kolla här alla klimatskeptiker

Kan vara svårt i nuläget i Thailand (norra delarna). Tror aldrig att jag har gnällt om de dödliga luftföroreningarna som är återkommande varje år, men det här året är det djävligaste jag har varit med om. :sick:
Dom jävla bönderna är värda sin sketna luft, är ju folkets fel inte politikernas, inte dom som bränner.

Screenshot_20230408_074817_Chrome.webp

Kanske det säkraste att mäta förändringar är i havet.

Verkar rent mättekniskt vara bästa metoden.

untitled2.webp

Det är ju tveklöst så, att de senaste åren ligger över genomsnittet, men det rör sig om rätt små temperaturvariationer trots allt. Nästan omöjligt att dra några säkra slutsatser ur materialet. T ex har ju 2022 varit svalare än 2016 inledningsvis, så även 2023 men här har april skenat och har något slags all-time.

Uppvärmning av haven leder till utgasning av CO2, så det är inte konstigt om halten ökar som en effekt av detta.

Nästan all kunskap om klimatet som jag samlat sedan 2016, kan man redovisa den på 72 minuter?
Jag menar att Fred Goldberg lyckades med det i presentationen ”Är klimathotet en bluff?” från 2014.
Fred Goldberg dog i november 2016. Han kommer inte att få uppleva att det blir kallare!
Vem vill ha tillbaka en en ”liten istid” nu?

Tillbaka
Topp