Hur skall detta sluta

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Precis av detta skäl lobbade jag min son till en utbildning till elektriker trots att mamman/lärare/syo-konsulenter ville ha in honom i högskole förberedande studier eftersom han har lätt för sig i skolan.

Hej

Kommer stt försöka få min pojk intresserad av ett hantverksyrke också, ser stora fördelar med detta, det finns gott om jobb, en bra lön och det går även att starta en egen firma om man vill.

Mvh isan lover

Bra förtydligande. Förstå vad du gör... det gör du ju inte ens själv... än mindre kan du förklara för andra vad du påstår dig göra... ;)

Nej, det är ett jävla luddigt jobb jag har.
I grunden så ska jag egentligen estimera timmar och pris på jobb. Fast det är nog den minsta delen.
Det blir till största delen att se på problem som hindrar det fysiska jobbet att bli gjort och hitta någon lösning på det.
På nästa jobb (om det blir något) så blir det att gå upp ”blindinger & spader”, fixa jobbunderlag. Ja, så är det tänkt.
Det slutar med stor sannolikhet på något annat sätt med att göra några frånkopplingslistor till heat-tracing.
Helst borde dom bara skicka mig till SE Asien och lalla runt som supervisor och QC.....fast utan något som helst ansvar.

Nej, det är ett jävla luddigt jobb jag har.
I grunden så ska jag egentligen estimera timmar och pris på jobb. Fast det är nog den minsta delen.
Det blir till största delen att se på problem som hindrar det fysiska jobbet att bli gjort och hitta någon lösning på det.
På nästa jobb (om det blir något) så blir det att gå upp ”blindinger & spader”, fixa jobbunderlag. Ja, så är det tänkt.
Det slutar med stor sannolikhet på något annat sätt med att göra några frånkopplingslistor till heat-tracing.
Helst borde dom bara skicka mig till SE Asien och lalla runt som supervisor och QC.....fast utan något som helst ansvar.
Igår bestod mitt jobb i att vara innovativ tillsammans med en kvinna som har tillverkat en livmoder i tyg som man kan krypa in i då man känner sig sårbar. I tisdag bestod jobbet i att dricka öl med en bonde från Vinslöv som säljer järnvägutrustning och idag har jag huvudsakligen fakturerat tidigare jobb.

Så länge dom har arbetstillstånd och är anställda, får rätt lön, arbetsgivaravgifter och skatter inbetalas så spelar ursprunget ingen roll.
Egen registrerad firma går lika bra om man gör vita jobb mot kvitton med 25% moms.
Använder man folk från Eritrea och Turkiet svart är det bedrövligt av dig, utnyttja dessa av eget ekonomiskt intresse.
I min del av landet finns inga från Eritrea eller Turkiet inom hantverk eller byggsektorn.

Du skulle lärt dig själv lite basic hantverk så hade du klarat av detta själv...., men har man tummen mitt i handen så är det inte lika lätt.

Som vanligt så är du dum och generaliserande , du vet inte ett skit om mig , jag har en mängd kompetenser inom hantverk jag skaffat mig genom olika kurser ,utbildningar och fritidsintressen , samt många år som arbetande servicetekniker inom fastighet , att jag sista 10 åren suttit som förvaltare innebär inte att jag inte är en kunnig hantverkare , dessutom var skrev jag att de gick för svarta löner , tala om för mig var ? Du beskyllde mig just för att utnyttja dessa för skitlöner under avtal .. är du riktigt Ok Kurant ??? Hur fn tänker du , kanske skall du gå och sova en stund , ev vakna upp som en nyktert tänkande individ . Tänker inte lägga mer tid att besvara din inlägg vidare .

Sen tar de bra betalt för framkörning också, så bilarna betalar sig själva.
Tack för att du påminde mig:(;)
Firman som gjorde jobbet för mig i grovköket ligger 8km bort, 895kr i framkörning:rolleyes:iofs riktigt bra firma som hjälpte mig med saker som inte låg under deras område, detta för att jag är lat;)nyttjade ROT-avdraget så blev bra i slutändan:)

Är det bara jag som jobbar här ;)
Alla andra som skriver verkar lägga ner mer arbete och energi på att inte arbeta men få det att se ut som dom gör det?
Nu är jag klar för dagen klockan är 20:20 så skall gå från kontoret nu ;)
Imorgon blir det fullt upp på däck.

Ibland gör jag ryck inom jobbet och kan t.o.m jobba intensivt.
Det här projektet skulle från början bara vara typ 2-4 veckor. Jag gick bara in i det för att hjälpa 4 kollegor som hade för mycket att göra.
Fick kastat en bunt med ”papper” åt mig och några listor med ogjorda saker.
Första och andra dagen jobbade jag som fan, då det var ”sååå mycket att göra”, den tredje dagen så var jag färdig med allt. Jag hade en 10 dagars tur planerad, så det blev att hjälpa med lite övriga saker.
Då det är ett underhåll på en plattform som ska utföras, så är det inte så inspirerande för min del, då jag själv tycker att jag borde ha varit på Martin Linge Hook-Up, som är mer intensiv.

Nu är det bara en massa rost, passivt brandskydd och t.o.m rymningsvägar som har varit felmärkta.
Noll action, så man sparar jobb så att man får panikjobba då man blir illa tvungen.
Hatar att jobba långsamt. Antingen jobbar jag eller så jobbar jag inte.

Som vanligt så är du dum och generaliserande , du vet inte ett skit om mig , jag har en mängd kompetenser inom hantverk jag skaffat mig genom olika kurser ,utbildningar och fritidsintressen , samt många år som arbetande servicetekniker inom fastighet , att jag sista 10 åren suttit som förvaltare innebär inte att jag inte är en kunnig hantverkare , dessutom var skrev jag att de gick för svarta löner , tala om för mig var ? Du beskyllde mig just för att utnyttja dessa för skitlöner under avtal .. är du riktigt Ok Kurant ??? Hur fn tänker du , kanske skall du gå och sova en stund , ev vakna upp som en nyktert tänkande individ . Tänker inte lägga mer tid att besvara din inlägg vidare .
Om vi säger så här, jag tror inte ett dugg på dina fantasier att du lejt kompetenta hantverkare från Eritrea och Turkiet för vita löner.
Var har dom fått behörigheter och yrkesbevis som duger på svensk arbetsmarknad. Hårda krav inom el, VVS och våtrum som exempel.
Sicket svammel.

Att du verkar vara forumets mest välutbildade och haft en riktigt bra yrkeskarriärer stämmer illa med den skitpension du redovisar här.
Minst det dubbla bör pensionen vara.

Mytoman är du kanske, men du har kallat mig en massa skit i trådar och jag tar inte sånt.
Sen du kallade mig för stalinist och bolsjevik (väldigt fult) skrev jag att det får du ta konsekvenserna av.

Är det bara jag som jobbar här ;)
Alla andra som skriver verkar lägga ner mer arbete och energi på att inte arbeta men få det att se ut som dom gör det?
Nu är jag klar för dagen klockan är 20:20 så skall gå från kontoret nu ;)
Imorgon blir det fullt upp på däck.
Jag jobbar... fast jag egentligen vill vara hemma. :rolleyes:

Tillbaka
Topp