kolla här alla klimatskeptiker

555 har du svårt att komma loss 555
Eller bara roligt att gunga 555
Påminner mycket om dig och dina argument.

Jorden värms upp därför snöar det. Att atmosfären ändrats fràn 0.0003% koldioxid till 0.0004 %. Dina argument tar dig ingen vart.

Ta ett glas med vatten och tillsätt en tiondels droppe vatten. Det är fortfarande ett glas vatten

Påminner mycket om dig och dina argument.

Jorden värms upp därför snöar det. Att atmosfären ändrats fràn 0.0003% koldioxid till 0.0004 %. Dina argument tar dig ingen vart.

Ta ett glas med vatten och tillsätt en tiondels droppe vatten. Det är fortfarande ett glas vatten
Ja om man skickar skoj till mej blir det skoj tillbaka,
Ja när jorden värms upp kan luften ta upp mera fukt som för eller senare tvingas fälla ut antingen som regn eller snö beroende på temperatur i de högre luftlagren
En droppe vatten i ett ölglas är det fortfarande öl då eller utspädd öl?

Ja om man skickar skoj till mej blir det skoj tillbaka,
Ja när jorden värms upp kan luften ta upp mera fukt som för eller senare tvingas fälla ut antingen som regn eller snö beroende på temperatur i de högre luftlagren
En droppe vatten i ett ölglas är det fortfarande öl då eller utspädd öl?
Haha häll i en tiondels droppe vatten och testa!

Hon strejkar ju från skolan! För klimatet....
Tror inte att hon är så ung att skolplikten gäller henne.
Dessutom så tror jag inte att skolstrejken var på heltid. Såg att det var någon i USA som avancerat till professor på självstudier. De flesta gymnasiebarn och högskolestudenter har studerat på distans det senaste året.
Vet inte hur hon har löst det här men helt klart att hon har haft möjligheter till att kombinera sina aktiviteter med studier.

Tror inte att hon är så ung att skolplikten gäller henne.
Dessutom så tror jag inte att skolstrejken var på heltid. Såg att det var någon i USA som avancerat till professor på självstudier. De flesta gymnasiebarn och högskolestudenter har studerat på distans det senaste året.
Vet inte hur hon har löst det här men helt klart att hon har haft möjligheter till att kombinera sina aktiviteter med studier.
Hon strejkar ju, utanför riksdagshuset.....

Häng med, ungarna skrattar åt dig.

Har du hört talas om självstudier? Ellimininerar risken att man blir påverkad av lärararna som är anställda av makthavarna för att tuta i eleverna en massa propaganda som följer deras agenda.
Man lär sig mycket genom att på egen hand läsa historia. Tänk hur visheten har utvecklats under åren! I slutet av den senaste istiden, för ca 8.000 år sedan, använde man cement, i en bosättning som kallas Lepenski Vir i Serbien. I högre stående kulturer typ i Egypten, Pompeii och det Romerska riket insåg man fördelarna med byggnadsmaterialet.
Cementfabriken i Slite är den största i Sverige men den är bara 100 år.
Skarpa hjärnor i Sverige har nu insett att cement egentligen är djävulens påfund. Den släpper ut CO2 och där man gräver bort kalkstenen sjunker grundvattnet. Då blir EU riktigt ilskna. Fabriken i Slite måste ! Om Sverige tvingas använda cement måste den vara importerad! Osäkert hur man skall stötta vindkraftverken, varje fundament kräver 540 ton cement.
Jag säger som Werner & Werner: ”Det går säkert lika bra med selleri”

Hon strejkar ju, utanför riksdagshuset.....

Häng med, ungarna skrattar åt dig.
om hon sitter där på heltid så är det fullständig nyhet för mig.
Har bara sett att hon sitter där fredagar.
Tror du verkligen att veckan bara har 8 timmar
I så fall undrar jag hur det står till med din verklighetsbild. Du resonerar som om din hjärna är dimmig av någon drog.

