Hur efterlyser jag försvunnen person pattaya/jomtien

Pass hittat nu på sjukhus. Problem nu är motorcykel nyckel måste tillbaka inlämnas till där han hyrt motorcykel Men motorcykeln är hel och ej i dåligt skick. Hotell betalt . Vi har fått polisen att lägga ner anmälan för dom förstog att han var mentally ill och skickade till sjukhus istället
Vi vill inte ha kvar personen i thailand Får snart prata med personen Ska se om det går att prata med han få han att inse att han måste komma till sverige man kan bli "räddad en gång men inte flera gånger.. Vi vet inte hur mycket han förstår vad han gjort/ hur i medvetet han är Vi planerar annars att flyga ner

Vi vill inte ha kvar personen i thailand Får snart prata med personen Ska se om det går att prata med han få han att inse att han måste komma till sverige man kan bli "räddad en gång men inte flera gånger.. Vi vet inte hur mycket han förstår vad han gjort/ hur i medvetet han är Vi planerar annars att flyga ner
HAn jag prata med thailand sa att dom såg större på droger
Han har alltså blivit menatlly ill av droger råkat ut i situationer och tillslut blev omhändertagen av polis
än mord/stöld i thailand men jag vet ej hur sanning är i det

HAn jag prata med thailand sa att dom såg större på droger
Han har alltså blivit menatlly ill av droger råkat ut i situationer och tillslut blev omhändertagen av polis
än mord/stöld i thailand men jag vet ej hur sanning är i det
Han sa dom såg större på droger än mord/stöld i thailand att droger va större skulle jag försöka skriva
Han jag skriver om har ej rånat mördat
Han har bara stökat och varit mentally ill

UD har tydliga regler om vad svenskarna får hjälp med utomlands och dom får inte lägga sig i myndigheter utomlands.
Det är inte något nytt.

Det bästa är att vara försäkrad som även täcker juridisk hjälp.
Det bästa är nog att stanna hemma hos mamma, köttbullar klockan 16,00 går inte av för hackor! Med mos! :xmas_smiley: :beer:

No shit Sherlock!!!!
Kanske skapar en ny tråd om detta

Men behöver hjälp att få ut sjukhus journal och polis rapport ifrån thailand.

Vi behöver det för att han ska få rätt vård nu i sverige.
Vi måste veta vad som har hänt i thailand för att kunna behandla och att han ska få rätt behandling här

Vi måste veta vad som har hänt i thailand för att kunna behandla och att han ska få rätt behandling här
Fick själv ut en dödsattest därifrån men det var av en god vän som är Thai.
Så att få ut något från polisen, läkare är nog inte omöjligt om man bara har en bra kontakt vill säga.

Fick själv ut en dödsattest därifrån men det var av en god vän som är Thai.
Så att få ut något från polisen, läkare är nog inte omöjligt om man bara har en bra kontakt vill säga.
har fått sjukhus fakturan och små delar av polis rapporten av killen som hjälpte oss hitta han. Men vet inte om jag vill fråga han igen om hjälp Då han redan gjort tillräckligt i detta fall att hitta han
Har försök mailat/skrivit till sjukhus polisen utan resultat tyvärr.
Det är så otäckt allt som hänt

har fått sjukhus fakturan och små delar av polis rapporten av killen som hjälpte oss hitta han. Men vet inte om jag vill fråga han igen om hjälp Då han redan gjort tillräckligt i detta fall att hitta han
Har försök mailat/skrivit till sjukhus polisen utan resultat tyvärr.
Det är så otäckt allt som hänt
Låter som killen som du fick det första av är en bra kontakt.
Förklara och inse att är är bra för er och kanske då kan hjälpa er mer.
Skulle det inte vara för goda människor i världen så skulle man bli rätt handikapp.
Att alla inte kommit till insikt med det?
Ibland händer det mest oväntade.

Du får nog ingen hjälp här, då det är väldigt kryptiskt vad han gjort för något.
Bara allvarliga saker.
Vad säger han själv?
Var finns han nu?

Får han lämna Thailand eller finns det några hinder kvar?
Har han en reseförsäkring så kontakta bolaget för rätt till advokat mm ingår.

Rätt vård i Sverige vill nog läkare i Sverige bedöma med egna tester och undersökningar.
Sjukhusfakturan beskriver väl typ av vård.

Du får nog ingen hjälp här, då det är väldigt kryptiskt vad han gjort för något.
Bara allvarliga saker.
Vad säger han själv?
Var finns han nu?

Rätt vård i Sverige vill nog läkare i Sverige bedöma med egna tester och undersökningar.
Han är i Sverige nu
Svårt att ge rätt vård i Sverige
När vi inte vet vad som har hänt i thailand som har orsakat detta
Om det är någon som misshandlat han/hållit han till fånge/slagit han i huvudet droger/ofrivilligt nerdrogad förgiftad eller vad som har hänt.
också lättare för mig som anhörig att få ett stängt kapitel om jag kan förstå vad han har blivit utsatt för.
Därför vill jag kunna läsa hela polisrapport sjukhusjournalen
Han är verklighetsfrånvarande och kan ej berätta själv.
Han är satt i sveriges vård just nu.
Men som sagt skulle hjälpa om man visste vad som hänt vad som har orsakat gjort han såhär.. Läkaren har såklart sina terioer slutsatser i nuläget.
Får bara hoppas att han blir "normal
Bara allvarliga saker.
Vad säger han själv?
Var finns han nu?

Därför vill jag kunna läsa hela polisrapport sjukhusjournalen
Han är verklighetsfrånvarande och kan ej berätta själv.
Anlita en advokat i Thailand.
Sjukjournaler ska nog inte vara något problem men polisrapporten lär vara kinkigare.

När jag var inlagd på sjukhus i Thailand fick jag med mig samtliga journaler, röntgenbilder och en dvd från CT scan med mig när jag skrevs ut.
Allt på engelska för att ta med till mitt sjukhus i Sverige.

Tillbaka
Topp