Jag söker par i Isaan

• Trådstartare Trådstartare Caveman™
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    isaan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
C

Caveman™

Gäst
Jag fick ett mail av en redaktör på tv som söker ett Swe/Thai(Isaan) Par.
Själv valde jag och frugan att tacka nej till detta erbjudande, men det kanske finns något annat par som vill ställa upp?
Jag väljer att klistra in detta mail pga. att jag önskar att SVT hittar ett gäng helt normala par som de kan göra TV om.
läs mer på http://www.isaan.se/forum/isaan/751-jag-s%F6ker-par-i-isaan.html

Kom igen nu då!
Det finns säkert en del "linslusar" på forumet, eller hur Lego :)
Ta chansen och visa upp er i SVT nu!!!!
ps. naturligtvis så får ni lite gratisreklam till er blog(detta gäller inte bara Legolas :) :D

"Caveman™ " sa:
Jag fick ett mail av en redaktör på tv som söker ett Swe/Thai(Isaan) Par.
Själv valde jag och frugan att tacka nej till detta erbjudande, men det kanske finns något annat par som vill ställa upp?
Jag väljer att klistra in detta mail pga. att jag önskar att SVT hittar ett gäng helt normala par som de kan göra TV om.
läs mer på http://www.isaan.se/forum/isaan/751-jag-s%F6ker-par-i-isaan.html

Helt normala???
Logolas han tror vi är normala på detta forumet, men vad är normalt.
Sen undrar man hur djupt de går och vad som förvrids av svt för de vill ju ha tittare.

;D ;D ;D
Undrar om man flyttar till Isaan för att man vill dra sig undan??
Alla där uppe har väl något lurt där uppe, ja hela isaanligan om ingen vågar framträda, så även caveman. Detta blir inte lätt för svt så de får nog hitta på något som vanligt ;D

"kjell.t " sa:
;D ;D ;D
Undrar om man flyttar till Isaan för att man vill dra sig undan??
Alla där uppe har väl något lurt där uppe, ja hela isaanligan om ingen vågar framträda, så även caveman. Detta blir inte lätt för svt så de får nog hitta på något som vanligt ;D
Nu valde ju inte jag landsdel när frugan och jag vart tillsammans utan det föll sig naturligt att vi byggde ett hus i Surin då gumman har bott där i stora delar av sin uppväxt och all hennes släkt bor där idag(hon är född i Chompun(där färjan till Koh Tao,Koh Phangan går ifrån) och har även gått de första åren i skolan där).
Men om det kan glädja dig så kan jag tala om att vi även äger ett hus i Chonburi City(strax utanför Bang Saen).
Så nu när du insett att man endast har 1 av 2 hus i Isaan så kanske man bara får "stämpeln" halvskummis i dina ögon :)

"gunnarg " sa:
Jag tror det bor fler svenskar i Isaan än i Phuket?
tror du?
Kanske du skulle ta och besöka Isaan någon dag eller två, jag tror att du skulle bli förvånad när du inser hur stort det där Isaan är ;)

"Caveman™ " sa:
Nu valde ju inte jag landsdel när frugan och jag vart tillsammans utan det föll sig naturligt att vi byggde ett hus i Surin då gumman har bott där i stora delar av sin uppväxt och all hennes släkt bor där idag(hon är född i Chompun(där färjan till Koh Tao,Koh Phangan går ifrån) och har även gått de första åren i skolan där).
Men om det kan glädja dig så kan jag tala om att vi även äger ett hus i Chonburi City(strax utanför Bang Saen).
Så nu när du insett att man endast har 1 av 2 hus i Isaan så kanske man bara får "stämpeln" halvskummis i dina ögon :)
tror du?
Kanske du skulle ta och besöka Isaan någon dag eller två, jag tror att du skulle bli förvånad när du inser hur stort det där Isaan är ;)

