Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

 
A

Anonym

Gäst

Gretas hysteriska FN-tal: "Ni har stulit min barndom"
Publicerad 23 september 2019 kl 18.10
INRIKES. Greta Thunberg ilsknade till och grät när hon talade på FN:s klimattoppmöte idag. "Ni har stulit min barndom", röt hon till åhörarna. I sociala medier skräms flera av hennes beteende.
Det var en känslomässig och arg Greta Thunberg som talade på FN:s klimatmöte i New York på måndagen.
– Jag borde inte vara här. Jag borde vara i skolan på andra sidan havet, sade hon med både ilska och gråt i halsen.
– Ändå kommer ni till oss unga människor för hopp, fortsatte hon och hytte med näven. Hur vågar ni! Ni har stulit mina drömmar och min barndom med era tomma ord.
Sedan blev hon ännu mer arg och ledsen.
– Och ändå är jag en av de lyckligt lottade. Folk lider, folk dör. Hela ekosystem kollapsar. Vi är i början av en massförintelse. Och allt ni kan tala om är pengar och sagor om evig ekonomisk tillväxt. Hur vågar ni!
Enligt Greta Thunberg har klimatforskningen varit "kristallklar" i 30 år.
– Hur vågar ni titta bort?

Läs gärna folks reaktioner på Twitter
En stor djäkla bluff som nu kommer att avslöjas , vilken pajas ,läser utantill vad Morsan eller PR agenten har skrivit , detta kommer att vara spiken i kistan för senna Greta rörelse . Någon som tror att detta var "på riktigt" Dessa som får henne till detta skall åtalas , flickan är ju sjuk och behöver psykisk vård
 
Från CNN nyss som numera kör långa inslag om klimatkrisen som dom själv kallar sin miniserie.

Spiken i kistan för Greta tror jag inte på.
Hon växer för varje dag som ikon, idol och inspirerande ung tjej.

Att bli kallad sinnessjuk och behöva vård på ett minimalt forum har ingen betydelse alls.
Hon är redan den mest kände svensken bland unga, sen ABBA storhetstid, troligen många gånger större med dagens internet.

20190924_145940-638x377.jpg


20190924_145353-758x450.jpg


20190924_145907-638x383.jpg
 
Alltför stora ekonomiska intressen håller henne under armarna. De låter inte Greta kraschlanda utan att först suga ur henne alla globalistiska fördelar. Greta är helig för Soros och övriga kapitalister. Detta kommer inte att hålla speciellt länge
 
Alltför stora ekonomiska intressen håller henne under armarna. De låter inte Greta kraschlanda utan att först suga ur henne alla globalistiska fördelar. Greta är helig för Soros och övriga kapitalister. Detta kommer inte att hålla speciellt länge
Om man bara har ett oljat maskineri i bakgrunden går det som smort, Hiltler var en myckt populär talare på sin tid - tyvärr!
 
Läste under måndagen att herr Löfvén lovat bort 8 miljarder av skattebetalarnas pengar till en miljöfond. Givetvis är allt för att blidka lilla Greta och hennes anhang bland journalister, vänsterpolitiker och att ställa in sig hos de som driver globalismens agenda. Storkapitalet tar naturligtvis tacksamt emot dessa 8 mdr, kanske de kan sälja toaletter e d.

Det är lätt att spendera pengar, i synnerhet som det inte är ens egna.
 
Läste under måndagen att herr Löfvén lovat bort 8 miljarder av skattebetalarnas pengar till en miljöfond. Givetvis är allt för att blidka lilla Greta och hennes anhang bland journalister, vänsterpolitiker och att ställa in sig hos de som driver globalismens agenda. Storkapitalet tar naturligtvis tacksamt emot dessa 8 mdr, kanske de kan sälja toaletter e d.

Det är lätt att spendera pengar, i synnerhet som det inte är ens egna.
Ja vad fan kan man spendera, sex miljarder på de rika, så åtta miljarder på något som kan genera något tillbaka.
Hur tänker du, som Joker, utan hjärna.
 
Läste under måndagen att herr Löfvén lovat bort 8 miljarder av skattebetalarnas pengar till en miljöfond. Givetvis är allt för att blidka lilla Greta och hennes anhang bland journalister, vänsterpolitiker och att ställa in sig hos de som driver globalismens agenda. Storkapitalet tar naturligtvis tacksamt emot dessa 8 mdr, kanske de kan sälja toaletter e d.

