Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

Och att en orkan bildats i bay of biscay går emot alla naturlagar, men det vet du väl?
Vilka naturlagar , finns väl inga LAGAR mot detta , det sköter naturen själv ,har du blivit forskare Pan Pan ;) ,Varken Du eller någon annan vet om det tidigare bildats orkaner där , vad hände där för x antal hundra år sedan , Trams anser jag

Jag känner inga klimatförnekare. Jorden har varit utsatt för klimatförändringar i 4.500.000 år. Det går inte att förneka. Den springande punkten är huruvida människan har en mätbar påverkan. Fram tills idag finns det inga bevis för det. Däremot finns obehagliga observationer att klimatet vädret håller på att blir kallare.
japp , vi har den kallaste oktober på många år nu , och då ser vi inget av den lilla arga Greta i Tv rutan

Vilka naturlagar , finns väl inga LAGAR mot detta , det sköter naturen själv ,har du blivit forskare Pan Pan ;) , Du eller ingen annan vet om det tidigare bildats orkaner där , vad hände där för x antal hundra år sedan , Trams anser jag
5555555 ja du som sjöbefäl så får man läsa en hel del om orkaner och jo det finns vissa naturlagar för att en tropisk storm och orkan skall bildas.

Ofn, jag som trodde det var vaktmästare.
Det ingår iallafall i sjöbefälsutbildningen.
Möjligt , att det är så, vet ej , att läsa till vaktmästare kanske ligger på samma nivå som till sjöbefäl , jag har inte ingen av dessa utbildningar , så hur skall jag veta ;)Vaktmästare är väl någon som jobbar på skola , på ett vaktmästeri .. Men som sjöbefäl så vet du väl

Jag känner inga klimatförnekare. Jorden har varit utsatt för klimatförändringar i 4.500.000 år. Det går inte att förneka. Den springande punkten är huruvida människan har en mätbar påverkan. Fram tills idag finns det inga bevis för det. Däremot finns obehagliga observationer att klimatet vädret håller på att blir kallare.

Hej

Själv tillhör jag dock dom som oroas över att dom förändringar som då tog tusentals år numera verkar ske mycket fortare, upplever som sagt bara förändringarna dom senaste 60 åren som dramatiska och stora.

Mvh isan lover

Hej

Själv tillhör jag dock dom som oroas över att dom förändringar som då tog tusentals år numera verkar ske mycket fortare, upplever som sagt bara förändringarna dom senaste 60 åren som dramatiska och stora.

Mvh isan lover
verkar ske mycket fortare, Ja, ungefär så mycket sanning finns det i det .. ;)

Hej

Påstår den här Lennart Bengtsson det du tar upp här så ser jag knappt någon anledning att lyssna på honom alls eftersom han då mer är en clown än en expert på klimatförändringen och växthuseffekten och dess följder.

Vad det gäller hur mycket havsnivåerna kommer att stiga när isarna vid våra poler smälter så är det ju ren matematik, här handlar det ju inte om vad någon tror eller inte, stiger temperaturen enligt dom prognoser som finns så blir resultatet höjda nivåer i våra hav på över 1 m.

Flera länder har redan problem och har beslutat att flytta sina huvudstäder ex.vis Egyptens Kairo och Indonesiens Jaksrta, även Thailand överväger att flytta Bangkok, detta är något som fler lände4 lär få överväga i framtiden.

Många länder har även ändrat sina regler för byggande nära havet på låglänt mark, det gäller även Sverige som också tvingas ändra sina planer i södra Sverige, där vet man att vissa områden som redan är bebyggda ligger illa till och där stoppar man naturligtvis fler byggen.

Mvh isan lover
Men snälla du, du säger ju själv prognoser.
Hur duktiga tycker du dom är att ge prognoser för en månad?
Fattar du inte att de är datorsimuleringar inte verklighet.
Du kan inte ge en prognos på kaosartade saker som väder och klimat är.
Det finns miljoner parametrar som skall stämma och de har kanske fem som de räknar ut hur det skall bli.
Fakta säger att på senaste 30 åren har temperaruren stått still, eller sjunkit lite.
Med fakta menar jag mätta värden, inget dataspel.
Koldioxiden skall vara boven i dramat, man behöver inte vara så duktig detektiv att förstå att en molekyl mera bland miljon andra är inte så mycket. Eller från 0, 03% till 0.04 %.
Läs lite fysik så förstår du att vi har blivit lurade, eller vi, merparten av västfolk. Andra bryr sig inte. :rolleyes: :cool:

verkar ske mycket fortare, Ja, ungefär så mycket sanning finns det i det .. ;)
Ibland sker förändringarna snabbt. Under tiden1645 - 1715 fanns nästan inga solfläckar och temperaturen föll snabbt. Under den tiden förekom det under flera år att Themsen var bottenfrusen. Kylan registrerades även nere i Egypten. Vi lever under samma betingelse idag, inga solfläckar.

