kolla här alla klimatskeptiker

Du gör Greta stolt när du Inte flyger till Sverige och dessutom har solkraft på balkongen.
Solkraften sitter faktiskt på takterrassen då balkongerna har "fel vinkel".
Solen lyser mer ifrån zenit än från horisonten på våra breddgrader.
Solpanelen till jacuzzin har bättre verkningsgrad då den värmer vattnet till jacuzzin direkt.
Sedan jag lade ut denna video har jag kompletterat systemet med filter som renar vattnet då Solen är framme.
Det har varit mulet några dagar så det är bara 27 grader i jacuzzin nu på eftermiddagen.

Hej

Ett bra förslag från Centerpartiet.

Emma Wiesner.

Wiesner (C): Sverige bör straffas om vi inte når upp till EU:s klimatmål​

Sverige bör straffas med indragna EU-medel om landet inte uppnår EU:s klimatmål. Det säger Centerpartiets toppnamn Emma Wiesner till Aftonbladet.
I nuläget ser Sverige inte ut att klara klimatmålen till 2030 – få saker gör Wiesner mer upprörd, säger hon.
– Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle uppleva att vi backar på klimatområdet. För mig är det självklart att vi ska förändra vårt klimatskadliga beteende.

Mvh isan lover

Hej

Emma Wiesner.

Sverige bör straffas med indragna EU-medel om landet inte uppnår EU:s klimatmål. Det säger Centerpartiets toppnamn Emma Wiesner till Aftonbladet.
I nuläget ser Sverige inte ut att klara klimatmålen till 2030 – få saker gör Wiesner mer upprörd, säger hon.
– Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle uppleva att vi backar på klimatområdet. För mig är det självklart att vi ska förändra vårt klimatskadlig

Mvh isan lover
Hej , du är förbaskat dåligt påläst , Sverige har en jämfört med andra Europeiska länder enormt liten miljöpåverkan

Hej

Emma Wiesner.

– Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle uppleva att vi backar på klimatområdet. För mig är det självklart att vi ska förändra vårt klimatskadliga beteende.

Mvh isan lover
Är det någon som kom ihåg denna bild från Staffan Mörners presentation?
Antag att CO2 fortsätter att öka i atmosfären med 2,5 ppm per år.
Då tar det 166 år att fördubbla CO2, 416 -> 832 ppm CO2.
Under den tiden har modern kärnkraft tagit över.
Med kärnkraft kan man billigt tillverka bränslen till Toyotas nya förbränningsmotorer.
Den där Wiesner från Centerpartiet är EN OKUNNIG GAMMAL FOSSIL som tittar på sina vita skosnören istället för att ha några framtidsvisioner.

logaritmiskt.jpg

Vad händer om inget av EUs länder inte når upp till målet?
Hej

Gör dom övriga länderna som vår regering och sänker kraven istället för att minska utsläppen så händer väl det som man var överens om att hindra, nämligen att utsläppen ökar och att situationen förvärras ytterligare.

Mvh isan lover

Hej

Gör dom övriga länderna som vår regering och sänker kraven istället för att minska utsläppen så händer väl det som man var överens om att hindra, nämligen att utsläppen ökar och att situationen förvärras ytterligare.

Mvh isan lover
Vad är det som skall hända? I 40 år har man talat om allt hemskt som kan hända.
Tänk efter, det har ju inte hänt någonting! Att temperaturen ökat efter Lilla Istiden skall vi vara tacksamma för.
INGEN kan föra i bevis att CO2 skulle vara drivkraften. IPCC visar upp datasimuleringar som visar sig var ÖVERDRIVNA nu när vi har 40 år verklighet att jämföra med.
Mer CO2 och litet varmare väder har gjort att Jorden blivit 20% grönare.
Dessutom har många plantor blivit tåligare mot torka.
Om den temperaturnedgång som väntar bakom hörnet leder oss in i en ny ”liten Istid” - då kan vi tala om en situation som är riktigt dålig. Vi måste acceptera det som naturens krafter ger oss.

Hej

Mvh isan lover
Nja, utsläpp ökar inte bara för man sänker krav och målsättning.

EU borde komma överens om gemensamma nivåer.
Då kan Sverige höja sina till samma nivå.

Dom övriga länderna i världen kan inte EU bestämma över och bestraffa.

I Sverige sjunker utsläppen i ganska rask takt ändå.

Hej

Emma Wiesner.

Mvh isan lover
Sossarnas nya stödhjul förnekar sig inte, men hoppas dom åker ur EU och sedan riksdagen. :thumbsup:

Hej

Emma Wiesner.