Det är lätt att spendera pengar, i synnerhet som det inte är ens egna.

Om jag vore Statsminister hade jag sagt ”Nu köper vi två fartyg och nät för att fånga in tonvis av plast där
det är som värst. Samtidigt fångar vi upp utsläppen från fabriker som förgiftar vattendragen.” Fonderna behöver inga pengar!
 
Fonderna behöver inga pengar!

Precis, man kunde använda dessa 8 mdr på ett garanterat effektivare sätt. Det finns mycket som går, och behöver, fixas till även här hemma - kanske t o m kan skapa ett och annat arbetstillfälle och nya verksamheter i Sverige!

Man kan även låta folk få behålla sina pengar, då tenderar de att söka sig dit där de skapar mest värde - men det lär man aldrig kunna få en vänsterbliven att förstå. Han tror att politikerna hanterar hans pengar bättre än vad han själv kan göra.

Som de troende sa i forna Sovjet: "Tänk om bara Stalin visste hur svårt jag har det, då skulle allt snabbt bli bättre."
 
Jaha, och vad ska man tycka om detta? nar jag ser detta sa paminns jag av bilder pa Hitler som tranade pa sina tal och gester framfor en spegel, som arg-Greta I sitt tal. inovat, nedskrivna stolpar pa ett papper, lite grat I rosten, lite arg, allt for att vacka kanslor och sympatier, kanske hon sjalv tycker att hon kanner sig mera bekvam I sin roll, att det ar dags att hoja rosten, efter att fatt tala och prata med med en del av varldens ledare, sjalv tycker jag nog att Greta ar exploaterad och utnyttjad, och nog tycker jag att det kanns som att Greta fatt en borjan till utbrandhet och storhetsvansinne, snart finns det Greta-produkter pa marknaden, Dockan Greta, helt I atervinningsbart material, kottar, pinnar och gras, Gretas kakor, nedbrytningsbara redan I tarmsystemet, resetips, folj med Greta pa en roddbatskryssning, se Osterjons skrap pa nara hall......sen kan man fundera pa, var finns foraldra-ansvaret?
 
Detta meddelande väntar på moderatorgodkännande och är osynligt för vanliga besökare.

Tack for denna sa Ubon....kanske jag skrivit nagot olampligt?
 
Alltför stora ekonomiska intressen håller henne under armarna. De låter inte Greta kraschlanda utan att först suga ur henne alla globalistiska fördelar. Greta är helig för Soros och övriga kapitalister. Detta kommer inte att hålla speciellt länge
Detta var en oväntad vändning, nu är det inte vänsterfolk längre utan storkapitalet som backar upp Greta.

Soros är väl känd för att välja en vinnare.
 
Om jag vore Statsminister hade jag sagt ”Nu köper vi två fartyg och nät för att fånga in tonvis av plast där
det är som värst. Samtidigt fångar vi upp utsläppen från fabriker som förgiftar vattendragen.” Fonderna behöver inga pengar!

Skyll! För f--n inte på mig eller andra, vi hade en tur i LOC på 60 & 70-talet angående "HÅLL SVERIGE RENT" är det någon utav er muppar som har glömt bort den driven.
Att resten av "VÄRLDEN" inte hade samma inställning, är väl inte mitt fel!
 

Gretas hysteriska FN-tal: "Ni har stulit min barndom"
Publicerad 23 september 2019 kl 18.10
INRIKES. Greta Thunberg ilsknade till och grät när hon talade på FN:s klimattoppmöte idag. "Ni har stulit min barndom", röt hon till åhörarna. I sociala medier skräms flera av hennes beteende.
Det var en känslomässig och arg Greta Thunberg som talade på FN:s klimatmöte i New York på måndagen.
– Jag borde inte vara här. Jag borde vara i skolan på andra sidan havet, sade hon med både ilska och gråt i halsen.
– Ändå kommer ni till oss unga människor för hopp, fortsatte hon och hytte med näven. Hur vågar ni! Ni har stulit mina drömmar och min barndom med era tomma ord.
Sedan blev hon ännu mer arg och ledsen.
– Och ändå är jag en av de lyckligt lottade. Folk lider, folk dör. Hela ekosystem kollapsar. Vi är i början av en massförintelse. Och allt ni kan tala om är pengar och sagor om evig ekonomisk tillväxt. Hur vågar ni!
Enligt Greta Thunberg har klimatforskningen varit "kristallklar" i 30 år.
– Hur vågar ni titta bort?

