Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är nog Ko Samet som Långeman tänker på där färjan går från Rayong, Ko Chang åker man väl till från Sattahip.

Kikar på bilderna på muren och funderar över vart armeringsjärnen är?

"FA " sa:
Kikar på bilderna på muren och funderar över vart armeringsjärnen är?
Samma tanke som jag närde vid första anblicken.
Brukar man inte lägga armering på stenen innan man lägger på nästa lager?
Inte i Thailand kanske...

Koh Chang färjorna går från Trat, fast inte från tätorten utan en bit utanför. Dvs hela vägen bort mot Kambodja. Malaria mygg finns vid Koh Chang men är väl kanske inte riktigt period för det nu ... eller?

"legolas " sa:
Jag är absolut ingen mygg-kännare, men jag utgick faktiskt ifrån att myggsäsongen är regnsäsongen!!

och det är ju lilla regnsäsongen nu i alla fall. Jag vet att det är så i Isaan-Jomtien-Rayong, men vet inget om Trat, Koh Chang. Och småregnar det ibland, så samlas ju dessa pölar som myggen gillar så bra... så för mig känns det lite myggvarning faktiskt...

Men å andra sidan så har vi NOLL mygg här nu känns det som underligt nog...
Så vad blev resultatet utav mitt inlägg då? Jo, var aktsamma det kan ju finnas myggor i Malariaform på Koh Chang då!!

legolas

Vi hade också ovanligt lite mygg hemma sist, kanske beror på torkan som har varit, var ju ovanligt torrt hemmavid iallafall. Men dom letar sig væl snart fram nu nær regnet børjat falla.

På Koh Chang så regnar det elefanter.... men vad gör det för en härdad expat från isaan som tillbtingar massor av timmar på det härdande forumet Chai Mai ;D ;D

"Phonta " sa:
På Koh Chang så regnar det elefanter.... men vad gör det för en härdad expat från isaan som tillbtingar massor av timmar på det härdande forumet Chai Mai ;D ;D
Är det någon här på forumet som observerat de rosa elefanterna?

Lego det smög sig in ett fel där i ditt inlägga ... skulle vara den goda ölen ... jo kanske är myggsäsong nu där ... ingen aning. När jag var där i februari var det lite mygg också men ingen myggsäsong. Dock fanns det myggnät i Bungalowen som låg vid stranden!

Är du med på bilden Justin?
Hoppas du har roligt där, jag får väl nöja mig med att se det på Smålands nytt. :)

"Kycklingen " sa:
Är du med på bilden Justin?
Hoppas du har roligt där, jag får väl nöja mig med att se det på Smålands nytt. :)
Det måste vara den snygga tlll höger som är Justin! Eller hur Justin.

Jag har fått ett PM från Bertil för ett par dagar sedan. Jag frågade via PM om det är OK att publicera vad han skrev och han gav sitt godkännande. Här kommer ett utdrag:

"JAG FUNNDERAR STARKT PÅ ATT AVSLUTA MITT MEDLEMSKAP HÄR PÅ CM. JAG KÄNNER MIG STÄNDIGT PÅHOPPAD FÖR MITT DÅLIGA SPRÅK OCH VISSA ANNKLAGAR MIG FÖR ATT SUPA, EX SÅ ÄR DET FREDAG IGEN. JAG ÄR NYKTER ALKOHOLIST OCH HAR VARIT SÅ I 10 ÅR OCH VILL INTE STÄNDIGT HÖRA ATT JAG ÄR FULL NÄR JAG SKRIVER.

DET ÄR ETT GÄNG HÄR SOM BARA HÅLLER MED VARANNDRA HELA TIDEN, INGEN ANNAN FÅR TYCKA OLIKA. SYND PÅ ETT ANNARS BRA FORUM".

Jag har bett Bertil att avvakta lite med att avsluta sitt medlemskap. Han skulle resa bort en tid och återkommer efter hemkomsten.

"Gazton " sa:
Ja du kan vara lugn, Justin har sagt upp sitt konto på CM.
måste säga att det var synd att Justin slutade. Han skulle återkommit idag med en redogörelse om Pride jönKÖPING.

Det känns som ni går som katten kring het gröt, vad tycker ni egentligen?
Alla tycker nog att det är synd att någon slutar.

En till... Jag vet faktiskt inte vad du syftar på kycklingen.

Jag hör undertoner, ut med språket nu och visa att ni kan vara raka.
Eller skall vi bara vara PK i detta forumet också.

Jag ser mackes att du har vart medlem knappt i 3 mån, dom nicken det gäller vet du ändå inte vilka det är.
Sen finns det ett antal medlemmar som fortfarande är medlemmar på forumet, men dom har blivit passiva medlemmar tyvärr. Några av dom har tröttnat på att mer eller mindre alla trådar spårade ur, att vad dom än skrev så skulle någon annan ha sista ordet m.m
Vissa ordnade bra bildtrådar men tråden spårade ur som vanligt med att vissa här berättade vad dom åt till middag istället för att kommentera bilderna.
Jag går inte ut med vilka nick det gäller, det får dom göra själva om dom vill.

"Berralund " sa:
Jag har fått ett PM från Bertil för ett par dagar sedan. Jag frågade via PM om det är OK att publicera vad han skrev och han gav sitt godkännande. Här kommer ett utdrag:

"JAG FUNNDERAR STARKT PÅ ATT AVSLUTA MITT MEDLEMSKAP HÄR PÅ CM. JAG KÄNNER MIG STÄNDIGT PÅHOPPAD FÖR MITT DÅLIGA SPRÅK OCH VISSA ANNKLAGAR MIG FÖR ATT SUPA, EX SÅ ÄR DET FREDAG IGEN. JAG ÄR NYKTER ALKOHOLIST OCH HAR VARIT SÅ I 10 ÅR OCH VILL INTE STÄNDIGT HÖRA ATT JAG ÄR FULL NÄR JAG SKRIVER.

DET ÄR ETT GÄNG HÄR SOM BARA HÅLLER MED VARANNDRA HELA TIDEN, INGEN ANNAN FÅR TYCKA OLIKA. SYND PÅ ETT ANNARS BRA FORUM".

Jag har bett Bertil att avvakta lite med att avsluta sitt medlemskap. Han skulle resa bort en tid och återkommer efter hemkomsten.
JAG TYCKET ATT DET SKULLE VARA JÄTTETRÅLIGT OM BERTIL SKULLE LÄGGA AV HÄR. JAG HAR INGA SOM HELST PROBLEM MED HUR FOLK SKRIVER OCH JAG BER DIG, BERTIL.... BLI KVAR!! DET SOM ÄR INTRESSANT ÄR VAD FOLK SKRIVER, INTE HUR.
VI ÄR ALLA OLIKA OCH LÅT OSS SÅ VARA.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
717
trollet
T

Tillbaka