Mvh isan lover
Ja hur ska Centern egentligen profilera sig? Man är ju inte längre ett högerparti för om man röstar på dem så får man Sossarna. Att bara vara emot SD ger ju inte så mycket uppmärksamhet längre för där är ju Sossarna betydlig större. Så då återstår det väl att försöka profilera sig som ett extremt miljöparti och kriga om väljare från MP. De är väl de vi ser här.

Det finns en list på utsläpp av CO2 per invånare i hela Världen.
Trots att Sverige är ett kallt land, låg man på plats 80 år 2020.
Eftersom det finns så mycket skog i Sverige absorberar skogen lika mycket CO2 som landsmännen släpper ut.

Sverige är redan CO2-neutralt!

Men om vi vill betala böter till EU för påhittade ”Parisavtal”, så gör det. Ha, ha!

Det finns en list på utsläpp av CO2 per invånare i hela Världen.
Trots att Sverige är ett kallt land, låg man på plats 80 år 2020.
Eftersom det finns så mycket skog i Sverige absorberar skogen lika mycket CO2 som landsmännen släpper ut.

Sverige är redan CO2-neutralt!

Men om vi vill betala böter till EU för påhittade ”Parisavtal”, så gör det. Ha, ha!

Blir dyrt för Finland som släppte ut dubbelt.
Bara Malta släppte ut mindre 2020 av länder i Europa.

Centerns förslag får inget stöd i EU.

Hej

Det återstår väl att se om den positiva trenden håller i sig, vi kan ju alltid hoppas på det, men vi får vänta ett tag till.

Preliminär statistik för 2023 publiceras innan sommaren 2024​

Naturvårdsverket ansvarar för att publicera Sveriges årliga officiella utsläppsstatistik som används för att följa upp klimatmålen som fastställts internationellt, inom EU och nationellt för Sverige. Preliminära utsläpp för 2023 kommer att publiceras innan sommaren 2024. Den slutgiltiga officiella statistiken för 2023 publiceras i december 2024.
Detaljerad statistik om Sveriges växthusgasutsläpp (SCB:s statistikdatabas)

Mvh isan lover

Hej

Det återstår väl att se om den positiva trenden håller i sig, vi kan ju alltid hoppas på det, men vi får vänta ett tag till.

Preliminär statistik för 2023 publiceras innan sommaren 2024​

Naturvårdsverket ansvarar för att publicera Sveriges årliga officiella utsläppsstatistik som används för att följa upp klimatmålen som fastställts internationellt, inom EU och nationellt för Sverige. Preliminära utsläpp för 2023 kommer att publiceras innan sommaren 2024. Den slutgiltiga officiella statistiken för 2023 publiceras i december 2024.
Detaljerad statistik om Sveriges växthusgasutsläpp (SCB:s statistikdatabas)

Mvh isan lover
Ja men annars kan du ju börja med att berätta vad som är relevant för diskussionen men länken du nyss postade.

En undersökning som bygger på en datamodell, NASA GEOS-GOCART, visar att den uppvärmande effekten av växthusgaser delvis har balanserats av den kylande effekten av aerosoler.
År 2020 minskade bränsleregleringar plötsligt utsläppen av svaveldioxid från internationell sjöfart med cirka 80 % och skapade en oavsiktlig geoteknisk avslutningschock med global påverkan.
Man uppskattar att regleringen leder till en strålningskraft av + 0,2W/m2 medelvärde över det globala havet.
Mindre utsläpp ger således 2030 ett extra värmetillskott om ca 0,2 grader.

NASA.jpg

De länder som satsat på ”förnybar energi” betala ett högre pris för elektriciteten.
Vi i Spanien har mer vindkraft än i Sverige. Tyvärr!
Tyskland stängde ner tre kärnkraftverk och ersatte dem med kolkraft. Industrier som BASF flyttar ut en del av verksamheten till Kina. Hoppas att EU-flummet vaknar från sina drömmar ”Fit for 55”!

Förnybar.jpg

Senast ändrad:
De länder som satsat på ”förnybar energi” betala ett högre pris för elektriciteten.
Vi i Spanien har mer vindkraft än i Sverige. Tyvärr!
Tyskland stängde ner tre kärnkraftverk och ersatte dem med kolkraft. Industrier som BASF flyttar ut en del av verksamheten till Kina. Hoppas att EU-flummet vaknar från sina drömmar ”Fit for 55”!

Förnybar.jpg
Sveriges totala klimatutsläpp har minskat vilket motsvarar en minskning med 37 procent sedan 1990 och med ytterligare 5 procent efter 2021. Eftersom Sverige har så mycket skog konsumerar den det mesta.
Snart dags att EU betalar Sverige för ”negativa utsläpp”! När kärnkraften är utbyggd blir det sköna kulor!

skogen.jpg

Tillbaka
Topp