Hur mycket kontanter i Thbt får enligt lagen föras ut från Thailand

Gå nu till ett större Bangkokbankkontor, om det så skall vara huvudkontoret i Bangkok.
Krångla inte till det.
Det är tillåtet att föra över pengar utomlands och Bangkokbank tillhandahåller den tjänsten.

Funds Transfer

Följ den länken och välj internationell transfer så får du info.

Från Bangkobanks hemsida.

SWIFT Transfers

Sending funds abroad via SWIFT
With over 1,000 partner banks around the world and our own international branch network, we can ensure that your funds get to where they are needed, at a much lower cost.
When sending funds to a bank account overseas via SWIFT, you will need to provide Bangkok Bank with the recipient’s account name, account number and address, as well as the name and address of the recipient’s bank.
You will also need to bring your passport along with a document that shows the source of money in your account when transferring USD 50,000 or the equivalent in another currency or more, i.e. credit advice or a confirmation letter of your income from your employer to meet Bank of Thailand requirements.

If you are transferring funds to countries in Europe and the Middle East, you will need to provide the recipient’s IBAN (International Bank Account Number) to help European banks process the payment faster and avoid a returned payment.

Du får väl svartväxla med alla på TS. Du får pengar i Sverige. De får pengar i Thai.

Välj en kurs mitt emellan köp å sälj. Så vinner alla parter på det.

Skickas nog några 100.000kr i veckan från TS medlemmar tillsammans.

555555 kanon lösning. Kan man köpa sina Leo för svarta pengar. Vet inte varför det skulle vara bra för men det känns bra :)

Du får väl svartväxla med alla på TS. Du får pengar i Sverige. De får pengar i Thai.

Välj en kurs mitt emellan köp å sälj. Så vinner alla parter på det.

Skickas nog några 100.000kr i veckan från TS medlemmar tillsammans.
Precis min tanke, via Swish och direktöverföringar i Thailand blir avgifterna minimala och överlägset bäst kurs för båda parter.

Precis min tanke, via Swish och direktöverföringar i Thailand blir avgifterna minimala och överlägset bäst kurs för båda parter.
Blir väl kostnad att åka till alla man skall växla med, för vem vill växla med någon okänd om han/hon inte är på plats.
Det blir ju en kostnad.
Nä jag tror fortsatt att det smidigaste sätter är att gå till banken och föra över 1 gång istället för att krångla till det.
Står ju svart på vitt att det går på deras hemsida.
Bangkobank växelkontor runt om i landet erbjuder även överföring med western union står det också på deras hemsida.

Så finns mer än ett överföringsalternativ ifrån Bangkokbank.

Blir väl kostnad att åka till alla man skall växla med, för vem vill växla med någon okänd om han/hon inte är på plats.
Det blir ju en kostnad.
Nä jag tror fortsatt att det smidigaste sätter är att gå till banken och föra över 1 gång istället för att krångla till det.
Står ju svart på vitt att det går på deras hemsida.
Bangkobank växelkontor runt om i landet erbjuder även överföring med western union står det också på deras hemsida.

Så finns mer än ett överföringsalternativ ifrån Bangkokbank.
Åka?
Räcker ju att sitta hemma vid datorn.

Åka?
Räcker ju att sitta hemma vid datorn.
Jag skrev väl rätt tydligt.
Vem vill föra över till okända om han skulle tex växla med någon här?
Då vill man nog ha den personen jämter sig tills överföringen är klar.
Iallafall hade jag velat det helst när det gäller större summor med.

Har en gammal bekant i Mae Phim , och nästa vecka så drar jag ner till Rayong , liksom inte så svårt att träffa honom på plats och lösa våra förehavanden tillsammans vid datorn , en kille jag litar på till hundra procent och som verkligen har sysslat med detta många år .. Kom att tänka på honom i morse , tog en kontakt samt fick ett mycket trevligt svar , ibland slår lyckan till ordentligt , lååång näsa till Svenska myndigheter skall man ge om man kan

Så är det Pan Pan , precis så , och det tog en stund för mig att komma på att jag redan hade den bästa kontakten ,och dessutom i detta land:)

Byte av pass, adresser mm och överföring av typ 10.000 baht i taget så hade jag inte varit orolig, tror inte att Phonta hade skitat ner sig för 10.000 baht så hade lätt varit den som skickat först. Annars kan man ju åka till en Bank och köra videokonferens om man vill ta en stor summa direkt. Lösningar finns om man tänker till lite.
Men Phonta har nog en ännu bättre på g.

Föra in eller ut kontanter i EU gäller max €10k utan att deklarera. Så kommer du med $20k kommer du få problem
Problem, är väl bara att deklarera?
Anmäl på blankett
Skaffa en blankett i ett tullfilter, på ett tullkontor eller här på webbplatsen. När du kommer till Sverige ska du välja den röda gången eller filen i tullfiltret – ”varor att deklarera” – och lämna den ifyllda blanketten till Tullverket.

Resa med kontanta medel - Tullverket

Anmäl på blankett
Skaffa en blankett i ett tullfilter, på ett tullkontor eller här på webbplatsen. När du kommer till Sverige ska du välja den röda gången eller filen i tullfiltret – ”varor att deklarera” – och lämna den ifyllda blanketten till Tullverket.

Sverige , vid närmare eftertanke så avstår jag helst att skänka mer slantar till Svenska integrationen

Vilka länder har ni svårast att komma åt?

– Cayman Island och Bermuda har vi kommit åt allt bättre. Vi har även ett bättre samarbete med Luxemburg. Och vad gäller Isle of Man hoppas vi på ett bättre samarbete den närmsta tiden, svarar Margareta Nyström.

Genom hennes något undvikande svar kan man lista ut att Skatteverket fortfarande har svårigheter att komma åt pengar som placerats på Jersey och i Schweiz.

Skatteverket vill inte uppskatta hur många personer det handlar om som flytt med pengarna till skatteparadis.

Anmäl på blankett

Panpan.. om man inte vet detta blir det naturligtvis problem i en kontroll. Det var så jag menade. Litar på att TS har papper på vart pengarna kommer från

Seriöst , som våra skattemedel idag används så behöver ingen ha dåligt samvete om man undanhåller slantar för Svensla politikers klåfingrighet , har man jobbat ett helt djäkla liv och sen betalat all skatt man skall enligt lagen under den tiden , gör sen en bra affär och sen få fula fingret , då skiter jag fullständigt i vad andra tycker ,

Panpan.. om man inte vet detta blir det naturligtvis problem i en kontroll. Det var så jag menade. Litar på att TS har papper på vart pengarna kommer från
Tullverket ?? Javisst ja, det är dem som skall stå på Arlanda ,men som alltid har rast när jag kommer , ser dem aldrig hahaha , fö så kommer dessa slantar aldrig in i EU

Liknande trådar

Tillbaka
Topp