kolla här alla klimatskeptiker

Tyskar kämpar på med sitt ”klimatskydd”.
Det har gjort landet fattigare och den dyrare ”gröna energin” göra att tyska företag flyttar ut.
I Tyskland lamslår idag hundratals traktorer vägarna i protest mot att man tar bort subventionerna för jordbruksdiesel och trafikskattebefrielsen för jordbruksmaskiner.
Nu är det också klart att regeringen vill höja biljettskatten för flygpassagerare med 19% och även höja koldioxidskatten för bensin och diesel.
Det kommer klart att drabba turistnäringen i Thailand och andra turistdestinationer.

Lyckligtvis har vi ingen klimatkris på vår Planet.

Berlin.jpg

P4 Väst har en rubrik.
”Jorden allt varmare – så påverkas havet.
- 2023 är det varmaste året som uppmätts på jorden. Det här visar siffror från EU:s klimattjänst Copernicus.
- Havet blir också varmare.

Kan P4 Väst skilja på orsak och verkan?

70% av Jordens yta är hav och en aktiv Sol ger oss varma hav.
Det är temperaturen i haven som styr temperaturen på land. Det vet alla som bor kustnära!

Det som få känner till är att varma hav gasar ut CO2. Testa att öppna en öl som legat på badstranden!

Var finns beviset för att CO2 styr klimatet?

CO2.jpg

Va......inte.

Ja nån trodde ju att det inte fanns prima röka i Thailand så ska man bli förvånad.
Alltså...Den världsberömda klimataktivisten Greta Thunberg har ertappats på Landvetters flygplats enligt detta forum. Märkligt att man inte kan läsa om hur hon skämmer ut både sig själv och miljörörelsen på något annat ställe. Hon är ju mångas hatobjekt och om det vore sant borde det ju vara på löpsedlar i tidningar och det allmänna samtalsämnet på annan media jorden runt kan jag tycka men ikke sa Nikke. Jag hittar ingenting i alla fall.
Men nån trodde ju att kommunalarbetarförbundet är orsaken till all jävulskap som drabbar dom thailändska bärplockarna i Sverige så ska man bli förvånad ?

Alltså...Den världsberömda klimataktivisten Greta Thunberg har ertappats på Landvetters flygplats enligt detta forum. Märkligt att man inte kan läsa om hur hon skämmer ut både sig själv och miljörörelsen på något annat ställe. Hon är ju mångas hatobjekt och om det vore sant borde det ju vara på löpsedlar i tidningar och det allmänna samtalsämnet på annan media jorden runt kan jag tycka men ikke sa Nikke. Jag hittar ingenting i alla fall.
Men nån trodde ju att kommunalarbetarförbundet är orsaken till all jävulskap som drabbar dom thailändska bärplockarna i Sverige så ska man bli förvånad ?
Haha känner du dig triggad??

Nä det var nog en dubbelgångare. Hon har nog och åker men någon miljardärs privatjet och inte ibland oss statare

Haha känner du dig triggad??

Nä det var nog en dubbelgångare. Hon har nog och åker men någon miljardärs privatjet och inte ibland oss statare
Inte det minsta men jag upphör aldrig förvånas över hur folk okritiskt "köper" vilka sanningar som helst så länge dom passar in i deras agenda. För övrigt tycker jag inte att man inte ska insinuera att någon, inte ens Greta, beter sig illa åt om man inte har på fötterna för det man påstår.

Senast ändrad:
Inte det minsta men jag upphör aldrig förvånas över hur folk okritiskt "köper" vilka sanningar som helst så länge dom passar in i deras agenda. För övrigt tycker jag inte att man inte ska insinuera att någon, inte ens Greta, beter sig illa åt om man inte har på fötterna för det man påstår.
Det är väl ingen tänkande människa som tror det är Greta? Alla ser väl att det är en hägerskarv?

Sen vet jag inte vad det är "att bete sig illa" att sitta på en flygplats.

Det är inte som kommunal gör att skriva ett kollektivavtal för bärplockare som man inte ser till följs utan låter strackars Thailändare bli utnyttjade..

DET är att bete sig illa och bara tänka på sig själv, sin position och sin makt.

Tillbaka
Topp