kolla här alla klimatskeptiker

Hej

Håller med dig om plastpåsarna, men det råder ju ingen tvekan om att mycket behöver göras, samt att det görs för lite och försent, så framtiden ser väl inte direkt ljus ut för kommande generationer, kanska klarar sig våra barn skapligt men risken att deras barn i sin tur kommer att drabbas hårt är nog tyvärr ganska stor.

Men Sverige är ett litet och glest befolkat land, det vi kan bidra med är nog knappt mätbart.

Mvh isan lover
Det största problemet med plastpåsar är kunden. Önskar att alla kunde ta dem till återvinning. För mycket hamnar på fel plats.

BTW, FN-skrapan i New York står på mark som donerades av oljeindustrin (Standard Oil/Rockefeller) så med samma misstänkliggörande/associerande får man anta hela FN springer oljebolagens ärenden, eller hur?

/ SatanG
Nästan rätt. De har inte i utsikt att ge framtida bidrag. Med framtida bidrag i utsikt så gäller det att skriva rätt annars stryps penningbidraget.

Precis , därför är det bra irriterande att lägga skatter på allt, en ren symbolpolitik som endast fyller en nytta för deras egen känsla att ha uträttat något. I själva verket så är det som du skriver Il, Sverige är likställt med en pissdroppe i Nilen. Det vräks slantar på dumma onödiga projekt, lägg dessa på klimatet i de länder som den största nersmutsningen sker i, och det skall ske kontrollerat så att slantarna inte som vanligt hamnar i giriga profitörers fickor
Problemet med de fattiga länder med mycket nedsmutsning är att de samtidigt lider av hög korruption. Det är väldigt stor risk att pengarna hamnar fel. I länder med hög korruption blir väldigt lite utfört utan att ge profitörer sitt. Se bara på Ryssland. Ikea hade ett helvete med att bygga sina butiker.

Jag skrev även detta "och det skall ske kontrollerat så att slantarna inte som vanligt hamnar i giriga profitörers fickor " Så är det , och som nu är så försvinner väl det mesta ulandstödet ner i nån korrupt makthavares fickor , sånt anser jag det skall vara stenkoll på. Finns det indikationer på sånt så skall det stödet dras in direkt

Själv åker jag en liten Toyota som drar ca 0,5 liter /mil, den skadar säkert miljön mindre än en elbils batterier, ser man till utsläppet av Co2 samt annat skit från denna så är nog detta försumbart. Lägg istället större delen bidragsslantarna som nu går till tredje världens stasskulder på att med kontroll av vart slantarna går bygga ut sopförbränningsanläggningar, samt rening från befintliga Kolkraftverk mm. Vattenreningsverk i Indien, så de kan ha rent och hälsosamt dricksvatten , det är ett av de stora problem i just U länderna

Äh! Hjälpa Indien?
Är du från vettet? Dom får nog klara sig bäst dom vill.
Överbefolkat land och med stigande välfärd så stiger konsumtionen.
När 1,3 miljarder människor ska ha en telefon, kylskåp, cykel, moped, bil, AC...ja, då jävlar ska du få se på miljöproblem.
Deras enda räddning är att minska barnafödandet och samma gäller Kina

Soppåse fungerar väldigt fint i Sverige även om en del plast slängs i naturen
Jag köper rullar med soppåsar på biltema, Sen använder vi riktiga kassar för att handla i. Jag vågar mig på en gissning att inte speciellt mycket plastkassar/påsar slängs i den Svenska naturen. Svenskar är extremt miljömedvetna , detta är ett slag i luften för miljön, men ett påslag i skatteintäkter som sen inte alls går till miljöändamål, som ni säkert vet så är inte skatteintäkter öronmärkta i vårt land utan dessa kan delas ut varhelst det passar regeringen, jag anser att skatteintäkter som kommer in pga till ex plastpåseskatt skall användas för vettiga miljöprojekt. Arbeta med att fartyg som dumpar olja i våra hav skall bort eller bötfällas så pass kraftigt att det upphör, detta sker ju flera ggr varje år och orsakar då enorm skada på miljön . CO2 surret är ju bara dumheter, Efterssom det är svårt att bevisa bu eller bä om miljöpåverkan av CO2 så lägg slantarna där skattebetalarna ser en påtaglig och synbar förbättring, kanske ökar då viljan och intresset hos dessa

