kolla här alla klimatskeptiker

Så löjligt, skall åsiksfrihet förbjudas, idiot.
Skall Europeiska länder bli som Kina, Nord Korea, Ryssland, arabländer, hög av afrikanska och sydamerikanska länder där man inte får utrycka sin åsikt och nyttja demonstrationsrätt??
Visst är det en viss åsiktsförtryck.
Men hon har en viss poäng. vilken rätt har Greta att åka till Norge och tala om hur norrbaggarna skall agera.
Det var såna fasoner som fick mig att lämna Svenska Kyrkan.

Hon har all rätt i världen då oljan påverkar hela världen inte bara Norge.
Det hindrar inte att vissa norrmän, har rätt att bli upprörda.
själv skulle jag bli upprörd om ryssar åkte till Stockholm och demonstrerade på Sergels torg. eller Iranier kom och demonstrerade för att avskaffa demokratin. Det är de som bor i landet som har yttranderätt om hur landet skall skötas.

själv skulle jag bli upprörd om ryssar åkte till Stockholm och demonstrerade på Sergels torg. eller Iranier kom och demonstrerade för att avskaffa demokratin. Det är de som bor i landet som har yttranderätt om hur landet skall skötas.
Upprörda har dom all rätt att bli, har inte påstått nåt annat.
Men landsförvisad som gängkriminell håller jag inte med om, det de gällde inget annat.
Oljeupptagning har som sagt en internationell påverkan inte bara en nationell.

Nej. Demokrati och yttrandefrihet garanterar att alla får säga och göra vad dom vill för att påverka i vilket land som helst som följer demoratins grunder förutsatt att det som sägs och görs faller inom lagarna i det land det sker.

Bryter Greta mot norsk lag ska hon dömas enligt norsk lag för det brott som begås i norge. Men bryter det inte mot norsk lag kan hon inte trots det dömas för att hon inte är norsk medborgare eller är bosatt i norge.

Upprörda har dom all rätt att bli, har inte påstått nåt annat.
Men landsförvisad som gängkriminell håller jag inte med om, det de gällde inget annat.
Oljeupptagning har som sagt en internationell påverkan inte bara en nationell.
Och har köparna inget ansvar?
Betvivlar att det blir katastrofala priser på världsmarknaden om norrmännen slutar borra efter olja.
jämfört med USA så är norska oljan knappt märkbar.

Och har köparna inget ansvar?
Betvivlar att det blir katastrofala priser på världsmarknaden om norrmännen slutar borra efter olja.
jämfört med USA så är norska oljan knappt märkbar.
Jag har inte sagt att jag delar hennes åsikt eller aktion, skrev tydligt i första inlägget att jag inte delade den så jag är fel gubbe att ställa den frågan till.

På vilket sätt då?Det är väl främst bidragstagarna som slukar skattekronorna.
Om bidragen går till Svenska enskilda personer som inget har och inget annat är det helt okey. Svergies bidrag till enbart Mozambique har slukat 50 miljarder av våra skattekronor sedan 1975. Bra eller dåligt upp till var och en att tycka, många lyxhotel med skumpa och lyxhoror har det blivit i alla fall. Tror du att det är föräldrarna som försörjer Greta hon vet sitt stora PR värde för globalister och andra. Att ge bidrag har blivit Svergies nationalsport och det vet hela världen om.

Har Greta fått bidrag från staten. Hade för mig att hon levde på sina föräldrars pengar. De är inga fattiglappar.
Från och med 2025 uppskattar olika källor Greta Thunbergs nettoförmögenhet till mellan 1 och 2 miljoner dollar och de pengarna kommer från donationer och priser från bla EU och FN samt försäljning av böcker.

Men det är The Greta Thunberg Foundation som får donationer och donerar vidare till olika projekt.

Om bidragen går till Svenska enskilda personer som inget har och inget annat är det helt okey. Svergies bidrag till enbart Mozambique har slukat 50 miljarder av våra skattekronor sedan 1975. Bra eller dåligt upp till var och en att tycka, många lyxhotel med skumpa och lyxhoror har det blivit i alla fall. Tror du att det är föräldrarna som försörjer Greta hon vet sitt stora PR värde för globalister och andra. Att ge bidrag har blivit Svergies nationalsport och det vet hela världen om.
Det är slut med godisknarkandet från vänstern. Trump har visat vägen.

Varför samlas all CO2 runt omkring ekvatorn? Det är ju CO2 som styr väder och klimat?

Platser.webp

På vilket sätt då?Det är väl främst bidragstagarna som slukar skattekronorna.

Från och med 2025 uppskattar olika källor Greta Thunbergs nettoförmögenhet till mellan 1 och 2 miljoner dollar och de pengarna kommer från donationer och priser från bla EU och FN samt försäljning av böcker.

Men det är The Greta Thunberg Foundation som får donationer och donerar vidare till olika projekt.
Är inte dom där foundations lite ljusskygga för insyn och skattemyndigheter, av vilken anledning finns dom.

Är inte dom där foundations lite ljusskygga för insyn och skattemyndigheter, av vilken anledning finns dom.
En stiftelse är en juridisk person som bildas genom en donation av medel och har ett bestämt ändamål.
Det finns nationella och internationella stiftelser som kan stödja olika ändamål och man kan söka medel från.
Stiftelser som är allmännyttiga behöver inte betala skatt på vissa inkomster.

Syftet med stiftelser är att öronmärkta pengar till specifika ändamål enligt dess stadgar.

Tex donationer och arv som ska gå till medicinsk forskning och stipendier.

Ingen aning men förklara gärna.
Naturligtvis har CO2 inte ett dugg med saken att göra men många gången försöker media framställer man det som att det vore koldioxiden som styr väder och klimat. De som turistat söder om Ystat har märkt att det brukar vara varmare fram till Ekvatorn.
Om det blir väldigt hett på en ort i Sverige har det att göra med lufttrycket att göra. P * V/T är konstant.
Ökar trycket ökar också temperaturen.

Tillbaka
Topp