fixa resa

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
När man väl bestämt sig för att resa ja det är då det börjar........
när vill jag åka och vart vill jag åka? hur länge ska jag vara borta?
vad får det kosta? hur långa väntetider accepterar jag? hur många byten är okey?
Vad för sorts resa vill jag ha? Ska jag åka charter? flygstol? reguljärt?
Vågar jag åka reguljärt, jag som alltid tidigare åkt charter?
ja, frågorna är många och det gäller att ligga i.

Det finns många olika resebyråer och flera olika charterbolag att välja mellan och många olika flygbolag som trafikerar våra resmål.
Priset varierar mycket både på olika säsonger och hur tidigt ute du är när du ska boka. Det kan också löna sig att vara flexibel vad gäller avrese och hemrese datum.
En resa t ex med thai kan skilja i pris beroende på vilken resebyrå man vänder sig till.
Ibland finns det kampanjer då priset är extra billigt men då gäller det att man kan få betala hela biljetten inom ett dygn, tre dygn eller en vecka.
Man kan även köpa biljetter direkt ifrån flygbolagen via internet.
Ofta ingår avbokningsskydd om man betalar sin biljett med ex. visa kort. Kolla upp innan du betalar vad som gäller för dig.
Ska man resa med barn är det bra att kolla upp vilka rabatter som gäller och upp till vilken ålder får barnen rabatt. Det skiljer en del från bolag till bolag.
När man det rätta priset som passar ens kassa och tidpunkten stämmer ja då är det bara att slå till.........
lycka till
ha re gött
marianne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp