kolla här alla klimatskeptiker

Inga jävla röd/gröna priser nu. Tack för det Jimmie

20250510_124329.webp

Inga jävla röd/gröna priser nu. Tack för det Jimmie

20250510_124329.webp
Vad trevligt att också Sverige tillåts en sänkning av priset! SVT och vänstern rasar. Låt dem göra det - rasa!
Här på Teneriffa är det obehagligt billigt. 34.45 L för 42,68 Euro blir 1.24 Euro per liter, 13,54 kr/L
Med 9 Euro I rabatter blir literpriset 0,74 Euro, 8,09 kr/L
Vad kostar det att tanka i Thailand?

Vad trevligt att också Sverige tillåts en sänkning av priset! SVT och vänstern rasar. Låt dem göra det - rasa!
Här på Teneriffa är det obehagligt billigt. 34.45 L för 42,68 Euro blir 1.24 Euro per liter, 13,54 kr/L
Med 9 Euro I rabatter blir literpriset 0,74 Euro, 8,09 kr/L
Vad kostar det att tanka i Thailand?
33 Bath/l för Gasohol 95 sist jag tankade

Inte för att CO2 har så stor betydelse för klimatförändringar, men är det bara jag som närmast blir galen när man hör dessa som vill knäcka svensken för att han skall minska sina fossila utsläpp?

Är det galningar som styr oss! :rolleyes:

CO2.webp

Och så har vi då Sverige! Den stora skurken bakom klimatförändringarna

untitled2.webp

Senast ändrad:
En mycket bra bild! Emellertid menar politikerna i Sverige att landet skall vara ett föredöme för resten av Världen.
Vi har rest runt mycket i Världen och få känner till Sverige som de kallar Schweiz. Att jag köper saker från Kina beror på att Europa snart inte producerar några varor alls utöver livsmedel. Det dröjer väl inte länge förrän vi skall betala koldioxidtillägg på varor vi köper från Kina. Det behövs kvastar som sopar rent i den unkna EU-kommissionären.

För tre veckor sedan låg stora delar av Spanien, Portugal och delar av Frankrike i mörker när strömmen gick vid lunchtid den 28 april.
Spanien utlyste nationellt nödläge och 50 miljoner människor drabbades. Knappt 36 timmar senare var nästan hela elförsörjningen igång igen. Vad var det som hände och varför tog det så lång tid att komma igång igen? Jag har min egen teori:

En vän skickade mig just denna länk:
Om man sätter upp stora fläktar skulle man kunna styra vinden på samma sätt som man styr klimatet med koldioxid. Man kan finansiera fläktarna med en fläktskatt!

Nu tänker jag inte leta vidare efter detaljer till strömavbrottet i Spanien. EN BILD SÄGER ALLT.
Om man inte förstår den finns det kan man lyssna till kompetens:

Hittade en artikel som beskriver rätt bra vad för mycket sol och vind ställer till med.
Trots att den är ett halvår gammal beskriver den vad som väntar om vi bara kör på.

Hittade en artikel som beskriver rätt bra vad för mycket sol och vind ställer till med.
Trots att den är ett halvår gammal beskriver den vad som väntar om vi bara kör på.
Känns ju som hela elmarknaden fått cancer. Problemet bara växer och går en säker död till mötes om inget drastiskt görs. Jag tycker fortfarande att Sverige med svenska staten som enda ägare borde byggt sitt eget elnät. ”Byggt” av ingenjörer och tekniskt kunniga och inte av politiker eller penga kåta investerare. El tillhör ju en infrastruktur som alla människor i Sverige är beroende av. Skall bara finnas och så stabil och billig som möjligt men självklart skall miljön och vår vackra natur inte ta skada.

Känns ju som hela elmarknaden fått cancer. Problemet bara växer och går en säker död till mötes om inget drastiskt görs. Jag tycker fortfarande att Sverige med svenska staten som enda ägare borde byggt sitt eget elnät. ”Byggt” av ingenjörer och tekniskt kunniga och inte av politiker eller penga kåta investerare. El tillhör ju en infrastruktur som alla människor i Sverige är beroende av. Skall bara finnas och så stabil och billig som möjligt men självklart skall miljön och vår vackra natur inte ta skada.
Det tar aldrig slut. En vän som bor i Helsingborg är bekymrad över att MINST 3 miljarder kronor skall bokstavligen kastas i sjön.
Jag har ingen rösträtt i Sverige, men jag vet vart det lutar om så vore fallet. Luktar det inte Northvolt?

3 miljarder.webp

Mycket rent ljug där och noll koll på vad som händer i världen. Är nog dags för både Perstad och Glenning att förpassas till historieböckerna.

Nej, elbilstillverkarna kämpar inte för sin överlevnad, det gör däremot fossilbilstillverkarna som inte klarat av att ställa om och bygga konkurrenskraftiga elbilar.

Nej, omoderna och skitiga dieselbilar kommer knappast att vara framtiden när drivmedelspriserna skjuter i höjden redan 2027 pga de politiska beslut som redan är fattade på EU-nivå heller med ETS2.

Om just ETS2 i SVT idag och vad det innebär.

Om just ETS2 i SVT idag och vad det innebär.

Undrar vad som gäller för etanolen?

Tillbaka
Topp