Jag köper rullar med soppåsar på biltema, Sen använder vi riktiga kassar för att handla i. Jag vågar mig på en gissning att inte speciellt mycket plastkassar/påsar slängs i den Svenska naturen. Svenskar är extremt miljömedvetna , detta är ett slag i luften för miljön, men ett påslag i skatteintäkter som sen inte alls går till miljöändamål, som ni säkert vet så är inte skatteintäkter öronmärkta i vårt land utan dessa kan delas ut varhelst det passar regeringen, jag anser att skatteintäkter som kommer in pga till ex plastpåseskatt skall användas för vettiga miljöprojekt. Arbeta med att fartyg som dumpar olja i våra hav skall bort eller bötfällas så pass kraftigt att det upphör, detta sker ju flera ggr varje år och orsakar då enorm skada på miljön . CO2 surret är ju bara dumheter, Efterssom det är svårt att bevisa bu eller bä om miljöpåverkan av CO2 så lägg slantarna där skattebetalarna ser en påtaglig och synbar förbättring, kanske ökar då viljan och intresset hos dessa

Ja, skillnad på avgift och skatt.
Håller med dig till fullo...fyllo

Läste nånstans att det är cigarettfimpar som är en stor bov till att det är så mycket mickroplast i havet

Läste nånstans att det är cigarettfimpar som är en stor bov till att det är så mycket mickroplast i havet
När jag tog färjan över till Kho Samui i November blev jag bestört skall du veta In-Ka . Hela havet var fullt av skit, så mycket plast :eek:Fanns ingen ände på det .
Då hjälper det föga att Sverige beskattar sina plastkassar

När jag tog färjan över till Kho Samui i November blev jag bestört skall du veta In-Ka . Hela havet var fullt av skit, så mycket plast :eek:Fanns ingen ände på det .
Då hjälper det föga att Sverige beskattar sina plastkassar
Ja tänk vilken enorm skillnad det är, i Stockholm badar folk i stan, det har jag i och för sig sett i Bangkok också 555 (troligen uteliggare stackarn) men fy faan

Ja tänk vilken enorm skillnad det är, i Stockholm badar folk i stan, det har jag i och för sig sett i Bangkok också 555 (troligen uteliggare stackarn) men fy faan
Stockholms Ström är mycket rent, vågar mig på att gissa kanske det renaste vatten någon miljonstad har, Lax ,och Öring samt Harr i ett strömmande vatten. det är något att vara stolt över, Min far och den numer avlidne Wille Utter var en av de största ivrarna i detta projekt med fisket samt utsättning av Havsöring och Harr, har inte fiskat där nu på många år, så vet inte hur beståndet är nu

Stockholms Ström är mycket rent, vågar mig på att gissa kanske det renaste vatten någon miljonstad har, Lax ,och Öring samt Harr i ett strömmande vatten. det är något att vara stolt över, Min far och den numer avlidne Wille Utter var en av de största ivrarna i detta projekt med fisket samt utsättning av Havsöring och Harr, har inte fiskat där nu på många år, så vet inte hur beståndet är nu

Hej

Det tycker jag är ett bra exempel på att det är möjligt att få till en bra miljö med rent vatten, förhoppningsvis kan Sverige vara ett föredöme och exempel för andra städer och länder.

Vi går ju ofta före andra länder i såna här frågor, ibland klagar medborgarna på detta men i längden är det nog bra, vi visar ju andra vad man kan göra och uppnå om man bara vill och är beredda att satsa på det.

Mvh isan lover

Hej

Det tycker jag är ett bra exempel på att det är möjligt att få till en bra miljö med rent vatten, förhoppningsvis kan Sverige vara ett föredöme och exempel för andra städer och länder.

Vi går ju ofta före andra länder i såna här frågor, ibland klagar medborgarna på detta men i längden är det nog bra, vi visar ju andra vad man kan göra och uppnå om man bara vill och är beredda att satsa på det.

Mvh isan lover
När det gäller Stockholms ström så skall man vara insatt i varför det ser ut som det gör idag, det har inte Svenska regeringen bidragit så värst mycket till , utan massor av privata slantar som har satsats, dumheter tycker jag att det skall vara helt ok att klaga(bestrida, annars falerar ju den så viktiga yttrandefrihet som Sverige skryter med

Intresant vore att veta hur mycket de så kallade klimatvurmarna i verkligen gör i praktiken, Jag och min far samt hans kamrater i Strömstaren samt Enskede sportfiskeklubb har lagt tusentals timmar samt egna investeringar för vårt miljö och fiskevårdsprojekt i just Stockholms Ström samt Åvaviken och sjöar i Hellasgården , kalka sjöar , inköpa samt föda upp Havsöringssmolt , riktigt intresant att Elfiska i Åvaån samt sedan krama rommen ur Havsöringshonor på dryga 8 kilo., detta gjordes tillsammans med fiskerimyndighetens Yngve Ungsgård . Det här gav och ger än idag ett fint bestånd av Havsöring runt Åva och Åvaviken.
Så den som tror att jag inte har medverkat till miljön tar ordentligt fel

Hej

Mvh isan lover
Vadå rent. så in i helvete fullt med läkemedelsrester att det är för dyrt att rena till dricksvatten.

Tillbaka
Topp