PeterSfa
Forumveteran
Tyder helt klart på att anmälningsbenägenheten är låg. Lagar finns och straffen är hårda.Att Thailand har hårda lagar på pappret är värt lika med noll när dom inte efterlevs och följs upp.
Finns mycket på nätet om detta med våldtäkter och graviditeter av tonåringar, landet har flest i Sydostasien med runt 90.000 barn födda av en flicka under 19 år. 15% av alla barn som föds är av tonåringar.
Jag är säker på att väldigt få av dessa graviditeter leder till något straff för någon.
Självklart är anmälningsgraden låg då det ofta är släktingar eller mer uppsatta män bakom många fall.
man kan söka med ”yuth pregnancy in Thailand” som exempel.
Även denna skärmdump ger en hint om att unga flickor är en utsatt grupp utan att det händer så mycket, jag tror mycket ligger i Asiens kultur och klassamhälle där det finns en ”rätt” att ta för sig av de unga oskyldiga flickorna om dom kommer från de lägst ner på rangordningen.
Titta på den yngsta gruppen
Most rape victims are raped by family members or friends. Only 20 percent of rape victims are raped by strangers.
Vi vet att det förekommer korruption då poliser ser mellan fingrarna, det försvårar säkerligen.
Något som är intressant i saken är hur många procent av anmälningar som leder till åtal?
Jag gissar att siffran 87 fall om dagen i Bangkok är anmälningarna, eller är det ett gissat mörkertal?