Dom valde fel land......

 
Du verkar kunnig på ämnet... :oops:
Kompis med Carl Tuvskog eller?
Vem är det?
Annars är inledningsvis första artikeln en ledtråd i ämnet som skrivs ännu mer om i Filippinerna.
Jag hatar dessa individer så jag har läst på i ämnet.
Finns rätt mycket udda västerlänningar här som oroar.
 
Jobbigt bara om man går ut och äter med sin dotter eller son, så anmäler någon en och man blir släpad till polisstation som pedofil.
Sitter du och slätar av din dotter i Baren Pan Pan , eller hon tar dig på dicken offentligt så att folk på gatan ser det ,,tror att jag känner dig bättre än så[/QUOTE]

Hej

Där har du naturligtvis rätt, men det räcker ibland att vara ute och gå en marknad eller något med ex.vis en tonårig tös i släkten för att man ska kunna få höra kommentarer av någon självutnämnd mmoralensväktare som tror att nu har hon själv fått se det hon hsr hört talas om, även om dom inte säger något direkt till mig ser man ju blickarna man får, ibland hör man dom också kommentera det förskräckliga dom tror sig se.

Med Thailändare är det lite annorlunda, där kan kommentaren istället vara ”titta på den falangen, vilken ung snygg tjej han har” man ju hört några gånger, dom tror uppenbarligen att en falang på 50-60 år kan ha en flickvän på 14-16 år.

Vad falanger tror när man är ute hand i hand med frugans storasysters barn barn en pojk på 7 år vill man ju helst inte tänka på, så folk tror nog väldigt mycket men oftast stämmer det nog inte alls.

Mvh isan lover
 
Hej

Där har du naturligtvis rätt, men det räcker ibland att vara ute och gå en marknad eller något med ex.vis en tonårig tös i släkten för att man ska kunna få höra kommentarer av någon självutnämnd mmoralensväktare som tror att nu har hon själv fått se det hon hsr hört talas om, även om dom inte säger något direkt till mig ser man ju blickarna man får, ibland hör man dom också kommentera det förskräckliga dom tror sig se.

Med Thailändare är det lite annorlunda, där kan kommentaren istället vara ”titta på den falangen, vilken ung snygg tjej han har” man ju hört några gånger, dom tror uppenbarligen att en falang på 50-60 år kan ha en flickvän på 14-16 år.

Vad falanger tror när man är ute hand i hand med frugans storasysters barn barn en pojk på 7 år vill man ju helst inte tänka på, så folk tror nog väldigt mycket men oftast stämmer det nog inte alls.

Mvh isan lover
När frugan o hennes syrra e med får man ofta höra thaisen säga till varann att jag har två på en gång.
Styvdottern börjar bli tonåring nu med så får se vad man får för kommentarer då. Får sätta igång med Svensktalandet i familjen på allvar så det inte blir för många missförstånd kanske
 
Det har tidigare varit tillåtet med svenska poliser som får göra förhör mm i Thailand men inte idag. Vet inte när Thailand stoppade detta med utländska myndigheter i landet.
Kanske efter kuppen?
Det finns en del frivilligt arbete mot att utnyttja barn för sex som har nått bra framgång.
Sen kanske att beställa sexhandligar online från andra länder har någon prioritet.
Thailändsk polis vill nog gripa på bar gärning eller från en lokal anmälan än att hjälpa till att fälla dom i andra länder.
Inte bara utländska myndigheter i landet.
Det är också förbjudet för alla inkl. turister från Sverige att medverka i en svensk domstol från Thailändsk mark.
Det är alltså också förbjudet för dig att från Thailands mark med video över internet medverka som vittne i en svensk domstol.
Informativa kontakter får du ha, men inte domprocesser.
 
Där ser man Kurant ,, Sverige har Svensk polis på plats i Pattaya , de kan inte göra annat än att spana , sen hjälper Thailändsk turistpolis till att ta dem som sysslar med sånt som är olagligt i THAILAND , inte vad som är olagligt i Sverige , det kan de dock åtalas för när de anländer till Arlanda , då har de en välkomstkommite .. Du har tydligen inte koll på allt Kurant . Detta har försigått i minst tre år nu , mycket positivt som jag ser det . Men att knipa en Svensk för sexköp i Thaialnd ,det kan nog bli knepigt , även om feministerna skulle ha party om det gick
Gärningar begångna enligt svensk lagstiftning i Thailand är inte åtalbara i Sverige. Om gärningen däremot också är olaglig i Thailand, kan åtal väckas i svensk domstol.
 
