Inte bara Thaikärringar ........

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mackes " sa:
Nu tycker jag faktiskt att ni kan lägga av att hacka på Ragnela oavsett vad ni haft för dåliga erfarenheter innan. Håll er till sakfrågan och undvik personangrepp där ni bara upprepar er. :police:

Du har rätt, Mackes, men lite grann blir det ju att som man ropar i skogen får man svar.....

Detta med att låna ut.

Det går en story om Mark Twain och han syn på detta med att låna/låna ut.

Han lär ha gått in till en granne för att låna en bok och fick svaret att det fick han gärna göra, om han läste den hos grannen.

En tid senare lär grannen ha bett Mark Twain on att få låna hans gräsklippare.
Svaret lär väl vara givet :)

Jo, jo och då precis som Birger skrev"som man ropar i skogen får man svar ......

Och Lego, jag är inte offer för skrönor, glöm inte att jag visserligen inte bott i Thai som Du gör , men jag har sett , bla. faranger som sitter och försörjer hela Thaifamiljer ,själva har dom inte råd att göra ett skit , allt i rädsla för att frugan skall dra , i två av de fall jag känner till på nära håll(kompisar i Thai) så drog käringen i alla fall , bättre då att inte släppa till för du blir i alla fall påsatt därbak....om jag så uttrycker mig ;) Hoppas verkligen att du inte behöver uppleva att jag har rätt , det är bara förbannat ledsamt att se hur många Thaikvinnor efter några år ser sig om efter en rikare farang ,, därför har jag alltid en plan b , även i Sverige ,tyvärr så är livet brutalt , jag kan bara se till att jag själv är en bra make samt en bra vän till mina vänner , att sen tro att folk runt en per automatik är samma är bara dumt .... :D Att vara normalt vaksam på att inte bli utnyttjad är nog bara hälsosamt , speciellt för boende i Thailand ....Sen kan man ju välja att blunda för sanningen .....

Som någon sa, det enda du behöver vara rädd för är rädslan självt! En rädd man är ju inte intressant för en kvinna var som helst, hur skall han kunna försörja och försvara hennes familj?

Thai tjejerna har betydligt mycket mer skinn på näsan än sina svenska systrar som mest ropar på jämnställdhet. Om du inte talar om var du vill ha skåpet så kommer de att ställa det där de vill ha det. Och det kan bli jobbigt.

Jag är själv ingen "hårding" men jag vet vad jag vill efter 60 år och jag känner direkt när jag blir utnyttjad. Vilket inte förhindrar att jag kan vara generös mot dem jag älskar.

Det värsta som kan hända mig i livet är att jag dör och det skall jag ju ändå göra, dessutom lider jag inte av det då.

Jo, jag tänker nog samma saker som ni tvår Macke och Lego tänker, även jag har uppnått "mogen ålder" . Min fru står just och säger att "Hon" vill köpa ring till sin mamma , ja gör det säger jag då , tur att Du har egna slantar då jag inga har till sånt .......Joi , mig lurar inte heller någon , jag är på min vakt men ger gärna bort till dom som finns i mitt hjärta .... ;D

Skulle inte tro det , har redan tidigare köpt en ring till svärmor 24karat , samt att inflyttningspresenten köptes får 6 år sen , Kubotan för 400000 THBT , den får räcka länge kan jag säga ... mer snack blev det inte om ring , konstigt att hon inte köpte ...... 8)

Nej inte SINSOD, jag köpte en Kubota traktor pris 400000 thbt , den köpte jag för att familjen själva skulle kunna försörja sig med denna , harva,ploga ,schakta . en bra maskin som under dessa år inbringat en hel del slantar .Jo , jag är ingen" Farang kinjau" utan jag ger till dom som jag älskar jag med , men djävlas man med mig som min frus döttrar har gjort så har jag lååångt till förlåtelse.......
När jag köpte traktorn så sade jag till Svärfar ,detta är min gåva till familjen ,det tar mig ett år av sparande att få ihop dessa slantar 90.000 svkr . Nu stänger jag plånboken , förstår ni det ?? Frågan är om de förstod ,för nu har de lånat till en TUK Tuk lastbil ,,, om de tänker att jag skall lösa de lånen så bedrar dom sig grundligt ;D ;D ;D

