kolla här alla klimatskeptiker

Bräckt vatten är det väl från Öland ändå upp i Bottenviken. Har aldrig hört att dom fått makrill i Östersjön :p ;)
Bräckt vatten finns från Öresund, Bälten och vidare in i Östersjön. Även Göteborgs hamn har bräckt vatten, salthalten beror på hur mycket vatten som släpps ut via Göta Älv. Salthalten där vi brukar ligga är 1,012 i medeltal, saltvatten har 1,025. Och sött 1,000.:nerd_transparent:

Bräckt vatten finns från Öresund, Bälten och vidare in i Östersjön. Även Göteborgs hamn har bräckt vatten, salthalten beror på hur mycket vatten som släpps ut via Göta Älv. Salthalten där vi brukar ligga är 1,012 i medeltal, saltvatten har 1,025. Och sött 1,000.:nerd_transparent:
Så finns det ingen makrill i Göteborgs hamn:pmen säger inte emot, för alla här vet att vattnet från göta älv sabbar makrillfisket i hamnen:reta:

Föredrar västkusten, men havet utanför Öland var helt fantastiskt =)

Från Piteå och norrut så börjar dom fina stränderna. Få, men bra
Har egentligen noll koll på svenska kusten. I Varberg har man varit några gånger. Så mycket maneter så man tröttnade innan man slängde sig i havet. Öland hade en fin kustremsa, men visst har man hört talats om Pite havsbad. Mycket möjligt. Men hur är temperaturen där uppe i norr i havet? bara nyfiken.

Har egentligen noll koll på svenska kusten. I Varberg har man varit några gånger. Så mycket maneter så man tröttnade innan man slängde sig i havet. Öland hade en fin kustremsa, men visst har man hört talats om Pite havsbad. Mycket möjligt. Men hur är temperaturen där uppe i norr i havet? bara nyfiken.

Stränderna är ok, men håll dig borta från vattnet

Har kommit lite makrill i östersjön, Trollingfiskare började få nere i Simrishamn för några år sen även hört lite rapporter utanför Karlshamn med...
Men finns det Harr i Stockholms ström ??

Har kommit lite makrill i östersjön, Trollingfiskare började få nere i Simrishamn för några år sen även hört lite rapporter utanför Karlshamn med...
Men finns det Harr i Stockholms ström ??
Vet inte hur det är idag , men vi gjorde insättningar på 80 talet , om det blev föryngring vet jag inte, Men då fanns det och de växre även till sig, det var ett projekt som jag inte rikrigt har koll på idag hur det gick, Du har ju ett bra Harrbestånd i Dalälven, har fiskat mycket Harr då , längre upp visserligen då , men även Harr som går upp i älvmynningen, och det är ofta stor harr på över kilot

Senast redigerad av en moderator:
menar du att norrlänningar inte är trevliga då
Jag gillar inte när man på allvar säger att folk är mindre bra i vissa regioner. Det kan naturligtvis skilja lite på hur man är för visst kan norrlänningar vara tystlåtna, absolut inget fel i det. Och kanske är vissa skåningar dryga likväl som att individer från övriga landet kan vara det. Skämta om det kan man naturligtvis, så länge det framgår att man gör så.

Jag gillar inte när man på allvar säger att folk är mindre bra i vissa regioner. Det kan naturligtvis skilja lite på hur man är för visst kan norrlänningar vara tystlåtna, absolut inget fel i det. Och kanske är vissa skåningar dryga likväl som att individer från övriga landet kan vara det. Skämta om det kan man naturligtvis, så länge det framgår att man gör så.
jag tog inte illa vid, tror nog de skämtas om dom flesta lands delar

Ja det är tur man är från Småland så man slipper sånt ;)

/ SatanG

Det här borde alla "Greta fans" läsa!

Glöm inte heller att se Michael Moores film med titeln ”The Planet of the Humans” , som det länkas till. Planet of the Humans | By Jeff Gibbs, Executive Producer Michael Moore

Helt klart är det jobbigt att alltid leva upp till goa gubbar;)å dom finns tydligen bara i Götet;):)

Tillbaka
Topp