Min senaste resa.....var ett par år sen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Första bilden är en stengång som gick mot ett tempel som höll på att repareras så det var stängt!

Andra bilden är en liten pojke som blev så glad över att bli fotograferad

IMG_0165.jpg

IMG_0251.jpg

Angkor måste vara en fantastisk upplevelse. Tack för bilderna, väntar på fler. Bara fortsätt. :wai:

Efter Ankor Wat så åkte vi till Phnom Penh (eller hur det stavas)

Vi var ju självklart ute och tittade på Toul Sleng museet och "the killing fields" har några kort därifrån någonstans men som sagt så hittar jag tyvärr inte alla kort. Men här kommer två från Phnom Penh tagna ifrån taxin i fart!

IMG_0374.jpg

IMG_0383.jpg

"insayt " sa:
Ja, Byscha, det är så grymt att se bilderna, på en av bilderna ser du skylten Nat Guest House, ett av de äldsta guesthousen på Khao San Road. Jag har känt ägarna sedan 89, goda vänner till mig.

Kul med bilder man har anknytning till, mer vill vi se!!! Karma kommer!!!

Mvh Peter :wai:

Haha ja världen är liten, själv bodde jag inte på khao san road utan på just rambuttri! :afro:

"Berralund " sa:
Angkor måste vara en fantastisk upplevelse. Tack för bilderna, väntar på fler. Bara fortsätt. :wai:

Ja soluppgången var riktigt fränt att se även dom första templen, men sen blir lite tradigt och efter ett tag så ser alla tempel likadana ut. Men som tur är så är naturen runt templen hur fint som helst! :wai:

"Byscha " sa:
Ja soluppgången var riktigt fränt att se även dom första templen, men sen blir lite tradigt och efter ett tag så ser alla tempel likadana ut. Men som tur är så är naturen runt templen hur fint som helst! :wai:

Jo, byscha håller med där, tempel kan vara vackra och majestätiska, men har man sett ett har man sett alla på någotvis. Därför besöker jag aldrig tempel i någon större utsträckning, inte själv i alla fall. Då är väl alla de där konstiga krokiga träden och luftrötterna häftiga att se som slingrar sig runt byggnaderna som ormar.

"insayt " sa:
Ja, Byscha, det är så grymt att se bilderna, på en av bilderna ser du skylten Nat Guest House, ett av de äldsta guesthousen på Khao San Road. Jag har känt ägarna sedan 89, goda vänner till mig.

Kul med bilder man har anknytning till, mer vill vi se!!! Karma kommer!!!

Jag och Peter verkar ju varit i BKK sammtidigt. Vi känner ju båda Thomas från "No name bar" Och tydligen även "Nat"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp