina speciella färdigheter enormt kompetenta att hitta folk
Men så finns det också många civilsnutar på soierna som smälter in bra i gatubilden,

Jag tror bestämt du missade vad det hela handlar om. Ambassaden/konsulatet ville inte hjälpa en svenne att muta polisen med 50 000.

Och då 'hjälper de inte till" enligt skribenten.

Se ovan!

Det handlar inte om effektivitet mot bombmän.

Svenska bidragstagare i Gaza fick hjälp av UD att åka :thumbsdown: tillbaks.
Samma under pandemin från flera länder men biljetter får dom betala själva.
UD organiserade tillsammans med andra länder chartrade flyg.
Det var några krigare från IS lägren som fick åka hem på statens bekostnad också.

De behövde inte betala några biljetter själva. Det är skillnad på folk o folk i "Sverige".

Skicka mig namn och personnummer på PM. Jag har en facebook kontakt med en nu iofs pensionerad chef i Turistpolisen Pattaya , men han jobbar extra så har säkert de rätta kontakterna. Får jag dessa snabbt så messar jag honom uppgifterna på messenger, han var aktiv alldeles nyss
Tusen tack!

Någon som vet om missing person thailand är en trovärdig sida på facebook 3000 svenska ville dom ha för att
dom ringer alla sjukhus polis häktet tidning Och lägger ut bild m.m
Ville va lite anonym i början inte utlämna all information.
Men under senaste dygnet har vi fått tag på hotell namnet och ytterligare information. Men ingenting går ihop är helt förtvivlad uppjagad.

Jag är inget troll har under hela dagen Letat information på andra ställen Sket i denna tråd då jag tyckte jag ej fick hjälp blev dåligt bemött ingen trodde på mig. Så nu kollade jag här igen och såg alla snälla svar istället Och ångrat att jag ej kollat tidigare idag Jag svarade nu så forr jag såg på ditt Pm

Tillbaka
Topp