När frugan o hennes syrra e med får man ofta höra thaisen säga till varann att jag har två på en gång.
Styvdottern börjar bli tonåring nu med så får se vad man får för kommentarer då. Får sätta igång med Svensktalandet i familjen på allvar så det inte blir för många missförstånd kanske
Månggifte är en accepterad tradition i Thailand. Kommunchefen här skryter om att han har fem fruar, varav de senaste var unga som han uttryckte det.
Officiellt erkänns bara en fru och du kan normalt bara ha en fru registrerad. Har du pengar, då går det att ordna också.
Annars är det hyfsat vanligt med Mia Noi. Du är gift med en på riktigt och de övriga fruarna gifter du dig med i templet inför munkarna.
Själv skulle jag aldrig orka med fler än en, det skulle bli som ett hönshus annars.
Thailand är Thailand.
 
Månggifte är en accepterad tradition i Thailand. Kommunchefen här skryter om att han har fem fruar, varav de senaste var unga som han uttryckte det.
Officiellt erkänns bara en fru och du kan normalt bara ha en fru registrerad. Har du pengar, då går det att ordna också.
Annars är det hyfsat vanligt med Mia Noi. Du är gift med en på riktigt och de övriga fruarna gifter du dig med i templet inför munkarna.
Själv skulle jag aldrig orka med fler än en, det skulle bli som ett hönshus annars.
Thailand är Thailand.
Det du beskriver är inte månggifte , Mia Noi är väl inte att gifta sig , det är en "frilla" älskarinna ,, Du kan inte registrera mer än en fru, mao du kan inte alls gifta dig med fler än en .
 
Gärningar begångna enligt svensk lagstiftning i Thailand är inte åtalbara i Sverige. Om gärningen däremot också är olaglig i Thailand, kan åtal väckas i svensk domstol.
Ja, och sex med minderårig är olagligt både i Thaialnd och i Sverige , det var ju det vi diskuterade , just sex med minderårig , pedofili
 
Det du beskriver är inte månggifte , Mia Noi är väl inte att gifta sig , det är en "frilla" älskarinna ,, Du kan inte registrera mer än en fru, mao du kan inte alls gifta dig med fler än en .
Ja det var det jag beskrev. Thai räknar munkars välsignelse som giftermål, staten gör det inte. Som jag sade i min text kan man normalt bara vara registrerad med en fru. Det finns undantag.
 
Jag är inte en kraftig karl men när jag blir riktigt arg kan jag slå ner en karl som är dubbelt så stor som mig själv . Några år sen slog jag blodigt en tysk pedofil i Bangsaen, jag hatar såna skiter och tål inte ens se dem. Polisen gav mig rätt när han fick veta vad som pågick. Polisen bara log och körde i väg och tysken åkte i väg med svansen mellan benen.
 
Jag är inte en kraftig karl men när jag blir riktigt arg kan jag slå ner en karl som är dubbelt så stor som mig själv . Några år sen slog jag blodigt en tysk pedofil i Bangsaen, jag hatar såna skiter och tål inte ens se dem. Polisen gav mig rätt när han fick veta vad som pågick. Polisen bara log och körde i väg och tysken åkte i väg med svansen mellan benen.
Pedofiler skall vara inlåsta på livstid tycker jag. Barn kan inte försvara sig, vare sig fysiskt eller verbalt, de kan bara lita på att den vuxne vill dem väl. Därför är också brottet så hemskt.
Att länder samarbetar för att nå dessa brottslingar är bra, det spelar ingen roll om de accepterar varandras jurisdiktion på respektive land eller inte. Det viktiga är att de har vilja och hjälps åt.
Oavsett att Thailand inte godkänner svensk myndighetsutövning, har Thailand en samsyn och samarbetsvilja. Det är bra. Vi måste alla hjälpas åt skydda barnen.
 
