Nu ligger Swedbank nere. Klarar vi oss utan kontanter.

Skaffa Thaibank så kan du scanna. Överallt. Inte bara på Macro.

Har du problem att skaffa Thaibank så kan du scanna med denna "tredjepartsapp". Jamjang.

Apple
App Store › app › jamj...
JamJang on the App Store

Google Play
https://play.google.com › datasafety
JamJang - Apps on Google Play
Tar dom det på Makro, Makro godkänner bara bankkort utfärdat från 1 bank, godkänner väl inte promptpay etc? Dom är väldigt limiterade med betalmöjligheter, så funkar dom betalappar där?

Skaffa Thaibank så kan du scanna. Överallt. Inte bara på Macro.

Har du problem att skaffa Thaibank så kan du scanna med denna "tredjepartsapp". Jamjang.

Apple
App Store › app › jamj...
JamJang on the App Store

Google Play
https://play.google.com › datasafety
JamJang - Apps on Google Play
Gissar att det är kopplat med en del avgifter och då kanske det i slutändan blir samma som med kontanter.
Har inga problem med kontanter i sig bara att det kostar att få ut dem.
I framtiden blir det väl att söka ett visa för longstay och då blir det väl konto i thaibank på köpet.

Gissar att det är kopplat med en del avgifter och då kanske det i slutändan blir samma som med kontanter.
Har inga problem med kontanter i sig bara att det kostar att få ut dem.
I framtiden blir det väl att söka ett visa för longstay och då blir det väl konto i thaibank på köpet.

Förra påhälsningen, ett år sedan, så ordnade vi bankkonto åt brorsan på turistvisum. Bangkok Bank.
Det är inte omöjligt att göra.

/ SatanG

En fast adress samt att den som äger huset och har husboken fysiskt är med till banken så brukar det funka, Gärna att man har ett Non O . Turistvisum gillar de inte, i alla fall inte uppe i Isaans städer, Pattaya kan nog funka bättre, jag tecknade ett BKK konto i pattis 2006 och ett uppe i Khon kaen 2013, använder faktiskt båda, bra att fördela gracerna :rolleyes:

Ok, nog 2 år sen jag var på Makro sist och skulle betala med kort men dom godkände bara kort från en bank då så fick gå och ta ut kontanter.
Men har väl ändrats sig nu då.
Obs! Jag betalade inte med kort, jag skannade QR-coden med Bangkok Bank appen.
Ok, nog 2 år sen jag var på Makro sist och skulle betala med kort men dom godkände bara kort från en bank då så fick gå och ta ut kontanter.
Men har väl ändrats sig nu då.

En fast adress samt att den som äger huset och har husboken fysiskt är med till banken så brukar det funka, Gärna att man har ett Non O . Turistvisum gillar de inte, i alla fall inte uppe i Isaans städer, Pattaya kan nog funka bättre, jag tecknade ett BKK konto i pattis 2006 och ett uppe i Khon kaen 2013, använder faktiskt båda, bra att fördela gracerna :rolleyes:
Så du var i Pattaya 2006 nu och öppna ditt bkk bank konto........

Så du var i Pattaya 2006 nu och öppna ditt bkk bank konto........
Och varför skulle jag inte kunnat vara i Pattis vintern 2006/2007 , jag levde med min nuvarande Thaifru och fixade en adress, inga problem. hade även ett Non o , kanske har du koll på hela mitt liv. Ibland är du lite för stor i käften, onsdag visserligen med ändock. Jag öppnade kontot i januari 2007

Och varför skulle jag inte kunnat vara i Pattis 2006, jag levde med min nuvarande Thaifru och fixade en adress, inga problem. hade även ett Non o , kanske har du koll på hela mitt liv. Ibland är du lite för stor i käften, onsdag visserligen med ändock.
Du har varit på forumet sen du flyttade till Thailand, också när du första gången var i Pattaya som du innan såg ner på utan att varit där men fastnade för det och flyttade från Isaan till Pattaya första gången någon gång slutet 2013 - början 2014.
Fast då hette du Phonta, har ju blivit några nick här på forumet genom åren så kanske svårt att hålla reda på vad man skrivit med dom olika, helst när man är mytoman.

Du har varit på forumet sen du flyttade till Thailand, också när du första gången var i Pattaya som du innan såg ner på utan att varit där men fastnade för det och flyttade från Isaan till Pattaya första gången någon gång slutet 2013 - början 2014.
Fast då hette du Phonta, har ju blivit några nick här på forumet genom åren så kanske svårt att hålla reda på vad man skrivit med dom olika, helst när man är mytoman.
Lägg ner nu Lilleman , sätt på korken. Jag var i Thailand redan 2005, var skrev jag att jag bodde i Pattis? Måste jag fysiskt bo i Pattis för att åka ner till stan eller för att "låna" en adress. På den tiden var det närapå omöjligt att i Isaan öppna ett bankkonto för en farang. I turistorterna har det varit betydligt lättare genom tiderna. Tänk att så fort du intar vissa drycker så blir du 1,90 och stor. i alla fall i käften

Lägg ner nu Lilleman , sätt på korken. Jag var i Thailand redan 2005, var skrev jag att jag bodde i Pattis? Måste jag fysiskt bo i Pattis för att åka ner till stan eller för att "låna" en adress. På den tiden var det närapå omöjligt att i Isaan öppna ett bankkonto för en farang. I turistorterna har det varit betydligt lättare genom tiderna. Tänk att så fort du intar vissa drycker så blir du 1,90 och stor. i alla fall i käften
Bra att du kan skratta när du är på fyllan , det förlänger livet sägs det :thumbsup: ;)

Ja jag är jättefull.
Träffa nog en öm tå för som Phonta skrev du att inte vart i Pattaya men bara hört skit om stan, sen besökte stan och det var inte alls som du hört och du flyttade från Isaan och dit.
Var runt 10-11 år sen.

Ja jag är jättefull.
Träffa nog en öm tå för som Phonta skrev du att inte vart i Pattaya men bara hört skit om stan, sen besökte stan och det var inte alls som du hört och du flyttade från Isaan och dit.
Var runt 10-11 år sen.
Har inga ömma tår , jag och frugan flyttade ner för att jag vart less på bylivet, gifte oss gjorde vi 2006 och var nere här under ett halvår, Bland annat så var vi förutom här uppe nere i BKK samt i Pattis hos en av frugans kompisar, men du kanske gömde dig i vårt handbagage efterssom du har så bra koll ;)

Tillbaka
Topp