Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

vad jag har läst så vill greta bara att politiker i hela värden ska lyssna och agera vad forskningen kommit fram till, har svårt att se hur det skulle vara brottsligt, hon har ju inte uppmanat till anslutande till is eller liknande, att kasta skit på greta tillhör ju partipiskan från sd och högern, den flickan har gjort avtryck i historien och det tolereras ju inte av vissa (törs inte skriva vad jag tänker pga risken att bli avstängd)
Jag förstår att du har bara politik i huvudet när du försvarar Greta.
Sd mig veterligen håller med alarmisterna, kanske är de lite osäkra för i Sverige är det farligt att inte vara PK
Bryr mig inte så mycket om henne för hon är bara ett kuttersmycke för dom riktiga bovarna som står bakom henne.
Hon är ju den fjärde unga tjejen som FN använder för sin propaganda.
Hon har inte gjort ett smack men att folk har svårt att säga något negativt för hon är ju ett barn, det är hela grejen på alarmisternas agenda.
Att du har gått i snaran spelar nog ingen större roll, hoppas du kan vara lycklig en stund till. För det kommer inte att bli varmare, har inte blivit på 30 år och förmodligen blir det kallare framöver precis som Greta önskar :)

En resa för livet hon gör iallafall och många intressanta människor hon får träffa, bara att kunna stå och tala inför världsledare som 16 åring kommer ta henne långt.
Nu har hon ju sabbats år och sagt att hon skall börja gymnasiet nästa år, hon kommer ha mycket att berätta för sina klasskompisar om sina upplevelser.

Undrar om Leonardo tog sin privatplan när han träffade jäntan. :)
Vilka klimathjältar

Jag förstår att du har bara politik i huvudet när du försvarar Greta.
Sd mig veterligen håller med alarmisterna, kanske är de lite osäkra för i Sverige är det farligt att inte vara PK
Bryr mig inte så mycket om henne för hon är bara ett kuttersmycke för dom riktiga bovarna som står bakom henne.
Hon är ju den fjärde unga tjejen som FN använder för sin propaganda.
Hon har inte gjort ett smack men att folk har svårt att säga något negativt för hon är ju ett barn, det är hela grejen på alarmisternas agenda.
Att du har gått i snaran spelar nog ingen större roll, hoppas du kan vara lycklig en stund till. För det kommer inte att bli varmare, har inte blivit på 30 år och förmodligen blir det kallare framöver precis som Greta önskar :)
Lär ju ha blivit varmare senaste 30 åren, när jag var ung kunde man där jag växte upp spola fotbollsplan på vintern och få isbana, så kallt är det inte längre.
När jag gick i låg och mellanstadiet var det längdåkning med skolan på vintrarna, det las ner för snön låg aldrig så länge efter det, bara slask.

Hej

Här är en artikel där Bangkok spås stå under vatten redan inom 30 år.

New study shows Bangkok will be under water in 30 years
National
Oct 31. 2019
800_402eef417d0847e.jpg

By The Nation

Climate Central, a non-profit organisation that analyses and reports on climate science, has unveiled a new study showing that many cities, including Bangkok, will be under water in 30 years due to rising sea levels.

Mvh isan lover
Jag är ganska bra på matte, hade alltid 5. Hur mycket is finns i polerna? Volymen ökar inte när dem smäller. Denna volym delar i ytan av alla fria hav i världen, vad blir ökningen? Jag undrar hur mycket matte kan de miljöforskare som målar fan på väggen.
Bara bullshit tyvärr.

Lär ju ha blivit varmare senaste 30 åren, när jag var ung kunde man där jag växte upp spola fotbollsplan på vintern och få isbana, så kallt är det inte längre.
När jag gick i låg och mellanstadiet var det längdåkning med skolan på vintrarna, det las ner för snön låg aldrig så länge efter det, bara slask.
Och det har blivit kallare i vissa område i världen, klimatet är samma bara förflyttar sig. Sibirien hade palmar en gång i tiden. Om 500 år kanske svenskarna flyger till Thailand för att öka skidor och thai folket flyger till Skellefteå för att ligga vid stranden 55555 who know.

Jag är ganska bra på matte, hade alltid 5. Hur mycket is finns i polerna? Volymen ökar inte när dem smäller. Denna volym delar i ytan av alla fria hav i världen, vad blir ökningen? Jag undrar hur mycket matte kan de miljöforskare som målar fan på väggen.
Bara bullshit tyvärr.
Du må vara bra på matte men du vet tydligen inte att Nordpolen flyter så där spelar det ingen roll, värre är det med Sydpolen å Grönland å andra glaciärer när dom smälter är det nog dags att för dom som bor i låglänta områden flytta

97 procent av världens forskare är överens – den globala uppvärmningen är en konsekvens av mänsklig påverkan.