Kubota kostar nu inte minsta modellen utan den över 670000bath
dvs en uppgång på 270000 bath på 6 år.
om du nu inte köpte den minsta,men det verkar du inte gjort.

såg på deras blocket ,att gamla traktorer inte tappat mycket i värde
om man tänker på vad dom gått upp i pris.

sedan sägs det att köra sönder en kubota går inte.
det är en klar fördel i thailand.

Njaaa... ;) fan vet , sinsod för en överårig Thaikärring som har två otrevliga Thaidöttrar samt varit gift i Thai samt i Swe tidigare , nej Sin Sod var det inte snarare hjälp till självhjälp som jag brukar säga ,, men nu blir det inte mer , inga ringar till svärmor samt inga TukTuk lastbilar , den får de jobba ihop till själv ...

"Phonta " sa:
Njaaa... ;) fan vet , sinsod för en överårig Thaikärring som har två otrevliga Thaidöttrar samt varit gift i Thai samt i Swe tidigare , nej Sin Sod var det inte snarare hjälp till självhjälp som jag brukar säga ,, men nu blir det inte mer , inga ringar till svärmor samt inga TukTuk lastbilar , den får de jobba ihop till själv ...

Som jag alltid trott Ponta!! Du är en riktigt snäll "gubbstrutt"... :) :)
Svärmor o svärfar ska få ett nytt kylskåp av oss i år när vi kommer ner.Det gamla håller inte ens ölen kall..... :nod:

Frank

Heppp!!!! Gubbstrutt , vadå :'( nä jag är en 62 årig Atlet 102 kilo muskler utan märkbar mage , det du , det kan inte sägas om de normala Thaifarangerna ......

Men snäll , kanske jag anses som det , men fa... inte dum i huvet, mina slantar efter husförsäljningen måste sparas för svårare tider när pensionen tryter från fosterlandet , snart synar Reinfeldt botten i välgörenhetsskattkistan .......och då är det slut , kommer att börja med utlandspensionärerna som vanligt >:(

"Phonta " sa:

Men Phuketresan då, som du nämnde för någon dag sedan, var det inte en ny inkilning hos svärmor?? :) ;D

Nä , Jag behöver inte "kila in mig mer där" men ett djäkla bra sätt att få en resa till Phuket med frugan i lugn och ro, inga djäkla ungar bara Svärföräldrar samt jag och frugan ....

"Phonta " sa:
Heppp!!!! Gubbstrutt , vadå :'( nä jag är en 62 årig Atlet 102 kilo muskler utan märkbar mage , det du , det kan inte sägas om de normala Thaifarangerna ......

Men snäll , kanske jag anses som det , men fa... inte dum i huvet, mina slantar efter husförsäljningen måste sparas för svårare tider när pensionen tryter från fosterlandet , snart synar Reinfeldt botten i välgörenhetsskattkistan .......och då är det slut , kommer att börja med utlandspensionärerna som vanligt >:(

Ha,ha..jo du Ponta "gubbstruttar" är vi nog ;)...men jag som dej i god vigör utan "gubbmage"...90 kg...kanske inte så "svällande muskler längre"...men hänger med bra trots att jag "fyller ålderspensionär" i veckan. ???

Jag har ju varit nere en sväng som jag skrivit om tidigare...gjort den där "falanggrejen" med hus o allt...men då det blev oplanerad tillökning på gamla dar tyckte jag att jag ville ge dottern några år i Sverige...jag ville att hon skulle få lära sig Svenska och lite Svenska seder o bruk. Nu är vi på väg ner i tre månader för att "rekognosera" lite...och se om vi vill bo i Isaan igen...eller närmare havet...vi får se.Men tillbaka igen till "landet på låtsas" för gott..JA!..senast nästa år.

