Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

Skrev du inte Östtyska ;)

Ursprungligen så gjorde jag det av någon outgrundlig anledning. Jag rättade det till Österrike då det är mer korrekt.
Detta resulterade i att TS expertpanel har kommit underfund med att man pratar franska i Österrike...eller om man menade Schweiz istället för varken Österrike eller forna Östtyskland.

TS när det är som bäst

Vi var runt en del med bil så det kan ha varit när vi var i Schweiz som det var franska i en del, jag råkade dricka något konstigt vid ett par tillfällen på den resan har det berättats......

Samma hände mig när jag var och jobbade i Norge. Dom pratade danska där!
Fick senare berättat för mig att det var under mellanlandningen på Kastrup dom pratade danska.

Samma hände mig när jag var och jobbade i Norge. Dom pratade danska där!
Fick senare berättat för mig att det var under mellanlandningen på Kastrup dom pratade danska.

Det var inte jag som körde så det är inte alltid så lätt att veta var man varit då.
Det var nog den resan jag upptäckte Stroh.

Farmor var Tyska , tysk judinna kanske bäst att tillägga , vi pratade vad man kallar "Hoch Deutsche " trots att ja pratar i stort sett flytande så kan jag ha problem med folk från Österrike , Schweitzer förstår jag 10 % av , de är oftast tvåspråkiga Fransk och Tysk talande

Inte särskilt bra nu för tiden.

Regeringen är dessutom ute efter att få folk att säga upp sig från arbeten som inte ligger utanför dörren hemma. Får hoppas att det inte går igenom för det är många som kommer säga upp sig från sina arbeten då och landsbygden kommer att få betala priset när välutbildade som idag pendlar antingen flyttar och tar med sig familjen eller bara sätter sig hemma på a-kassa och skiter i vilket.

60 öre km vid resor över tre mil.
Ett förakt mot landsbygden

Hej

Själv bor jag ju på västkusten som är något av en glesbygd utanför högsäsong och industrisemester, här växer befolkningen år för år numera, allt fler barnfamiljer väljer att flytta till våra västliga kommuner, dom lämnar städerna och problemen där, flyttar till vad som närmast är glesbygd, får barnen placerade i små lugna skolor med små klasser, får både boende och sommarhus i ett, nära till natur och hav, så all glesbygd är definitivt inte ställen folk flyttar ifrån.
Många är nog beredda att betala lite mer för att få en högre livskvalitet och trygg uppväxt för sina barn.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
A
Svar
1