Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ni som kommer köpa julskinka, köper ni färdigkokt? Eller kokar ni er på spis eller i ugn?
Idag köpte vi julskinka på 3 kg som jag ska koka om jag får tag i en kastrull som passar vår nya spis, men det löser sig annars får jag laga till den i ugnen.
Jag har köpt svensk skinka från Ica varje år och har varit nöjd. Vi äter dopp i grytan i Norrland, såsen som finns i påsen kokas lite till med extra vatten. Moms med tunnbröd från norr.
Jag har en plan förstår du.
Dumt att lägga alla ägg i en korg.
Fast det ger inte några poäng på mina kort.
Dock en resa eller två till mina drömmars mål.
200 liter diesel är respekt..
Jag har en plan förstår du.
Dumt att lägga alla ägg i en korg.
Fast det ger inte några poäng på mina kort.
Dock en resa eller två till mina drömmars mål.
200 liter diesel är respekt..
Vi har en moster som bestämmer allt.
Även en notorisk smugglare av diesel direkt från tankfartyg på nätterna.
Jag vågar inte köpa av någon annan.
Känsligt med affärer inom eller utanför släkten...
Det jag saknar mest av julmat är morsans leverpastej, den var suverän. Smakade nästan som dansk så jag brukar köpa sådan som ersättning. Annars är skinka och brunkål det viktigaste, plus några sill- eller ansjovisbitar. Inte för mycket av sistnämnda som kan locka till dryckenskap för att släcka törsten. Huga, bara 12 dagar kvar nu.
Jag är inte heller så mycket för Julmat. Så mycket kattmat på ett traditionellt svenskt Julbord
Samma jäkla kattmat till påsk och midsommar också. Bäst är det när man går på Julbord där dom har en massa viltkött i form av korv eller annat. Brukar gå Julbordet baklänges för att slippa köa förbi all kattmat som alltid är i början
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.