Bra ide det där med att ta svärföräldrarna på en utflykt till södra Thailand! Inte många Isaanbönder som sett havet "live".Säkert uppskattat! Mina är nog för gamla för en sån utflykt...tyvärr.

Lycka till med allt Ponta !! Kanske kan vi träffas ett gäng från forummet i sommar. :)

Areeya

"Phonta " sa:
Nä , Jag behöver inte "kila in mig mer där" men ett djäkla bra sätt att få en resa till Phuket med frugan i lugn och ro, inga djäkla ungar bara Svärföräldrar samt jag och frugan ....

Ja det låter härligt, ta vara på den goda tiden. Gäller nu att hålla dom " små liven" på behörigt avstånd.
Trevlig resa, dom finaste platserna söder om Phuket är faktiskt öarna söder Koh Lantha. Pippi är inte som det varit förut, massor av hotell fulla av mögel, kan passa med ett stopp, men inget att övernatta på, har dåliga vibbar efter mitt senaste besök, tyvärr.

Jo , det vore kul med en Forumträff , vet inte om man skall ta med boxhandskarna bara , kanske vi klarar oss om vi kör en spritfri träff Haha ;) Folks dåliga ölsinne ni vet ....

Jo, det blir inget sova över tror jag , i så fall om vi drar till nån av de större öarna där det finns lite större utbud .... Koh samui tillex , men det är ju inte Phuket .....

Och vattnet i Andaman Sea är fruktansvärt smutsigt , grymt förorenat enligt de senaste rapporter jag sett , miljö kan inte Asiater stava till ..

"Phonta " sa:
Jo , det vore kul med en Forumträff , vet inte om man skall ta med boxhandskarna bara , kanske vi klarar oss om vi kör en spritfri träff Haha ;) Folks dåliga ölsinne ni vet ....

Jo, det blir inget sova över tror jag , i så fall om vi drar till nån av de större öarna där det finns lite större utbud .... Koh samui tillex , men det är ju inte Phuket .....

Och vattnet i Andaman Sea är fruktansvärt smutsigt , grymt förorenat enligt de senaste rapporter jag sett , miljö kan inte Asiater stava till ..

Det har du rätt i om vattenkvaliten Andaman, och Koh Samui ligger inte så långt från Hua Hin som nog inte har det bästa vattnet i Thai.
Själv skulle jag nog stanna på Koh Lantha, eller Oh Nag och sedan ta dagtur ut till dom fina öarna utanför, Kordan är en höjdare eller Chicken ön

"Långeman " sa:
Det har du rätt i om vattenkvaliten Andaman, och Koh Samui ligger inte så långt från Hua Hin som nog inte har det bästa vattnet i Thai.
Själv skulle jag nog stanna på Koh Lantha, eller Oh Nag och sedan ta dagtur ut till dom fina öarna utanför, Kordan är en höjdare eller Chicken ön

Boxhandskar...nej vi kör väl Thaiboxing.. :) Skämt åsido..hoppar inte i havet längre...mer än fötterna. Finns fina swimmingpools.varför inte träffas uppe i Legos paradis...siam River resort? :nod:Ja vi får väl se...vore trevligt ha en liten sammankomst och träffas.

Hur långt har du till Buriram stad? Här finns en hel del Svenskar...och bra hotell till rimliga priser...eller..www.siriresort.com....kanonställe..550 bht egen stuga, pool, frukost ingår(som är okej).

:) ha de bra, Areeya

Till Buriram stad har jag 80 km , en timme med hojen i maklig takt .. Fö så kikade jag just på en film om en Engelsman som kom till Thai köte grisfarm till Thaifru samt sen blev helt utblottad . Min fru tittade även hon , sen tycker hon att Engelsmannen är dum i huvet som ger Thaifru kontroll , så han får skylla sig själv , jo,jo sade jag , då kanske du förstår att mitt konto sköter jag , tror ni att det blev surt .... ;D ;D ;D kanske bättre du då lever single säger hon nu .... det skiter jag i kan jag säga ... inga problem för mig ....men det går över .. money talks in Thai You know..... ;D ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp