kolla här alla klimatskeptiker

Jo det har hänt en del, Under den senaste istiden var England och resten av Storbritannien sammanbundna med kontinenten via en landbrygga där Engelska kanalen nu ligger. Denna landbrygga, kallad Doggerland var en frodig region där människor och djur levde. När isen smälte och havsnivån steg, dränktes Doggerland och Storbritannien blev en ö.

Ah, då är det därför det heter dogger bank (windkrqåaftspark)

Albedo_1.webp
Molnen stjäl 50 - 90% av vår solenergi, albedo. Igår var det en usel dag, en molnig dag som inte ens bjöd på någon nederbörd!
Idag repar det sig, vid lunchtid levererar solpanelerna (max 570 W) mer än hälften av vad vi förbrukar, helt illegalt!

Usel dag.webp

Men leta då och ta fram någonting som styrker ditt påstående, kan väl inte vara så svårt eftersom du hittat det på flera ställen.

Har jag "Hittat det på flera ställen"?
Var har du fått detta ifrån?
Jag tittar på en hel del program på Kunskapskanalen men dessa har jag inga länkar till tyvärr.

Ett par seriösa frågor till dej.
Vad jag har förstått så bor du ganska långt norr ut i Sverige, har ni mycket varmt där nu?
Om ni har det, är detta till 100% säkert att det beror på den globalauppvärmningen som du menar är orsakad av människan?

Har jag "Hittat det på flera ställen"?
Var har du fått detta ifrån?
Jag tittar på en hel del program på Kunskapskanalen men dessa har jag inga länkar till tyvärr.

Ett par seriösa frågor till dej.
Vad jag har förstått så bor du ganska långt norr ut i Sverige, har ni mycket varmt där nu?
Om ni har det, är detta till 100% säkert att det beror på den globalauppvärmningen som du menar är orsakad av människan?
Så här skrev du i ett tidigare inlägg. "Det finns många fler undersökningar som visar annat resultat, det har varit på Kunskapskanalen om detta för några år sedan."
För mig är det självklart att om dina sensationella påståenden om att temperaturen i USA steg med flera grader efter 9/11 pga flygstoppet stämmer så borde det gå att finna på hur många ställen som helst på tex Google. Tro mig, jag har sökt men hittar nada.

Svar på dina så kallade seriösa frågor.
Ja, jag bor ganska långt norrut och vi har haft det väldigt varmt i några veckor nu.
Fråga två var bara löjlig och oförskämd eftersom jag aldrig skrivit ett endaste ord om att den värmeböljan vi haft nu har det minsta med klimatförändringar att göra.

Hur är det med polerna? Värms de upp snabbare eller är det ett påhitt från din sida?

Jag har längesedan konstaterat at du är en klimataktivist.
Men snälla nån ???? Om man inte vet vem som är president i USA så bör man väl inte ge sig in i en utrikespolitikes debatt, eller hur ? Jämför,
vet man inte att temperaturen på jorden stiger snabbast vid polerna bör man skaffa sig en annan hobby än att blanda sig i klimatdebatten !

Nu tar jag en välbehövlig semester från denna tråd, amen !

Så här skrev du i ett tidigare inlägg. "Det finns många fler undersökningar som visar annat resultat, det har varit på Kunskapskanalen om detta för några år sedan."
För mig är det självklart att om dina sensationella påståenden om att temperaturen i USA steg med flera grader efter 9/11 pga flygstoppet stämmer så borde det gå att finna på hur många ställen som helst på tex Google. Tro mig, jag har sökt men hittar nada.

Svar på dina så kallade seriösa frågor.
Ja, jag bor ganska långt norrut och vi har haft det väldigt varmt i några veckor nu.
Fråga två var bara löjlig och oförskämd eftersom jag aldrig skrivit ett endaste ord om att den värmeböljan vi haft nu har det minsta med klimatförändringar att göra.

Precis, "det har varit på Kunskapskanalen om detta" det är en av TV-kanalerna SVT har, i min box så hittar man den på kanalplats 99, ska man söka efter program där så måste man veta vad de hette.

Nej, fråga två är helt allvarligt och ärligt menad.

Svante Arrhenius kunde genom experiment fastställa att CO2 kan stråla ut värme om molekylen dessförinnan utsatts för strålning i atmosfären eller från marken. Hans studier ledde också till att matematiskt beskriva förhållandet mellan mängden CO2 och temperaturen.

Medierna vill inte lyssna på det örat. Då skulle ju klimathysterin avta liksom glädjen att betala reduktionsplikt och annan noja.

Svante kom fram till att varje gång han fördubblade mängden CO2 minskade värmestrålningen drastiskt, inte linjärt. Det råder ett logaritmiskt förhållande. Det finns sådana som tar avstånd från beprövad vetenskap och att allt bara blir värre tills vi når en tipping point.
En ung fröken Thunberg driver denna tes.

Observation vs teori.webp

Jag har haft ett lägre samtal med Chat GTP och är helt förbluffad

Förändring i W/m² (ca) under 30 år:

Globalstrålning (uppmätt) i Spanien +12 W/m²
Bidrag från CO₂ (global medelvärde) + 0.88 W/m²

"KLIMATKRISEN" ÄR EN HUNDRAPROCENTIG BLUFF!

Tillbaka
Topp