Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och resterande 8% är då strömavbrott, eller?60% av elenergin i Thailand kommer från naturgas.
I Thailand finns en plan att 51% av elenergin skall vara ”förnybar”. Idag är den fördelad så här:
30% biomassa
25% vattenkraft
24% solenergi
13% vindkraft
Matematik som Löfven använder sig av?60% av elenergin i Thailand kommer från naturgas.
I Thailand finns en plan att 51% av elenergin skall vara ”förnybar”. Idag är den fördelad så här:
30% biomassa
25% vattenkraft
24% solenergi
13% vindkraft
Same same but differentMatematik som Löfven använder sig av?
60% naturgas
30% biomassa
25% vattenkraft
24% solenergi
13% vindkraft.
HejDu måste få övriga världen att minska på utsläppen.
Våra grannländer som Danmark, Norge, Tyskland, Polen kan börja med att komma ner på svensk nivå.
Men billiga drivmedel är väldigt viktigt för att ta sig till och från jobbet när sista bussen slutade gå för länge sedan.
Dom som har 5 mil till jobbet ska inte bestraffas.
Hela Sverige måste leva och inte bara storstäder.
Märkligt nog vill ingen annan än MP höja bränslepriserna. Eller dom vill i alla fall inte stå för det eftersom de förmodligen inte gynnar deras opinionssiffror.Hej
Våra grannländer har också krav på sig att minska sina utsläpp precis som alla andra länder i EU.
Bensin och diesel är inte framtiden det är bara att inse, resor till och från jobbet där kollektiva färdmedel saknas får man lösa genom avdrag i deklarationen, att missa miljömålen och betala 10 tals eller t.o.m 100 miljarder i böter till EU är ingen lösning.
Mvh isan lover
HejMärkligt nog vill ingen annan än MP höja bränslepriserna. Eller dom vill i alla fall inte stå för det eftersom de förmodligen inte gynnar deras opinionssiffror.
EU, de andra 26 medlemmarna, ställer inga krav egentligen. Om det är något så är det framförhandlat mellan alla 27 medlemmar.Hej
Det är ingen hemlighet att människor tenderar att strunta i miljö och klimat när det handlar om kostnader, men det är våra politikers ansvar att leda utvecklingen och göra det möjligt för medborgarna att leva upp till dom krav som EU ställer på oss.
Mvh isan lover
HejEU, de andra 26 medlemmarna, ställer inga krav egentligen. Om det är något så är det framförhandlat mellan alla 27 medlemmar.
Så du menar att politikerna ska mot folkviljan leda oss rätt?Hej
Det är ingen hemlighet att människor tenderar att strunta i miljö och klimat när det handlar om kostnader, men det är våra politikers ansvar att leda utvecklingen och göra det möjligt för medborgarna att leva upp till dom krav som EU ställer på oss.
Mvh isan lover
Som sagt ingen annan än MP säger ju tydligt att de vill höja bränslepriserna. Då kan de andra ju inte anse att var fel att sänka? De här är ju rent hyckleri.Hej
Det är ingen hemlighet att människor tenderar att strunta i miljö och klimat när det handlar om kostnader, men det är våra politikers ansvar att leda utvecklingen och göra det möjligt för medborgarna att leva upp till dom krav som EU ställer på oss.
Mvh isan lover
HejSå du menar att politikerna ska mot folkviljan leda oss rätt?
Demokrati betyder folkstyre. Politiker bör inte fatta beslut som inte har folkligt stöd. klimatmål som är helt orimliga bör heller inte fullföljas. Man bör i stället ändra på dessa.Hej
Ja en av politikernas och regeringars uppgifter är att styra och leda i rätt riktning och det även om det inte alltid är så att det finns en folklig majoritet för detta, det är inte alls speciellt ovanligt att ett beslut tas i EU som vår regering tvingas implementera och följa trots att det inte finns en medborgerlig majoritet för detta, det känner du nog till om du tänker efter.