Pedofiler skall vara inlåsta på livstid tycker jag. Barn kan inte försvara sig, vare sig fysiskt eller verbalt, de kan bara lita på att den vuxne vill dem väl. Därför är också brottet så hemskt.
Att länder samarbetar för att nå dessa brottslingar är bra, det spelar ingen roll om de accepterar varandras jurisdiktion på respektive land eller inte. Det viktiga är att de har vilja och hjälps åt.
Oavsett att Thailand inte godkänner svensk myndighetsutövning, har Thailand en samsyn och samarbetsvilja. Det är bra. Vi måste alla hjälpas åt skydda barnen.
En intressant fråga jag tycker man bör ställa sig innan man känslomässigt börjar prata om att slå ihjäl, eller för för alltid låsa in, människor som har sexuella relationer med barn är nog att det ryms rätt mycket i definitionen "barn". Jag tycker det är stor skillnad mellan vuxna människor som förgriper sig på spädbarn och en 15 åring som har sex med en 14 åring. Själv missade jag att låsa dörrjäveln när jag satt och sket på centralen i Uppsala en gång (det var något elektroniskt mög) och en ung tjej öppnade när jag stod med benen brett isär och torkade mig i röven. I USA hade jag kunnat bli åtalad för blottning inför mindreårig och blivit stämplad som pefofil. Är det då helt ok att slå ihjäl mig då? Är det inte så att de flesta tjejer som säljer sig i Thailand redan har barn och blev påsatta i sin hemby av någon häradsbetäckare långt innan hon blev myndig? Då borde de fängslas/slås ihjäl de med? Eller är det just synen med en blekfet äldre karl tillsammans med en liten tunn ung thaitjej som stör oavsett ålder? Dessutom kan man kanske fundera över om en 18 årig tjej från en liten underutvecklad by ute på landet i Thailand verkligen är lika mentalt utvecklad som en 18 årig tjej i västvärlden med tanke på utbildning, tillgång till information och genomsnittlig IQ? Borde vi kanske ha en högre åldersgräns med hänsyn tagen till detta?
Jag försvarar inte de som de flesta förknippar med "pedofiler" men lite nyans i debatten skadar inte tycker jag.
 
En intressant fråga jag tycker man bör ställa sig innan man känslomässigt börjar prata om att slå ihjäl, eller för för alltid låsa in, människor som har sexuella relationer med barn är nog att det ryms rätt mycket i definitionen "barn". Jag tycker det är stor skillnad mellan vuxna människor som förgriper sig på spädbarn och en 15 åring som har sex med en 14 åring. Själv missade jag att låsa dörrjäveln när jag satt och sket på centralen i Uppsala en gång (det var något elektroniskt mög) och en ung tjej öppnade när jag stod med benen brett isär och torkade mig i röven. I USA hade jag kunnat bli åtalad för blottning inför mindreårig och blivit stämplad som pefofil. Är det då helt ok att slå ihjäl mig då? Är det inte så att de flesta tjejer som säljer sig i Thailand redan har barn och blev påsatta i sin hemby av någon häradsbetäckare långt innan hon blev myndig? Då borde de fängslas/slås ihjäl de med? Eller är det just synen med en blekfet äldre karl tillsammans med en liten tunn ung thaitjej som stör oavsett ålder? Dessutom kan man kanske fundera över om en 18 årig tjej från en liten underutvecklad by ute på landet i Thailand verkligen är lika mentalt utvecklad som en 18 årig tjej i västvärlden med tanke på utbildning, tillgång till information och genomsnittlig IQ? Borde vi kanske ha en högre åldersgräns med hänsyn tagen till detta?
Jag försvarar inte de som de flesta förknippar med "pedofiler" men lite nyans i debatten skadar inte tycker jag.
Beror på definitionen av pedofili också. Enligt svensk lagstiftning är det 15 år gräns som gäller för tillåten sex, inte 18. Spanien har 13 år vill jag minnas. Thailand minns jag inte ens gränsen för.
Vad jag tänker på som pedofili är faktiskt mer än bara definitionen förpubertalt intresse. Vilket då inkluderar alla former av Hebefili etc. som en del försöker skylla ifrån sig med.
Jag tänker mer på kombinationen med egen vilja/samtycke, vilket innehåller våldtäkt.
Jag tycker svensk lagstiftning är rätt ute när man tittar på saker som beroendeställning. Vilket innebär att även om parten var 15 år fyllda, skall ett beroendeförhållande göra att brottet anses som just det brott det är.
Om parten redan tidigare har haft sex, frivilligt eller ofrivilligt hör inte till saken. Har en anmälan kommit in och det fås fram att det var ett utnyttjande, för pengar, med påtryckning etc, då är det ett allvarligt brott som skall anses förvärrat av att ålder inte är inne.
Grunden måste handla om det var samtycke eller inte. Nästa del, fanns ålder inne. Finns inte ålder inne, måste ett eventuellt samtycke bortses från.
Grund som måste tittas på är, varför finns en anmälan?
När vi kommer till pedofili måste vi komma ihåg att det inte täcker alla varianter av sex med minderårig. Det är en medicinsk bedömning som en rättspsykiatriker kommit fram till. Dessa personer sitter inte ens i fängelse för sina brott, utan på sluten psykiatrisk vård.
I dagsläget kan en läkare friskskriva personen efter bara ett år eller mindre, för att läkaren anser personen är frisk igen.
Det skall mycket till innan domstolen kommer fram till att det är fråga om pedofil. Är det rätt att en sådan släpps fri av en läkare efter ett år, medan en person som bedömts inte vara pedofil men ändå begått brott mot minderåriga kanske flera gånger, sitter straff från 4-8 år?
 
