Jet-ski och deras trailers åter på Patong beach.

Isaan lover postade en artikel förut om någon maffia som kontrollerade en strand på rövhålet. Man var tvungen att betala 200 THB för att beträda den stranden.

Ehhh jaha? Vad har jag med det att göra? Eller du menar att hela Phuket är ett rövhål för att maffia tar betalt för att beträda en strand. Är det det så på den stranden så är det ju fördjävligt men för det så behöver ju inte hela Phuket vara skit.

Jag har varit på Phuket en gång 2008 i ca 3 dagar. Största anledningen var att besöka en vän. För mig var inte Phuket speciellt. Bara en annan del av Thailand. Min vän, då boende i Rawai, verkade trivas.

amma sak med hjälmtvång, när vi kom så i Udon ok 70 % hade hjälm, 5 km mot vår by 10 %. Vi åkte också på en liten tripp mot
laosgränsen där var det kanske 2 % som hade hjälm. Missförstå inte jag tycker man ska ha hjälm på Mc. Det värsta jag sett när
jag sitter med morgonkaffet var en familj på 5 st på samma moppe, en pojke på ca 10 år var tvungen stå på dynan för att rymmas

Hej

På tal om hjälmar så passade jag på att räkna hur många som använde detta på landsvägen som går mellan Ban Dung och Fao Rai, själv satt jag i Ban Soem, frugan var och fixade håret och jag hade kört henne dit, i väntan räknade jag dom första 100 mc som passerade salongen, utav 100 st så var det 96 st utan hjälm och 4 st med, ganska talande siffror.

Tänkte det var kul att kolla detta lite efter det att några tycker att användandet av hjälm har ökat kraftigt, hos oss gäller åtminstone inte denna förändring ännu.

Mvh isan lover

Hej

På tal om hjälmar så passade jag på att räkna hur många som använde detta på landsvägen som går mellan Ban Dung och Fao Rai, själv satt jag i Ban Soem, frugan var och fixade håret och jag hade kört henne dit, i väntan räknade jag dom första 100 mc som passerade salongen, utav 100 st så var det 96 st utan hjälm och 4 st med, ganska talande siffror.

Tänkte det var kul att kolla detta lite efter det att några tycker att användandet av hjälm har ökat kraftigt, hos oss gäller åtminstone inte denna förändring ännu.

Mvh isan lover

Vad beror det på att folk skippar hjälm i så stor utsträckning? Ser även svenskar som kör utan hjälm eller med hjälmen hängandes på styret som några jubelidioter i hopp om att undvika böter i Phuket.

Kan tycka att i ett land där folk dör som flugor i trafikolyckor så borde nästan nyheterna i sig vara reklam för hjälm. Nog för att reinkarnation kanske är trevligt men det kan väl vänta en dag till ;)

Vad beror det på att folk skippar hjälm i så stor utsträckning? Ser även svenskar som kör utan hjälm eller med hjälmen hängandes på styret som några jubelidioter i hopp om att undvika böter i Phuket.

Kan tycka att i ett land där folk dör som flugor i trafikolyckor så borde nästan nyheterna i sig vara reklam för hjälm. Nog för att reinkarnation kanske är trevligt men det kan väl vänta en dag till ;)

Hej

Själv tror jag att det är en kombination av värme, tradition och tron på reinkarnation som ligger bakom, sen finns det ju i princip intr heller någon tradition eller kultur som gör att människor verksr vara speciellt intresserade av att följa eller ta till sig nya regler eller lagar överhuvudtaget vad det än gäller.

Mvh isan lover

Förstår verkligen inte hatet mot Phuket? Visst finns det dåliga sidor om man nu vill gå och se samt uppleva saker man stör sig på, men det kan man göra precis vart som helst i världen. Själv blev jag blåst på en del pengar första dagen jag "landade" (buss till Phuket town) i Phuket för många år sedan, men det kunde jag lika gärna blivit i Göteborg om jag landade här för första gången och inte pratade svenska eller kände till lagar och regler.

