Dom valde fel land......

 
Att Thailand har hårda lagar på pappret är värt lika med noll när dom inte efterlevs och följs upp.

Finns mycket på nätet om detta med våldtäkter och graviditeter av tonåringar, landet har flest i Sydostasien med runt 90.000 barn födda av en flicka under 19 år. 15% av alla barn som föds är av tonåringar.
Jag är säker på att väldigt få av dessa graviditeter leder till något straff för någon.
Självklart är anmälningsgraden låg då det ofta är släktingar eller mer uppsatta män bakom många fall.

man kan söka med ”yuth pregnancy in Thailand” som exempel.

Även denna skärmdump ger en hint om att unga flickor är en utsatt grupp utan att det händer så mycket, jag tror mycket ligger i Asiens kultur och klassamhälle där det finns en ”rätt” att ta för sig av de unga oskyldiga flickorna om dom kommer från de lägst ner på rangordningen.

Titta på den yngsta gruppen

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 21.44.20.png


Most rape victims are raped by family members or friends. Only 20 percent of rape victims are raped by strangers.
Tyder helt klart på att anmälningsbenägenheten är låg. Lagar finns och straffen är hårda.
Vi vet att det förekommer korruption då poliser ser mellan fingrarna, det försvårar säkerligen.
Något som är intressant i saken är hur många procent av anmälningar som leder till åtal?
Jag gissar att siffran 87 fall om dagen i Bangkok är anmälningarna, eller är det ett gissat mörkertal?
 
Tyder helt klart på att anmälningsbenägenheten är låg. Lagar finns och straffen är hårda.
Vi vet att det förekommer korruption då poliser ser mellan fingrarna, det försvårar säkerligen.
Något som är intressant i saken är hur många procent av anmälningar som leder till åtal?
Jag gissar att siffran 87 fall om dagen i Bangkok är anmälningarna, eller är det ett gissat mörkertal?
Det är inte antalet anmälningar utan vad som kommit fram via intervjuer och studier samt forskning etc.
Anmälningsfrekvensen är mycket lägre.

Rape remains a serious problem, but reported rates in Thailand not especially high | Coconuts Bangkok


men som sagt var det är skrämmande att det inte är vuxna som utsätts mest utan mycket unga barn.

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 22.30.08.png


Skärmavbild 2019-04-22 kl. 22.29.10.png
 
Att Thailand har hårda lagar på pappret är värt lika med noll när dom inte efterlevs och följs upp.

Finns mycket på nätet om detta med våldtäkter och graviditeter av tonåringar, landet har flest i Sydostasien med runt 90.000 barn födda av en flicka under 19 år. 15% av alla barn som föds är av tonåringar.
Jag är säker på att väldigt få av dessa graviditeter leder till något straff för någon.
Självklart är anmälningsgraden låg då det ofta är släktingar eller mer uppsatta män bakom många fall.

man kan söka med ”yuth pregnancy in Thailand” som exempel.

Även denna skärmdump ger en hint om att unga flickor är en utsatt grupp utan att det händer så mycket, jag tror mycket ligger i Asiens kultur och klassamhälle där det finns en ”rätt” att ta för sig av de unga oskyldiga flickorna om dom kommer från de lägst ner på rangordningen.

Titta på den yngsta gruppen

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 21.44.20.png


Most rape victims are raped by family members or friends. Only 20 percent of rape victims are raped by strangers.

Vad det gäller våldtäktsstatistiken gissar jag den är långt högre i verkligheten.
Är inte %-talet t.o.m. högre i västvärlden vad det gäller familjemedlemmar/närstående?

/ SatanG
 
Vad det gäller våldtäktsstatistiken gissar jag den är långt högre i verkligheten.
Är inte %-talet t.o.m. högre i västvärlden vad det gäller familjemedlemmar/närstående?

/ SatanG
Kan den vara högre om bara 20% av förövarna är främlingar i Thailand, men visst är närstående och släktingar överrepresenterade över hela världen då det gäller övergrepp på unga.

Men Thailands 80% vad det gäller familjemedlemmar/närstående känns spontant mer än i väst.
Kanske det finns fakta någonstans?

Intressant är att det förekommer övergrepp i nästan varje dokusåpa som sänds på TV så det finns inbyggt från barnsben.
 
Kan den vara högre om bara 20% av förövarna är främlingar i Thailand, men visst är närstående och släktingar överrepresenterade över hela världen då det gäller övergrepp på unga.

Men Thailands 80% vad det gäller familjemedlemmar/närstående känns spontant mer än i väst.
Kanske det finns fakta någonstans?

Intressant är att det förekommer övergrepp i nästan varje dokusåpa som sänds på TV så det finns inbyggt från barnsben.
Jag vet min fru talade om ett barn på 11 år här i byn som var gravid. Det jag saknade var den riktiga upprördheten av vad som hänt. Det kändes för mig som en axelryckning och kommentar att det var olämpligt.
Om det föranledde polisanmälan eller inte framkom aldrig.
Det är ett problem, om föräldrarna och omgivningen inte reagerar starkt.
 
Kan den vara högre om bara 20% av förövarna är främlingar i Thailand, men visst är närstående och släktingar överrepresenterade över hela världen då det gäller övergrepp på unga.

Men Thailands 80% vad det gäller familjemedlemmar/närstående känns spontant mer än i väst.
Kanske det finns fakta någonstans?

