Krister
Forumveteran
Man funderar på hur TS egna klimatriddare tar sig till Thailand...?Du gör Greta stolt när du Inte flyger till Sverige och dessutom har solkraft på balkongen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man funderar på hur TS egna klimatriddare tar sig till Thailand...?Du gör Greta stolt när du Inte flyger till Sverige och dessutom har solkraft på balkongen.
Solkraften sitter faktiskt på takterrassen då balkongerna har "fel vinkel".Du gör Greta stolt när du Inte flyger till Sverige och dessutom har solkraft på balkongen.
Hej , du är förbaskat dåligt påläst , Sverige har en jämfört med andra Europeiska länder enormt liten miljöpåverkanHej
Ett bra förslag från Centerpartiet.
![]()
Wiesner (C): Sverige bör straffas om vi inte når upp till EU:s klimatmål
Sverige bör straffas med indragna EU-medel om landet inte uppnår EU:s klimatmål. Det säger Centerpartiets toppnamn Emma Wiesner till Aftonbladet.
I nuläget ser Sverige inte ut att klara klimatmålen till 2030 – få saker gör Wiesner mer upprörd, säger hon.
– Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle uppleva att vi backar på klimatområdet. För mig är det självklart att vi ska förändra vårt klimatskadlig
Mvh isan lover
Hej , du är förbaskat dåligt påläst , Sverige har en jämfört med andra Europeiska länder enormt liten miljöpåverkan
Vad händer om inget av EUs länder inte når upp till målet?Hur tänker du nu ? Ska storleken på landet avgöra om man behöver bry sig om miljön eller inte ?
Är det någon som kom ihåg denna bild från Staffan Mörners presentation?Hej
![]()
Sverige bör straffas med indragna EU-medel om landet inte uppnår EU:s klimatmål. Det säger Centerpartiets toppnamn Emma Wiesner till Aftonbladet.
I nuläget ser Sverige inte ut att klara klimatmålen till 2030 – få saker gör Wiesner mer upprörd, säger hon.
– Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle uppleva att vi backar på klimatområdet. För mig är det självklart att vi ska förändra vårt klimatskadliga beteende.
Mvh isan lover
HejVad händer om inget av EUs länder inte når upp till målet?
Vad är det som skall hända? I 40 år har man talat om allt hemskt som kan hända.Hej
Gör dom övriga länderna som vår regering och sänker kraven istället för att minska utsläppen så händer väl det som man var överens om att hindra, nämligen att utsläppen ökar och att situationen förvärras ytterligare.
Mvh isan lover
Nja, utsläpp ökar inte bara för man sänker krav och målsättning.Hej
Gör dom övriga länderna som vår regering och sänker kraven istället för att minska utsläppen så händer väl det som man var överens om att hindra, nämligen att utsläppen ökar och att situationen förvärras ytterligare.
Mvh isan lover
Sossarnas nya stödhjul förnekar sig inte, men hoppas dom åker ur EU och sedan riksdagen.Hej
![]()
– Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle uppleva att vi backar på klimatområdet. För mig är det självklart att vi ska förändra vårt klimatskadliga beteende.
Mvh isan lover
Troligtvis blir det så. Annie Lööf fick partiet i en riktning som man kan tolka som självmordsbenägen (partiet alltså).Sossarnas nya stödhjul förnekar sig inte, men hoppas dom åker ur EU och sedan riksdagen.![]()
Ja hur ska Centern egentligen profilera sig? Man är ju inte längre ett högerparti för om man röstar på dem så får man Sossarna. Att bara vara emot SD ger ju inte så mycket uppmärksamhet längre för där är ju Sossarna betydlig större. Så då återstår det väl att försöka profilera sig som ett extremt miljöparti och kriga om väljare från MP. De är väl de vi ser här.Hej
![]()
Mvh isan lover
Det finns en list på utsläpp av CO2 per invånare i hela Världen.Nja, utsläpp ökar inte bara för man sänker krav och målsättning.
EU borde komma överens om gemensamma nivåer.
Då kan Sverige höja sina till samma nivå.
Dom övriga länderna i världen kan inte EU bestämma över och bestraffa.
I Sverige sjunker utsläppen i ganska rask takt ändå.
Blir dyrt för Finland som släppte ut dubbelt.Det finns en list på utsläpp av CO2 per invånare i hela Världen.
Trots att Sverige är ett kallt land, låg man på plats 80 år 2020.
Eftersom det finns så mycket skog i Sverige absorberar skogen lika mycket CO2 som landsmännen släpper ut.
Sverige är redan CO2-neutralt!
Men om vi vill betala böter till EU för påhittade ”Parisavtal”, så gör det. Ha, ha!
![]()
Topplistor
www.ui.se
HejNja, utsläpp ökar inte bara för man sänker krav och målsättning.
EU borde komma överens om gemensamma nivåer.
Då kan Sverige höja sina till samma nivå.
Dom övriga länderna i världen kan inte EU bestämma över och bestraffa.
I Sverige sjunker utsläppen i ganska rask takt ändå.
Ja men annars kan du ju börja med att berätta vad som är relevant för diskussionen men länken du nyss postade.Hej
Det återstår väl att se om den positiva trenden håller i sig, vi kan ju alltid hoppas på det, men vi får vänta ett tag till.
Preliminär statistik för 2023 publiceras innan sommaren 2024
Naturvårdsverket ansvarar för att publicera Sveriges årliga officiella utsläppsstatistik som används för att följa upp klimatmålen som fastställts internationellt, inom EU och nationellt för Sverige. Preliminära utsläpp för 2023 kommer att publiceras innan sommaren 2024. Den slutgiltiga officiella statistiken för 2023 publiceras i december 2024.
Detaljerad statistik om Sveriges växthusgasutsläpp (SCB:s statistikdatabas)
Mvh isan lover
Sveriges totala klimatutsläpp har minskat vilket motsvarar en minskning med 37 procent sedan 1990 och med ytterligare 5 procent efter 2021. Eftersom Sverige har så mycket skog konsumerar den det mesta.De länder som satsat på ”förnybar energi” betala ett högre pris för elektriciteten.
Vi i Spanien har mer vindkraft än i Sverige. Tyvärr!
Tyskland stängde ner tre kärnkraftverk och ersatte dem med kolkraft. Industrier som BASF flyttar ut en del av verksamheten till Kina. Hoppas att EU-flummet vaknar från sina drömmar ”Fit for 55”!
![]()