Diverse juridiska frågor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok om det kommer fel...:Jag har levererat alla papper som ska bör och vårat visum gikk igenom på 1 dag och det tog bara 3 dagar innan det var stämplat på passet...!!!!....tack ambassaden för det goda verket...!!!!!

Total tid med ansökan tog 3 dagar i nya ambassaden..

Hur lång tid en handläggning av ett visum tar hos ambassaden beror helt på hur mycket andra ärenden de har att handlägga och naturligtvis hur komplett och problemfri själva ansökan är.

Mvh Thaikonsult

Instegsjobb är inget som förmedlas till dig utan det får man fixa själv. Så var det iaf här i Uppsala det var ganska uttalat på en gång att dom minsann inte tänkte hjälpa till att hitta några jobb...

Men att man får nej tycker jag är väldigt idiotiskt...eftersom det just är så att man faktiskt ordnar jobbet själv och jag anser att chansen ju är ganska stor att man får fortsätta på det jobbet när stödperioden är avslutad så det måste ju bli en win win situation...

Blir så trött på arbetsförmedlingen att dom inte kan göra nånting rätt...har själv aldrig haft någon som helst hjälp av dom utan snarare blivit mer förvirrad av dom när jag frågat om hjälp. Lycka till med frugans instegsjobb och hoppas det löser sig.

hej, min pojkvän har bott i sverige i 8 år och ska nu söka svenskt medborgarskap för att slippa eventuell militärtjänst. Någon som kan svara på om han behöver avsäga sig sitt thailändska medborgarskap innan han ansöker om svenskt?

Det finns väl absolut ingenting som säger att han inte kan bidra till det svenska samhället bara för att han vill slippa militärtjänsten i Thailand? ??? Tycker inte jag i alla fall!

Jag ser inget fel i att fly från värnplikten i en diktatur.
Massvis av svenskar flyr till thailand för massor av olika anledningar, bla. ekonomiska skäl, eller att de TROR att de hittat någon som älskar dem, och inte plånboken.. hehe

När det kommer till att vägra värnplikt (oavsett ursprungs land) kan jag bara säga : :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Militärtjänst kan vara vad vissa personer behöver. Alla klarar inte av att vakna upp ur törnrosasömnen när de skall ut i arbetslivet. Finns många som skulle må bra av att göra lumpen idag.

Men har man bott i Sverige i 8år känns det fel att tvingas göra militärtjänst i Thailand. Osäker på om han måste avsäga sig sitt Thailändska medborgarskap för att slippa militärtjänstgöringen men det låter realistiskt. Har för mig att finnarna som bara har Finskt medborgarskap kan kallas in? Eller, kunde på den gamla tiden.

"legolas " sa:
En stilla undran bara, för det luktar faktiskt väldigt "illa" om detta inlägg tycker jag för min del!! Konstigt att ingen av Er andra reagerade igår kväll!!!

jag undrar?? Här kommer det folk ifrån andra länder vars intresse är att komma till vårt Sverige p.gr.a. att slippa att göra en "skyldighet" i sitt egna hemland. Innebär detta nu då att om Sverige skulle acceptera denna medborgarskapsansökan, att vi kommer att få ett tillskott av en människa vars enda merit är att han vill smyga undan sina skyldigheter i sitt hemland.....

Han var 11 år när han och hans syster kom hit och det var inte med en baktanke att fly undan sina thailändska skyldigheter -.-'

Jag har kamrater här hemma som har thai barn två av dom har klarat sig helt från militärtjänst en blev kallad men han låtsades inte kunna thai längre o klarade sig ur de hela den vägen

Va ja har hört observera va jag har hört ....

har dom bott för länge utomlands så e dom inte intreserade av att ha dom i det millitära

Men som bond sa millitärtjänst kan va bra så dom kommer i från fjolleriet o blir riktiga män

KA1 Vaxholm

glimten66

Oj, vågar nog inte chansa på att det fungerar. Men vad skönt att han kunde slippa det : o

"legolas " sa:
Är det jag som är konstig ekller vad är på gång. Vad är det för "dateringar" på inläggen här på slutet då..... December...... jag vet ju att inläggen gjordes nu den 14-15-16 februari.....

Varför dessa tillrättalägganden?????

legolas
Om du är konstig :D det tål att tänka på :) Men de var ju ett märkligt fenomen, det är väl en liten byte som hamnat fel ;D
Verkar som hela 2012 har försvunnit

"legolas " sa:
Nä det gjorde du nog inte Kycklingen!! jag vet att Thaikonsults inlägg gjordes nån gång mellan 14-16 februari 2012 och ej december 2011... Pennee peterson och Berralunds inlägg gjordes icke den 29.12.2011 utan vid tidpunkten strax efter Thaikonsults inlägg jhnu 14-16 februari 2012... Så nåt mysko är det faktiskt...
;) ;) ;)

Pennee peterson har inte varit aktiv sen den 29 dec 2011. Vad jag kan se.
Så är det som du säger så är det nåt mysko.
Men jag har iallafall klistrat Thaikonsultens tråd för 2012.

Möjligt, men det sista som skevs bortsätt från Lego och mej är:
Skrivet av: Berralund
« skrivet: 2011-12-29, 07:45 »

Sen tar tråden så att säga slut allt från 2012 är puts väck :)

Visst är det så, tack för det Kycklingen!

Så för att undvika missförstånd i fortsättningen så låses härmed år 2011. Tack Thaikonsult för all information, ni är ovärderliga!! :wai: :wai: :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
L
Svar