Våra kolkraftverk, flygresor, tunga industrier och den ökade konsumtionen leder till förändringar i klimatet.

Men det finns de som anser att allt är en konspiration.

– Världen har aldrig varit så bra som den är i dag, för det är lättare när det är varmt än när det är kallt, säger näringslivsprofilen Per-Olof Eriksson.

Expressen kan nu berätta om de svenska skeptikerna inom klimatfrågan – människorna som tvivlar på att klimatkrisen existerar.

Vet du vad som kommer att hända om hela världen stoppar flyget från i morgon??

Menar du KFMLR :oops:Bevare mig .Josef Stalin har fler liv på sitt samvete än Hitler .Nu kopplas förresten Gretas miljöalarmism ihop med Ryssland .Inte bra alls .Tänk om både SD och Greta finansieras av Putin 55555:clap_tranparent:

Möjligen KPMLr som numera heter SKP, vänta bara tills de kommer in i riksdagen, då djävlar ska ni få se på ordning och reda!

Vilka stigande havsnivåer pratar du om? 3 mm om året har det varit sedan limla istiden. Samma idag förmodligen imorgon.
Om vi pratar on vad som KAN hända så kan ju kossor flyga över fjällen. För att citera en gammal sång. o_O :cool::p

Hej

För Sveriges del räknar man med en höjning på mellan 30-60 cm av havsnivån fram till år 2100, men sett till att det handlar om en höjning av medelnivån så innebär det nog ändå att riskerna ökar rejält och då inte minst vid högvatten och stormar.

Mvh isan lover

Bara bullshit tyvärr.

Hej

Men samtidigt ligger väl en hel del is och snö som smälter på fast mark, det påverkar väl också?

Mvh isan lover

Men samtidigt ligger väl en hel del is och snö som smälter på fast mark, ..

Visst är det snösmältning både i Alperna och Himalaya, men undrar om det inte finns uppgifter på att ismängden i Antarktis är större än någonsin?

Mig veterligen skall det nog mycket till för att solinstrålningen i Antarktis skall vara så kraftig att det skulle kunna bli någon form av dagsmeja där - plusgrader är nog ett okänt fenomen vid sydpolen. Att det kalvas beror ju snarare på att istäcket växer i mitten och trycks ut mot kanterna.

Visst är det snösmältning både i Alperna och Himalaya, men undrar om det inte finns uppgifter på att ismängden i Antarktis är större än någonsin?

Mig veterligen skall det nog mycket till för att solinstrålningen i Antarktis skall vara så kraftig att det skulle kunna bli någon form av dagsmeja där - plusgrader är nog ett okänt fenomen vid sydpolen. Att det kalvas beror ju snarare på att istäcket växer i mitten och trycks ut mot kanterna.

Hej

Vi kan ju se på Grönland som exempel, där var ju större delen av ön täckt av is och snö förr, nu blir en allt större del av ön grön och isfri, områden som tidigare var omöjliga att exploatera öppnas nu upp.

Vad det gäller att det kalvas vid polerna is är ju normalt, det som inte är normalt är att den totala isytan krymper rejält år för år, samt att tidigare platser som mänskligheten aldrig tidigare har kunnat färdas med båt på nu blir farbara.

Mvh isan lover

... det som inte är normalt är att den totala isytan krymper rejält år för år, samt att tidigare platser som mänskligheten aldrig tidigare har kunnat färdas med båt på nu blir farbara.

Det här verkar vara något tveksamt? Visserligen skrivet förra sommaren, men 2019 har väl inte varit direkt extremt, eller ...

