Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur fixa BankID för tirak som inte har Svenskt ID-kort ?
Inte så lätt om man bor i Thailand.
Kanske ändrat nu men förr när jag hade bankdosa kunde jag inte lägga in bankid på tex tel med ip utanför EU, var tvungen att fixa när jag kom ombord.
Nu har jag ingen bankdosa längre så får inget bankid.
Inte så lätt om man bor i Thailand.
Kanske ändrat nu men förr när jag hade bankdosa kunde jag inte lägga in bankid på tex tel med ip utanför EU, var tvungen att fixa när jag kom ombord.
Nu har jag ingen bankdosa längre så får inget bankid.
Ok, blivit svårare nu då?
Har inte haft nåt på runt 8 år, sist fick jag fixa det ombord pga gick inte när jag logga in i Thailand men då funka det med bankdosan när jag kom ombord och Norskt ip.
Ok, blivit svårare nu då?
Har inte haft nåt på runt 8 år, sist fick jag fixa det ombord pga gick inte när jag logga in i Thailand men då funka det med bankdosan när jag kom ombord och Norskt ip.
Var bankid på datorn, vad menar du med bankid?
Jag har aldrig varit på banken och legitimerat mig för digital bankid, legitimerar sig gör man med bankdosan.
Men som sagt 8 år sen kanske annorlunda nu?
Ok, skumt jag har Swedbank och aldrig behövt gå till banken, fixat på min banksida och godkänt med bankdosa?
Jag frågade om det är nytt behöva legitimera sig på banken eller är det ett lotto för som sagt aldrig behövt göra det.
Ok, skumt jag har Swedbank och aldrig behövt gå till banken, fixat på min banksida och godkänt med bankdosa?
Jag frågade om det är nytt behöva legitimera sig på banken eller är det ett lotto för som sagt aldrig behövt göra det.
Bankdosan fick jag ju såklart med id för var när jag öppna kontot men bankid fixa jag flera år senare och har jag aldrig gått till banken för inte ens första gången.
Bankdosan fick jag ju såklart med id för var när jag öppna kontot men bankid fixa jag flera år senare och har jag aldrig gått till banken för inte ens första gången.
Men du har redan identifierat dig när du fick dosan. Då BankID är knutet mot ditt personnummer så går det inte att skaffa om man inte har ett svenskt personnummer, vilket du har.
När man väl har ett personnummer och en bankdosa behöver man inte gå till banken personligen för något egentligen då du kan fixa nästan allt online.
Men du har redan identifierat dig när du fick dosan. Då BankID är knutet mot ditt personnummer så går det inte att skaffa om man inte har ett svenskt personnummer, vilket du har.
När man väl har ett personnummer och en bankdosa behöver man inte gå till banken personligen för något egentligen då du kan fixa nästan allt online.
äåOk, skumt jag har Swedbank och aldrig behövt gå till banken, fixat på min banksida och godkänt med bankdosa?
Skumt är bara förnamnet. Min så kallade säkerhetsdosa förlorade sin batterikraft (går inte att byta) i samband med detta blev Bankidet spärrat. För att för att kunna registrera ett nytt bankID måste man ha en fungerande 'säkerhetsdosa', annars går det inte att registrera BankIdet. Med andra ord kommer jag aldrig åt mina pengar.... 555
Skumt är bara förnamnet. Min så kallade säkerhetsdosa förlorade sin batterikraft (går inte att byta) i samband med detta blev Bankidet spärrat. För att för att kunna registrera ett nytt bankID måste man ha en fungerande 'säkerhetsdosa', annars går det inte att registrera BankIdet. Med andra ord kommer jag aldrig åt mina pengar.... 555
Min dosa dog här nere.
Jag fick skriva en fullmakt till farsan så fick han gå till banken och hämta ut och nya aktiveringskoden sändes till mig med post.
Men var pga vi båda kända av banken, kan vara svårt annars.
Men då finns alternativet att höra med banken och ta dosan genom ambassaden en tjej som var på ambassaden samtidigt som jag var där gjorde så.
Har hon ett svenskt personnummer? Om hon inte har ett svenskt personnummer så kan hon inte fixa ett, har hon ett personnummer så får hon gå till banken och identifiera sig.
Är hon inte svensk medborgare och har svenskt personnummer så kan hon inte.
Har hon personummer så är också hon Svensk och samma procedur gäller för henne.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.