Polisen i Phuket har alltid varit trevliga mot mig, kupp eller inte. Har inte behövt betala en enda baht vare sig i böter eller under bordet som turist. Till och med när jag har varit med och löst ut totala jubelidioter som retat upp polisen till den grad att det är ett under att de kom ut helskinnade så blev jag bjuden på mat och artighet. När jag missat trafiklagar, parkerat fel eller liknande har det varit en ursäkt och så har jag fått ett leende och åka vidare med en förklaring hur jag ska göra samt inte kostat en enda baht.

Lokalbefolkningen har nästan uteslutande varit trevliga och artiga, visst har någon försökt tjäna en hacka på att dra till med skyhöga priser på saker men inte heller det har varit vanligt ens när jag var yngre och gick omkring för mig själv.

Att någon strand blivit förstörd eller att det står idioter och ska ta betalt påverkar inte något större... Finns gott om riktigt fina stränder där man inte kommer att se vare sig turister eller någon thai i princip. Visserligen får man knalla igenom lite "skog" eller småstigar för att komma till ett par men när man väl hittat dem eller någon visat så åker man aldrig tillbaka till en knökfull strand med allt vad det innebär.

Phuket town är riktigt trevlig och jag brukar tycka om att gå runt där, speciellt med thailändare som brukar berätta om gator och byggnader som ändrats genom åren.

Varför tycker du att Phuket town är så motbjudande? Jag har bara positiva erfarenheter av denna trevliga stad.:thumbsup:
Vi som hatar Thailand och dess befolkning

läs igenom denna tråd. Men för att kopiera första inlägget i tråden.

Den stora tråden för alla oss som insett vilket jävla skitland Thailand är och hur dess äckliga, giriga och falska dess befolkning är.

Är så fruktansvärt trött på Thailand pga. de så blinda, trötta och dumma Thailändarna som inte fattar att landet är fyllt av avskum från hela världen. Från nästan alla länder i världen kommer tjuvarna, idioterna, pedofilerna, bankrånarna och övrigt arbetsskygga till Thailand för att festa,knarka, spela allan, starta restauran eller horbar,sätta på dumma små brudar som pga. religon är helt blind av verklighetsuppfattning.

Har genom åren träffat typ 100 svenska som kör sitt "long stay" med bluff resor och stämpla pass och hela den skiten, som bor med någon dum brud som går på pengar och de ska starta företag.

Har själv bott i Bangkok, Pattaya och Phuket och fram till mitten på 90 talet var det mest backapackers och diverse kriminella falander, men den fullständiga äckliga WT massan som hänge på Kanarieöarna för 10 år sedan som är i Thailand nu, gör bara att man vill spy

Alla politiskt korrekta präktiga svenskar som skall blunda för horeriet och korruptionen och spela förstående världsmedborgare och se Thailand som sitt andra hem och på fullaste allvar tror att dom är omtyckta för allt annat än deras pengar.

Nej, en atombomb på Thailand

Vi som hatar Thailand och dess befolkning

läs igenom denna tråd. Men för att kopiera första inlägget i tråden.

Den stora tråden för alla oss som insett vilket jävla skitland Thailand är och hur dess äckliga, giriga och falska dess befolkning är.

Är så fruktansvärt trött på Thailand pga. de så blinda, trötta och dumma Thailändarna som inte fattar att landet är fyllt av avskum från hela världen. Från nästan alla länder i världen kommer tjuvarna, idioterna, pedofilerna, bankrånarna och övrigt arbetsskygga till Thailand för att festa,knarka, spela allan, starta restauran eller horbar,sätta på dumma små brudar som pga. religon är helt blind av verklighetsuppfattning.

Har genom åren träffat typ 100 svenska som kör sitt "long stay" med bluff resor och stämpla pass och hela den skiten, som bor med någon dum brud som går på pengar och de ska starta företag.

Har själv bott i Bangkok, Pattaya och Phuket och fram till mitten på 90 talet var det mest backapackers och diverse kriminella falander, men den fullständiga äckliga WT massan som hänge på Kanarieöarna för 10 år sedan som är i Thailand nu, gör bara att man vill spy

Alla politiskt korrekta präktiga svenskar som skall blunda för horeriet och korruptionen och spela förstående världsmedborgare och se Thailand som sitt andra hem och på fullaste allvar tror att dom är omtyckta för allt annat än deras pengar.

Nej, en atombomb på Thailand
Då tycker jag du ska gå ur den här gruppen så vi slipper dig och dina komentarer här

Tillbaka
Topp