Någon skall börja man kan inte sitta som en liten skitunge med huvudet i sandlådan och gnälla men han gjorde inte det.
Svenskens ekonomis största hot är den överbelånade Svenskens egna fel.
Njaa , en sanning med modifikation , Till största delen ja, Men beskattningen i Sverige finns inget direkt försvar för . Tycker nog att man kan ge fn i att plocka skatt på som Jimmie sade "allt som rör sig " "till det slutar röra på sig "

IPCC är ett politiskt organ inom FN. Deras uppdrag, när de startade för ca 30 år sedan, var att påvisa att människan med ökningen av CO2 påverkar klimatet. I uppdraget ingick att bortse från solens inverkan. Nu har så många klimatforskare skrivit protestbrev till IPCC att de reagerat. Därför kommer IPCC att från år 2022 väga in Solens inverkan på klimatet. Det passar bra i tiden eftersom solcykel 25 startar omkring 2020. När det blir kallt kan man alltid skylla på att Solen inte ingick i IPCC´s uppdrag.

Solen styr väder och klimat och CO2 är livets gas!

Njaa , en sanning med modifikation , Till största delen ja, Men beskattningen i Sverige finns inget direkt försvar för . Tycker nog att man kan ge fn i att plocka skatt på som Jimmie sade "allt som rör sig " "till det slutar röra på sig "
Jag tycker SD är det bästa alternativet för Sverige idag men som Svensk pensionist boende i Thailand skulle jag inte sätta mina förhoppningar till SD, dom är inget annat än landsförrädare i SD:s ögon och tror inte ens SD skulle vilja betala ut pensioner till pensionärer som lämnat fosterlandet överhuvudtaget.
Men för Svenskar boende i Sverige tycker jag idag att det är det bästa alternativet.

Jag tycker SD är det bästa alternativet för Sverige idag men som Svensk pensionist boende i Thailand skulle jag inte sätta mina förhoppningar till SD, dom är inget annat än landsförrädare i SD:s ögon och tror inte ens SD skulle vilja betala ut pensioner till pensionärer som lämnat fosterlandet överhuvudtaget.
Men för Svenskar boende i Sverige tycker jag idag att det är det bästa alternativet.
Men jag tänker inte lämna fosterlandet , tror på sikt om inga större förändringar görs i mentaliteten att Thailand tyvärr kommer att bli allt jobbigare för oss västerlänningar . De ser oss utlänningar som orsak till många problem och tycker att de har nog med de inhemska , kanske Sverige har nåt att lära där . Lämnar jag fosterlandet så blir det nog Grekland , men även där problem med folk från menaländer

Men jag tänker inte lämna fosterlandet , tror på sikt om inga större förändringar görs i mentaliteten att Thailand tyvärr kommer att bli allt jobbigare för oss västerlänningar . De ser oss utlänningar som orsak till många problem och tycker att de har nog med de inhemska , kanske Sverige har nåt att lära där . Lämnar jag fosterlandet så blir det nog Grekland , men även där problem med folk från menaländer

Flytta till Afghanistan? Stora investeringsmöjligheter ;)

Som vanligt är det Satanistiskt Initiativ! som har lösningarna på alla problem och det inkluderar miljö och klimatfrågor!

73085767_2450441708343495_6073333483122458624_n.jpg

Det går hand i hand om dom får hålla på med sin växthuseffekt teorier och minskar utsläppen så får vi bättre luftmiljö.

Det är just det som det inte gör, tyvärr. Citat från en av IPCC klimatpanel
"One has to free oneself from the illusion that international climate policy is environmental policy. This has almost nothing to do with environmental policy anymore, with problems such as deforestation or the ozone hole."
Själv önskar jag större insatser gjordes för miljön men ska man slänga trilljoner dollar varje år på CO2-bekämpning så faller tyvärr många bättre insatser bort som kunde gjort mycket nytta för befolkningar.

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
A
Svar
1