Läs gärna folks reaktioner på Twitter
En stor djäkla bluff som nu kommer att avslöjas , vilken pajas ,läser utantill vad Morsan eller PR agenten har skrivit , detta kommer att vara spiken i kistan för senna Greta rörelse . Någon som tror att detta var "på riktigt" Dessa som får henne till detta skall åtalas , flickan är ju sjuk och behöver psykisk vård

Hahaha Tack för dagens garv :)
Lika stolligt att se de jämte henne som verkade tävla i att nicka ikapp.
Klippet fick mig att vilja nominera valfri thailändsk såpaskådis till oscarsstatyetten :)

/ SatanG
 
Hej

Håller med Kurant här, att som just nu världens mest uppmärksammade barn bli idiotförklarad av ett gäng medelålders till pensionerade män på ett litet forum kan hon nog leva med.

Alla stora internationella medier ger henne just nu stort utrymme, hon träffar världens ledare och är riktigt känd jorden runt, men det är väl lite typiskt svenskt att ogilla någon som är framgångsrik, detta fenomen har väl i stort sett drabbat alla framgångsrika svenskar ifrån ABBA till Zlatan.

Mvh isan lover
 
Hej

Håller med Kurant här, att som just nu världens mest uppmärksammade barn bli idiotförklarad av ett gäng medelålders till pensionerade män på ett litet forum kan hon nog leva med.

Alla stora internationella medier ger henne just nu stort utrymme, hon träffar världens ledare och är riktigt känd jorden runt, men det är väl lite typiskt svenskt att ogilla någon som är framgångsrik, detta fenomen har väl i stort sett drabbat alla framgångsrika svenskar ifrån ABBA till Zlatan.

Mvh isan lover
Inte hon som är idiot , det är de som tror på bluffen samt hennes föräldrar som borde kollas upp ordentligt av en psykdoktor :) Att hon har allvarliga psykiska problem vet vi redan , synd om henne
 
Hej

Håller med Kurant här, att som just nu världens mest uppmärksammade barn bli idiotförklarad av ett gäng medelålders till pensionerade män på ett litet forum kan hon nog leva med.

Alla stora internationella medier ger henne just nu stort utrymme, hon träffar världens ledare och är riktigt känd jorden runt, men det är väl lite typiskt svenskt att ogilla någon som är framgångsrik, detta fenomen har väl i stort sett drabbat alla framgångsrika svenskar ifrån ABBA till Zlatan.

Mvh isan lover

Mugabe och Hitler var ju också väldigt kända.
Nu är det väl fel att dra några paralleller mellan Greta och dessa två herrar.
Men att vara känd är liksom inte ett mål och betyder inte att man har rätt eller gör riktigt.

Det är väl bra att folk tar miljö och klimat seriöst, vilket vi i Sverige har gjort förut. Men man kan sammanlimma detta och följderna i Sverige med att konstatera att vi är lite för tjocka och kapa i matkostnaderna på anorexiboendet.
 
Mugabe och Hitler var ju också väldigt kända.
Nu är det väl fel att dra några paralleller mellan Greta och dessa två herrar.
Men att vara känd är liksom inte ett mål och betyder inte att man har rätt eller gör riktigt.

Det är väl bra att folk tar miljö och klimat seriöst, vilket vi i Sverige har gjort förut. Men man kan sammanlimma detta och följderna i Sverige med att konstatera att vi är lite för tjocka och kapa i matkostnaderna på anorexiboendet.
Jag har aldrig ägnat någon tid att skapa en bild av Donald Trump, media utmålar honom som en galning. Nu lyssnade jag emellertid på hans tal inför FN. Nej, den mannnen är definitivt inte galen. Den som har tid över, jämför det som Greta presterade med Ronald trumps långa men kloka tal. Bättre att skapa en egen bild än att låta media göra det!
 
 

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
H
Svar
2
Visningar
2 K
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
1 K
Bergamot
B
 
Tillbaka
Topp