Senast ändrad:
Var tvungen kolla upp saken. Thailand har hårdare lagar än Sverige vad gäller sex.
Sverige har 15 års gräns och ingen övre åldersgräns för partner till det. Undantaget beroendeställning. Så i Sverige är det oantastligt med en 65 åring i sängen med din 15 åring. Hmm.
Thailand har också 15 år som samtyckes, men lägger till en lag som säger det är straffbart under 18 år även med samtycke.
Thailand är Thailand igen, men hårdare lagar än Sverige, även hårdare straff. Såg att straffet var upp till fem år för sex med tonåring 15-18 år. Givetvis rejält hårdare för under 15 år.
Gillar Thailand mer o mer.
För mig känns det inte som att Thailand är orsak till problem med utnyttjande av minderåriga. Lagar och straff finns där. Det kanske mer handlar om anmälningsviljan? Föräldrar tjänar pengar på sina egna barn, hemska tanke, i kombination med att det finns skrupelfria personer som utnyttjar detta? Turismens baksida i alla fattiga länder?
 
Var tvungen kolla upp saken. Thailand har hårdare lagar än Sverige vad gäller sex.
Sverige har 15 års gräns och ingen övre åldersgräns för partner till det. Undantaget beroendeställning. Så i Sverige är det oantastligt med en 65 åring i sängen med din 15 åring. Hmm.
Thailand har också 15 år som samtyckes, men lägger till en lag som säger det är straffbart under 18 år även med samtycke.
Thailand är Thailand igen, men hårdare lagar än Sverige, även hårdare straff. Såg att straffet var upp till fem år för sex med tonåring 15-18 år. Givetvis rejält hårdare för under 15 år.
Gillar Thailand mer o mer.
För mig känns det inte som att Thailand är orsak till problem med utnyttjande av minderåriga. Lagar och straff finns där. Det kanske mer handlar om anmälningsviljan? Föräldrar tjänar pengar på sina egna barn, hemska tanke, i kombination med att det finns skrupelfria personer som utnyttjar detta? Turismens baksida i alla fattiga länder?
Att Thailand har hårda lagar på pappret är värt lika med noll när dom inte efterlevs och följs upp.

Finns mycket på nätet om detta med våldtäkter och graviditeter av tonåringar, landet har flest i Sydostasien med runt 90.000 barn födda av en flicka under 19 år. 15% av alla barn som föds är av tonåringar.
Jag är säker på att väldigt få av dessa graviditeter leder till något straff för någon.
Självklart är anmälningsgraden låg då det ofta är släktingar eller mer uppsatta män bakom många fall.

man kan söka med ”yuth pregnancy in Thailand” som exempel.

Även denna skärmdump ger en hint om att unga flickor är en utsatt grupp utan att det händer så mycket, jag tror mycket ligger i Asiens kultur och klassamhälle där det finns en ”rätt” att ta för sig av de unga oskyldiga flickorna om dom kommer från de lägst ner på rangordningen.

Titta på den yngsta gruppen

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 21.44.20.png


Most rape victims are raped by family members or friends. Only 20 percent of rape victims are raped by strangers.
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
896
Anonymius
A
W
Svar
0
Visningar
1 K
W
 
Tillbaka
Topp