kolla här alla klimatskeptiker

Men skulle inte vädret bli varmare eller var det bara klimatet?
Eftersom du uppenbarligen inte vet eller ens klarade av att googla på skillnad mellan väder och klimat så lägger jag in ett av alla svar här,
vassego! :)
Skillnaden mellan väder och klimat är tidsperspektivet: väder är de atmosfäriska förhållandena (sol, regn, vind, temperatur) just nu eller under några dagar, medan klimat är det genomsnittliga vädret över en lång period, oftast 30 år, och beskriver de långsiktiga mönstren och variabiliteten. Kort sagt: väder är vad du får idag; klimat är vad du förväntar dig under en säsong eller årtionde.

Väder

Eftersom du uppenbarligen inte vet eller ens klarade av att googla på skillnad mellan väder och klimat så lägger jag in ett av alla svar här,
Skillnaden mellan väder och klimat är tidsperspektivet: väder är de atmosfäriska förhållandena (sol, regn, vind, temperatur) just nu eller under några dagar, medan klimat är det genomsnittliga vädret över en lång period, oftast 30 år, och beskriver de långsiktiga mönstren och variabiliteten. Kort sagt: väder är vad du får idag; klimat är vad du förväntar dig under en säsong eller årtionde.

Väder
Läste nyss att 1932 var ett snöfritt år

Kan det vara så att klimatet varierar i cykler över tid eller har co2 gjort det kallare?

Hej

FB_IMG_1768004151484.webp

Mvh isan lover

Väder
För 40 år sedan förutspådde USAs president att klimatet i Sverige skulle bli obeboeligt på grund av att golfströmmen skulle ändra riktning. Alla vet hur det blev. Dessa klimat nissar bara gissar. De skulle lika gärna kasta tärning. :thumbsdown:

För 40 år sedan förutspådde USAs president att klimatet i Sverige skulle bli obeboeligt på grund av att golfströmmen skulle ändra riktning. Alla vet hur det blev. Dessa klimat nissar bara gissar. De skulle lika gärna kasta tärning. :thumbsdown:
Din logik gör mig djupt imponerad!!! 555 Påstod verkligen Ronald Reagan det?

Senast ändrad:
Klimatkatastrof och Europeiskt folkutbyte. Samma alarmism, samma syfte och samma, i grunden, publik. Hoten är reella men ligger långt fram i tiden och vem bryr sig om vad som händer om 50 år, särskilt som man kanske redan är 60 bast och/eller har ont om pengar?

Jag tror 100% på att vi har ett klimatproblem. Jag tror att det, till största delen, kan lösas med ny teknik men det krävs politiska insatser. Att överdriva är nog inte rätt väg. Folkutbytet är precis samma sak; skulle det hända så är det ett stort problem men insatser har redan gjorts och överdrifter gör bara problemet värre.

Nu har det nog slagit runt totalt hos nollåttapolitikerna, man ska smälta snön istället för att tippa den direkt i vattnet, kommer inte detta i förlängningen att leda till att spä på den globala uppvärmningen?

Man ska smälta snön med returvärme från fjärrvärmesystemet, betyder inte detta att man måste elda på mera i värmeverket?

Visserligen så ska man rena vattnet från föroreningar innan det släpps ut.

Det är väl snarare runt 25 år sedan och en vicepresident.
Ja, det var väl på 90-talet som Al Gore, vicepresident, yrade om mänsklighetens katastrofala inverkan på klimatet, och som så många s.k. forskare anammade, att det gjordes till sanning. Detta fick han ju också Nobelpriset för! Vansinne!!
Enligt mig borde han i stället åtalats och dömts för brott mot mänskligheten.

Inte lätt att komma ihåg alla vansinnigheter som yttrats, och av vem, men Al Gore påstod väl bl. a. att vissa öar i Söderhavet skulle ligga under vatten någon gång runt 2010. Och att Golfströmmen skulle vända, så att Norden skulle bli obeboeligt.

Jag läst någonstans att en oceanograf runt 2015 kontrollerat havsnivån vid de där öarna. Där hade då havsnivån sjunkit 15 cm! Detta tystas ju naturligtvis ned av klimatalarmisterna.
Och så vitt jag vet fortsätter Golfströmmen som tidigare.

Tillbaka
Topp