:P :P :P
Skrev lurt inte skumma, sen kan det vara många anledningar till varför man inte vill dela med sig.
Försökte få lite fart på tråden för det kan hjälpa till
MVH kjell.t

"legolas " sa:
Egentlige skulle det vara kul att vara med. men jag har ingen lust att det dyker upp kameragubbar här och fotar och berättar för hela världen om mitt lilla liv här. Jag föredrar nog att göra det utan att blanda in TV i alla fall. Så himlapublicitetskåt är i alla fall inte jag.

jag tror inte att detta alls begränsar sig till ett frågeformulär och sedan inget mer... Där kommer garanterat en fortsättning... - "hejsan, är det Ok om vi kommer hem bara en liten stund och filmar och intervjuar Er?" Och sedan är cirkusen igång......

Eller vad tror ni andra...??? Cavemannen vad känner du???

legolas
Kul att du frågade :)
Kvinnan som skickat mailet skriver ju redan i mailet att hon vill ställa några frågar för att se underlaget för en ev. produktion.
Själv är jag skeptisk till slutprodukten, då både jag och gumman vet hur "de" brukar vinkla storyn......
Fick jag eller någon annan boende här i Issan (varför inte du och jag Lego?) göra en film, så lovar jag att den skulle bli helt annorlunda mot vad som visats idag, men vem vill se sånt?
Svenska folket vill ju se "bra TV" det visar ju tittarsiffrorna.........

Tycker du ska vara med grottmannen,du är ju urtypen av dom som bor i Isaan.

Eller alla blad och stjälkar som gör att käften stinker sopnedkast flera dagar. :o :o

Allvarligt - jag har svårt att se att en sådan serie skulle skapa något större intresse, men det beror naturligtvis på upplägget. Omöjligt är det säkert inte, men svårt. Dock, livet där nere är ju så totalt annorlunda så kanske därför?? :-\

Många gubbar är säkert sjukpensionärer och vill nog inte visa upp sig i svensk televison, kan bli svårt att förklara för F-kassan hur de klarar av allt i Thailand men samtidigt inte orkar jobba i Sverige :)

"BaBoo " sa:
Många gubbar är säkert sjukpensionärer och vill nog inte visa upp sig i svensk televison, kan bli svårt att förklara för F-kassan hur de klarar av allt i Thailand men samtidigt inte orkar jobba i Sverige :)
Många är i samma sits som jag ;D ;D ;D
Inte sjukpensionär, pensionerade mig vid 61 pga min kropp fick problem med kylan och jag mår 100% prima i thailand. Många med mig gör så i stället för sydeuropa. Usel pension i sverige ger ett prima levene i thailand, så varför inte?
Man behöver inte arbete sig till döds, går att trappa ner och leva ett gått liv.
:o :o :o :o :o
Avundsjuka på oss? Ja många är det särskilt yngre som inte kan detta

"kjell.t " sa:
Många är i samma sits som jag ;D ;D ;D
Inte sjukpensionär, pensionerade mig vid 61 pga min kropp fick problem med kylan och jag mår 100% prima i thailand. Många med mig gör så i stället för sydeuropa. Usel pension i sverige ger ett prima levene i thailand, så varför inte?
Man behöver inte arbete sig till döds, går att trappa ner och leva ett gått liv.
:o :o :o :o :o
Avundsjuka på oss? Ja många är det särskilt yngre som inte kan detta
Finns kanske de som är avundsjuka men jag är inte en av dem :)
Jag har ordnat mig ett jobb som gör att jag jobbar mellan 16 och 18 veckor om året och kan därför va i (tex) Thailand mer än jag vill :)
Jobbet har jag inte fått av en slump utan började för några år sedan planera och utbilda mig just för att få det jobb jag har just på grund av att jag skall kunna åka till Thailand så ofta jag vill. Och jag tror jag uppskattar min ledighet mer än de som är lediga året runt, tror även att det blir ekonomiskt bättre att göra så!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
1 K
Banglassi
B
T
Svar