Mvh isan lover
HejDemokrati betyder folkstyre. Politiker bör inte fatta beslut som inte har folkligt stöd. klimatmål som är helt orimliga bör heller inte fullföljas. Man bör i stället ändra på dessa.
Men faktum kvarstå. Bara MP säger att de vill höja bränslepriserna. Varför proklarenar inte S tydligt att priserna ska höjas nu om det var fel att sänka?
Det i EU som klimatmålen ska sätts som är tvingade för samtliga medlemsländer.Hej
Sveriges del av EU:s klimatmål
Granskad: 17 december 2024
I Sverige har vi, förutom våra nationella klimatmål, även ansvar för att bidra till EU:s klimatmål. EU:s mål är uppdelade i tre delar: utsläppshandeln (EU ETS), den icke-handlade sektorn (ESR) och utsläpp och upptag från skog och mark (LULUCF) där Sverige har specifika åtaganden under ESR och LULUCF.
EU har beslutat om ett gemensamt klimatmål till 2030 och 2050 som gäller hela unionen. Alla länder som ingår i EU måste vara med och bidra för att uppfylla klimatmålen och EU:s bidrag till Parisavtalet.
Vill du veta mer om EU:s klimatmål och även hur de hänger ihop med svenska och globala klimatmål? I den här presentationen besvarar vi många av de vanligaste frågorna:
Sveriges del av EU:s klimatmål
I Sverige har vi, förutom våra nationella klimatmål, även ansvar för att bidra till EU:s klimatmål. EU:s mål är uppdelade i tre delar: EU:s utsläppshandelssystem ETS 1, ESR-sektorn samt utsläpp och upptag från skog och mark (LULUCF) där Sverige har specifika åtaganden under ESR och LULUCF.www.naturvardsverket.se
Mvh isan lover
Så här skriver en skribent ang. EU och dess vansinnigheter - vi bör lära av t ex Italien och vänta ut att verkligheten trumfar vansinnet:Hej
Sveriges del av EU:s klimatmål
Granskad: 17 december 2024
I Sverige har vi, förutom våra nationella klimatmål, även ansvar för att bidra till EU:s klimatmål. EU:s mål är uppdelade i tre delar: utsläppshandeln (EU ETS), den icke-handlade sektorn (ESR) och utsläpp och upptag från skog och mark (LULUCF) där Sverige har specifika åtaganden under ESR och LULUCF.
EU har beslutat om ett gemensamt klimatmål till 2030 och 2050 som gäller hela unionen. Alla länder som ingår i EU måste vara med och bidra för att uppfylla klimatmålen och EU:s bidrag till Parisavtalet.
Vill du veta mer om EU:s klimatmål och även hur de hänger ihop med svenska och globala klimatmål? I den här presentationen besvarar vi många av de vanligaste frågorna:
Sveriges del av EU:s klimatmål
I Sverige har vi, förutom våra nationella klimatmål, även ansvar för att bidra till EU:s klimatmål. EU:s mål är uppdelade i tre delar: EU:s utsläppshandelssystem ETS 1, ESR-sektorn samt utsläpp och upptag från skog och mark (LULUCF) där Sverige har specifika åtaganden under ESR och LULUCF.www.naturvardsverket.se
Mvh isan lover
Då kan ju du föregå som ett gott exempel men det gäller bara andra när det gäller dig.Hej
Det är ingen hemlighet att människor tenderar att strunta i miljö och klimat när det handlar om kostnader, men det är våra politikers ansvar att leda utvecklingen och göra det möjligt för medborgarna att leva upp till dom krav som EU ställer på oss.
Mvh isan lover
Nej jag tycker inte att vi ska rätta oss i leden när det gäller orimliga klimatmål. Sverige är bland de bästa i klassen när det gäller klimatutsläpp och inte många andra länder kommer att klara målen. Äger vi inte frågan bör vi ta tillbaka den.Hej
Numera är Sverige med i EU och vi äger inte längre alla frågor själva, nu är det till att rätta in sig i ledet eller riskera böter som gäller och det vet du nog också.
Mvh isan lover