Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Lägger in lite blandade inlägg som ni/vi har skrivit i alldeles fel trådar.
Sortering av dom inlägget blir en annan gång för det är inte lite trådar som ni/vi har fått till att spåra ut.

Inga problem för mej om fler moderatorer vill hjälpa till, jag har inte så stor erfarenhet av detta så det kommer att ta tid.

Får en liten obehaglig känsla, då jag ser cecilia_v som varit inloggad sen i fredags. Tänk om människan har dött framför datorn???

Sa gör vi val ett forsok till da ...
Det nya landet i oster , landet med bara sol , sol ute sol inne sol i sinne heter det visst, jo , har kan den varmealskande ibland kanna att han far for mycket av det goda . men det ar bara att fora tankarna till regniga kalla Sverige sa uppskattar man genast detta pa ett annat satt . Har under den gangna veckan farsokt att fa ihop allt , Hojen ihopplockad och servad, kopt en ny Honda 125a da jag anser den andra vara for stor for att aka och handla med hela tiden . Har aven anskaffat ett par skap for att forvara alla prylar jag ager , har nu fatt ihop en datahorna samt alla klader samlade , naturligtsvis finns svarta byxor och vit skjorta for besok på amphor och Migrationen , allt gar ju sa mycket lattare da ;D.. Idag har jag akt runt i nagra byar , morsat pa Thaibonder , hittade en resort som erbjuder Husrum, massage, fin restaurang med karaoke och galanta damer , ett par HD fanns i carporten ,sa stallet drivs säkert av faranger. Aven av namnet att doma ."Laynees resort". Tarvar ett besok nan kvall , I grannbyn Napho oppnar inom kort en Lotas Express, men jag har ju stora Lotas i Nongsong Hong ca 12 km fran var by ... Ser ut som att Isaan borjar vaxa , mycket faranger har flyttat upp med sina Isaandamer , positivt eller negativt ,, naturligtvis positivt i denna trad , all annat ar forbjudet :police:

Fick du inte med dig ett svensk tangentbord ner?
Ja det är väl iofs positivt med 3 färre bokstäver att hålla reda på ;)
Har du en kamera Phonta?
Lite bilder på byn och Laynees resort hade varit kul :D

Jo Fa, jag har ju Laptopen ,men ett separat tradlost ar grymt mycket battre samt att man inte sliter pa laptopen lika mycket .

Tyvarr Lego sa har jag inte sa bara uppkoppling har sa att jag ens kan ladda ner mina bilder till ett mail, far vanta tills jag kommer till civiliserade platser eller ta med mig SD kortet till nan med bra uppkoppling .

Idag var min frus aldsta dotter har , de akte till en skola i Napho , tanken var att hon skulle fa nagon slags betyg fran denna skola , betyg for att soka jobb. Hennes Svenska betyg ar forhallandevis lysande da hon ar en begavning i skolan , med Svenska betygen oversatta till Engelska av Svenska Ambassaden aker hon till skolan , sorry, detta kan vi inte lasa , vilket sprak ar detta , Engelska svarar hon da,nej det kan vi inte lasa har , du far vanda dig till universitetet.
Sverige ,jasa ,har du bott i Europa i tre ar , varfor stannade du inte dar da ............ Positivt ?
Javisst ;D Engelskan ar tydligen inte stark i den Thailandska lararkaren ... men vad gor det , solen skiner ju hela dagen ;D ;D

Haha, jag tjötar rätt mycket med en tjej på skype som jobbar som engelska lärare i bkk, visst hon pratar förståeligt och rätt bra för att var thai men jag är betydligt bättre, gissar att min nivå är lika med knappt godkänt i 9:an här i Svedala..
Men vad gör det för hon är grym på att säga I LOVE U HANDSOME MAN ;D

PS!
Jag släpar alltid med mig 2st lösa tangentbord till loplapen som bkk bruden säger ;)

Igår var vi på Lördagsmarknaden , samma människor år ut och år in , samma utbud , sura korvar , sura fiskar och glada Thaiare ,, Dessa människor som dag efter dag åker runt på marknader för att få sitt levebröd.. Noterade en kille som sålde stekta vaktelägg , jättegott var det , skall helt klart ha några vaktlar med tiden ..

Regnade även igår i vårt område , har varit fruktansvärt torrt en längre tid i Isaan , stora problem med vattenförsörjningen i nästan samtliga städer som inte ligger i direkt anslutning till större sjöar ...

Tyvärr så är det inte ännu någon direkt kvällsmarknad i denna stad , det finns däremot en del bra ställen med nygrillad kyckling, ett kycklinglår 50 thbt, iofs inte så billigt ,mende är stora :D Jag väljer alltid mat som steks eller kokas just innan jag äter , brukar på detta sätt klara mig hyfsat från magproblem .. I städer som Chayiapum kan jag tänka mig att utbudet är större , får väl ta mig en tur vad det lider .....Planerar nu för en resa till Koh-chang med svärfar och svärmor , tänker mig att lämna hunden hos den yngsta dottern här hemma ,bara vi gamlingar säger jag , lugnt och långsamt skall vi filosofera oss fram bland turisterna. :D
Funderade först på Phuket , men det är en djäkla lång resa från oss uppe i Isaan.. Buss till Pattis från Muang Phon ,sen taxi ner till nån båt eller dyligt som tar oss till nån mysig trevlig ö, iofs så finns det väl bilförbindelse till Koh-chang.........men inte till Koh-samui

Har aldrig varit på dessa öar eller orter ,, pattis en gång i två dagar , det räckte , för mycket storkäftade fulla faranger "Ryssar"

Finns det ingen flygplats däruppe i norr?
Finns ju en i Trat sen e det bara en kort taxitur till Ko Chang färjan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
717
trollet
T

Tillbaka
Topp