Intressant är att det förekommer övergrepp i nästan varje dokusåpa som sänds på TV så det finns inbyggt från barnsben.

Jag menade att siffran våldtäkter sannolikt är långt högre än 87/dag i Bangkok.

Siffrorna närstående/främling verkar vara minst lika hög i Sverige om man jämför inomhus/utomhus
Anmäld våldtäkt 2017

/ SatanG
 
Jag menade att siffran våldtäkter sannolikt är långt högre än 87/dag i Bangkok.

Siffrorna närstående/främling verkar vara minst lika hög i Sverige om man jämför inomhus/utomhus
Anmäld våldtäkt 2017

/ SatanG
Jag tror siffrorna är bland studenter och unga med stora mörkertal.
Om det är mer övergrepp i Bangkok än i övriga landet finns nog många åsikter om.
Själv tror jag äldre offer anmäler oftare än barn och tonåringar som utsattes för övergrepp.
Reportaget jag länkade till redovisar att en majoritet är tonåringar och barn.
Utsatta unga känner ju ofta egen skuld och berättar inte på samma sätt som vuxna.

I Sverige räknas även våldtäkt mellan gifta i hemmet in.
Otänkbart i de flesta delar av världen.

Tycker man ska separera övgrepp på barn från vuxna.

Övergrepp på barn är garanterat flest i fattiga länder i Asien än i väst.
 
Hej

Det här handlar ju delvis om kultur och traditioner, i många länder anses det helt normalt att tjejer gifter sig och skaffar barn i tonåren, att då kräva att föräldrar, anhöriga och grannar ska ingripa är ju då helt meningslöst, alla inblandade ifrån tjejen i fråga till brudparets föräldrar och hela byn har ju samma åsikt i frågan och ser positivt både på giftermål och graviditet.

Ska man påverka detta måste man nog ge unga tjejer möjlighet att studera vidare och få dom att känna hopp om framtiden, utan utbildning och möjlighet att förbättra sitt liv väntar oftast en tonårsgraviditeter och ett enkelt liv i byn, i bästa fall håller förhållandet, annars hamnar tjejen i stora problem eftersom mannen bara kan dra utan att ha något som helst ansvar för sina barns försörjning.

Mvh isan lover
 
Hej

Det här handlar ju delvis om kultur och traditioner, i många länder anses det helt normalt att tjejer gifter sig och skaffar barn i tonåren, att då kräva att föräldrar, anhöriga och grannar ska ingripa är ju då helt meningslöst, alla inblandade ifrån tjejen i fråga till brudparets föräldrar och hela byn har ju samma åsikt i frågan och ser positivt både på giftermål och graviditet.

Ska man påverka detta måste man nog ge unga tjejer möjlighet att studera vidare och få dom att känna hopp om framtiden, utan utbildning och möjlighet att förbättra sitt liv väntar oftast en tonårsgraviditeter och ett enkelt liv i byn, i bästa fall håller förhållandet, annars hamnar tjejen i stora problem eftersom mannen bara kan dra utan att ha något som helst ansvar för sina barns försörjning.

Mvh isan lover
Om man kan kalla oplanerade tonårsgraviditeter för "kultur och traditioner" vet jag inte om ja kan hålla med om.
 
Dom 2 som sitter längst fram på fotot gifte sig vid 17, han i blå tröja och hon i röd och inte pga någon graviditet etc.
Dem tänker inte lika mycket på ålder i den byn, dom vet ju knappt hur gammla dom är, varje gång man frågar om nån ålder blir det tyst och dom börjar räkna, sen slänger dom ut en siffra och det är inte sällan fel.

received_852294415118433.jpeg
 
Om man kan kalla oplanerade tonårsgraviditeter för "kultur och traditioner" vet jag inte om ja kan hålla med om.

Hej

Alla tonårsgraviditeter är inte oplanerade alls och dom möter inte heller alltid något motstånd ifrån föräldrarna, många föräldrar föredrar att deras dotter gifter sig och skaffar barn tidigt just bara för att vara säkra på att barnet får en far och kommer till under ordnade former, då kan man begära en Sinsod och försäkra sig om lite pengar som det kommande barnet mycket väl kan komma att behöva.

Låter man ungdomarna ha sex utan giftermål kan det ju ändå resultera i oönskade och oplanerade graviditeter, då utan en far som har betalat Sinsod, gift sig och sagt sig vara beredd att ta ansvar för en familj, det alternativet väljer nog inte många föräldrar frivilligt.

Så det som vi falanger ser som oansvarigt och direkt felaktigt ifrån föräldrarnas sida kan ju faktiskt vara i all välmening och för sin dotter och det kommande barnets bästa, t.o.m kanske det bästa alternativet när alla vägar till utbildning och ett bättre liv är stängda.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
"Mr Winai was charged with sexually abusing a child of 13 years or less who was not his wife"
Hade det varit ok om de var gifta alltså?
Gifta/registrera äktenskapet hade nog varit svårt. En välsignelse i hemmet enligt Buddhistiska traditioner varit ok, en cermonimästare rabblar upp Buddhistiska verser och besökarna ger sin välsignelse o säger "saatuu"
 
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
896
Anonymius
A
W
Svar
0
Visningar
1 K
W
 
Tillbaka
Topp