Nä det är korkat helt enkelt. Tänker på alla dessa regler som säger att man måste tex varit sambo och samlevande i minst 6 månader mm som ett krav för att få uppehållskort t ex.
Men som jag t ex har inte råd att ta ledigt och bo i Thailand i 6 månader för att migrationen skall anse det som giltligt förhållande och hon kan ju inte komma hit och vara hos mig i först 3 månader och sedan förlängt i 3, för att det skall räknas som att ha haft ett gemensamt förhållande och hushåll. Ett gemensamt hushåll betyder ju i sin kontext "två som bidrar till hushållet" och det gör man ju inte om man inte har inkomst.
Jag vet inte kanske jag har missuppfattat regelverket, men så tolkar jag det. Sen är det ju inte säkert att det är så i praktiken utan andra saker kan väga in, nu när min tjej kommer hit så kan ju inte jag se att det skulle vara något hinder för henne att stanna.
Man måste ju ge människor en chans, jag menar hur många förhållanden i Sverige är inte hux flux bomkär. Man får säga till sin thaipartner,
"nä nu förstår du min kära att nu skall vi först se i 6 månader om vi tycker om varandra, och sedan om migrationen anser att vi gör det så kan vi tycka om varandra på riktigt",
eller nu får du åka tillbaka och söka uppehållstillstånd så att myndigheterna kan undersöka om vi tycker om varandra och att du har ärliga uppsåt, så jäkla dumt, kär blir man ju bara och vill leva tillsammans, är ju inget man planerar.
Det är ju bättre att de får stanna här då, så att man kan följa utvecklingen av förhållandet, istället för att de skall behöva åka tillbaka till sitt hemland, hur skall man då kunna veta om man skall vara ihop eller inte.
Jag menar, vi har provanställning 6 månader när vi söker arbete, men inte fan skall man stanna hemma tills behandlat din anställning om du skall få fast eller inte, utan man måste ju se vad vederbörande går för.
Folk måste ju få en chans att bevisa att de menar allvar, sen om de skulle visa sig att de inte uppfyller kriterierna så får de ju visas ur landet.
Nä allting är percis som vanligt "PENGAR", hade vi alla varit miljonärer hade det inte funnits en migration, för i grund och botten är det pengar "kan man stå för sitt eget uppehälle och inte vara en belastning för samhället man kommer till".
Mvh Peter