Arktis: smälter inte ännu…
29 augusti 2018 06:00
Jag har inte varit till Arktis i sommar, men det finns ju internet:
Arktis smälter mer än vanligt? Enligt många medier JA, men vad säger forskarna och deras satelliter:
NEJ säger alla satelliter och även danska meteorologiska institutet DMI som ju är expert på Arktis:
– Att det skulle bli ”landråk” nordost om Grönland var förutsägbart redan i vintras. Sydliga vindar i månadsskiftet februari/mars drev ut den tjocka fleråriga isen och ett bälte med tunnare nyis bildades. Detta syns bra i Cryosat-2 sista vårdata från maj.
Lägg märke till det gröna stråket nordost om Grönland. Det motsvarar exakt det isfria området idag.
För första gången (nånsin?) smälter isen, skriver medierna: Men kom ihåg, det mesta vi vet är från satelliterna. Som varit uppe i drygt 40 år. Längre än så har vi inte koll på isläget norr om Grönland…
Läget 24.8.2018: Nordostpassagen är öppen sen mitten av juli, så den ryska atompråmen har anlänt till sin destination. Passagen har förresten varit isfri under ett par sommarmånader sedan Nordenskiölds färder för 140 år sedan, mellan slutet av juli och slutet av september. – Ingen förändring sen dess.
Vad man inte kan säga om Nordvästpassagen. Den är fast ännu, och det finns ett skäl för det: sydliga vindar.
Nordvästpassagen är definitivt besvärligare än vanligt. Det är ovanligt mycket is i Beauforthavet speciellt längs Alaskakusten och likaså mellan King William Land och Bellotsundet. Det sista området har alltid varit det besvärligaste avsnittet i Nordvästpassagen.
Men det fanns några som inte ens FRÅGADE väderinstitutet. Och behövde hjälp av Kanadas isbrytare
Under de senaste tio åren har Grönland i genomsnitt förlorat cirka 500 gigaton is per år på grund av iskalvning. Men årets DMI:s redovisning är att det under förra året föll så pass mycket snö att det har lett till en tillväxt på 544 gigaton.
En svala gör ingen sommar. Men sommaren i Arktis är ungefär lika kall eller varm och med ungefär lika mycket (eller lite) is som under de senaste 15 åren. Klimatkatastrofen dröjer ännu…
Jörg Siebert

Det här verkar vara något tveksamt? Visserligen skrivet förra sommaren, men 2019 har väl inte varit direkt extremt, eller ...

Arktis: smälter inte ännu…
29 augusti 2018 06:00
Jag har inte varit till Arktis i sommar, men det finns ju internet:
Arktis smälter mer än vanligt? Enligt många medier JA, men vad säger forskarna och deras satelliter:
NEJ säger alla satelliter och även danska meteorologiska institutet DMI som ju är expert på Arktis:
– Att det skulle bli ”landråk” nordost om Grönland var förutsägbart redan i vintras. Sydliga vindar i månadsskiftet februari/mars drev ut den tjocka fleråriga isen och ett bälte med tunnare nyis bildades. Detta syns bra i Cryosat-2 sista vårdata från maj.
Lägg märke till det gröna stråket nordost om Grönland. Det motsvarar exakt det isfria området idag.
För första gången (nånsin?) smälter isen, skriver medierna: Men kom ihåg, det mesta vi vet är från satelliterna. Som varit uppe i drygt 40 år. Längre än så har vi inte koll på isläget norr om Grönland…
Läget 24.8.2018: Nordostpassagen är öppen sen mitten av juli, så den ryska atompråmen har anlänt till sin destination. Passagen har förresten varit isfri under ett par sommarmånader sedan Nordenskiölds färder för 140 år sedan, mellan slutet av juli och slutet av september. – Ingen förändring sen dess.
Vad man inte kan säga om Nordvästpassagen. Den är fast ännu, och det finns ett skäl för det: sydliga vindar.
Nordvästpassagen är definitivt besvärligare än vanligt. Det är ovanligt mycket is i Beauforthavet speciellt längs Alaskakusten och likaså mellan King William Land och Bellotsundet. Det sista området har alltid varit det besvärligaste avsnittet i Nordvästpassagen.
Men det fanns några som inte ens FRÅGADE väderinstitutet. Och behövde hjälp av Kanadas isbrytare
Under de senaste tio åren har Grönland i genomsnitt förlorat cirka 500 gigaton is per år på grund av iskalvning. Men årets DMI:s redovisning är att det under förra året föll så pass mycket snö att det har lett till en tillväxt på 544 gigaton.
En svala gör ingen sommar. Men sommaren i Arktis är ungefär lika kall eller varm och med ungefär lika mycket (eller lite) is som under de senaste 15 åren. Klimatkatastrofen dröjer ännu…
Jörg Siebert

Hej

Intressanta synpunkter han kommer med, men att man inte ska ta så stor hänsyn till det som satellitbilderna visar eftersom dom bara har varit uppe i 40 år håller jag inte med honom om, kan man påvisa relativt stora skillnader även på denna ”korta” tid är det väl egentligen snarare än mer oroande.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
A
Svar
1