Man lär sig mycket genom att på egen hand läsa historia. Tänk hur visheten har utvecklats under åren! I slutet av den senaste istiden, för ca 8.000 år sedan, använde man cement, i en bosättning som kallas Lepenski Vir i Serbien. I högre stående kulturer typ i Egypten, Pompeii och det Romerska riket insåg man fördelarna med byggnadsmaterialet.
Cementfabriken i Slite är den största i Sverige men den är bara 100 år.
Skarpa hjärnor i Sverige har nu insett att cement egentligen är djävulens påfund. Den släpper ut CO2 och där man gräver bort kalkstenen sjunker grundvattnet. Då blir EU riktigt ilskna. Fabriken i Slite måste ! Om Sverige tvingas använda cement måste den vara importerad! Osäkert hur man skall stötta vindkraftverken, varje fundament kräver 540 ton cement.
Jag säger som Werner & Werner: ”Det går säkert lika bra med selleri”
att man kan lära sig utanför skolan har inte gått upp för apkung. Han verkar tro att Greta fortfarande är 14 år.

sedan undrar jag om det inte ligger något politiskt bakom att Cementfabriken lämnade in en sån slarvig miljökonsekvensbeskrivning.
Verkar vara en medveten provokation.
Kan de verkligen vara så dumma att de trodde att inlämnandet av ansökan bara var en formalitet? Jag tvivlar. De ville antagligen ställa till ett politiskt rabalder.
Jag tror att när det hamnar hos högre instans så får de förlängt några månader med krav på at komma med bättre underlag för hur de skall minimera konsekvenserna för miljön.

att man kan lära sig utanför skolan har inte gått upp för apkung. Han verkar tro att Greta fortfarande är 14 år.

sedan undrar jag om det inte ligger något politiskt bakom att Cementfabriken lämnade in en sån slarvig miljökonsekvensbeskrivning.
Kan de verkligen vara så dumma att de trodde att inlämnandet av ansökan bara var en formalitet? Jag tvivlar. De ville antagligen ställa till ett politiskt rabalder.
Jag tror att när det hamnar hos högre instans så får de förlängt några månader med krav på at komma med bättre underlag för hur de skall minimera konsekvenserna för miljön.
Cementa lämnade in ansökan för FYRA år sedan. Egentligen spelar det ingen roll om det i slutändan handlar om att 200.000 - 400.000 blir arbetslösa och att kostnaden blir 20 miljarder per månad.

Underrätten mark och miljö domstolen ansåg inte att cementa hade lämnat ett otillräckligt underlag. Det tog vidare 14 månader för mark och miljö överdomstolen att komma fram till att det förelåg rättegångshinder. Sedan kom avgörandet nio (9) månader efter avslutad huvudförhandling (regeln i miljöbalken stipulerar två månader). De som säger att domstolen har gjort allt enligt regler och att alla bristerna beror på cementa har inte lärt sig mycket i eller utanför skolan. Det har nog mest skolstrejkat utan för riksdagshuset.

Falstaff, fakir skrev i slutet på 1800-talet: ”Vattnet är ett farligt gift, vilket omger Visby stift”.
Om våtmarkerna på Gotland nu är hotade, de dem "gift":

Skärmavbild 2021-08-01 kl. 09.39.04.webp

Cementa lämnade in ansökan för FYRA år sedan. Egentligen spelar det ingen roll om det i slutändan handlar om att 200.000 - 400.000 blir arbetslösa och att kostnaden blir 20 miljarder per månad.

konstigt att det skall ta fyra år innan någon upptäcker att miljökonsekvensutredningen inte håller måttet.
Har de slappat i lägre instans?

konstigt att det skall ta fyra år innan någon upptäcker att miljökonsekvensutredningen inte håller måttet.
Har de slappat i lägre instans?
Det är inte alla som håller med om att det är otillräcklig underlag. Underrätten mark och miljö domstolen ansåg inte att cementa hade lämnat ett otillräckligt underlag. Det tog sen 14 månader för mark och miljö överdomstolen att komma fram till att det förelåg rättegångshinder. Sedan kom avgörandet nio (9) månader efter avslutad huvudförhandling (regeln i miljöbalken stipulerar två månader).

Det är inte alla som håller med om att det är otillräcklig underlag. Underrätten mark och miljö domstolen ansåg inte att cementa hade lämnat ett otillräckligt underlag. Det tog sen 14 månader för mark och miljö överdomstolen att komma fram till att det förelåg rättegångshinder. Sedan kom avgörandet nio (9) månader efter avslutad huvudförhandling (regeln i miljöbalken stipulerar två månader).
9 månader är alldeles för lång tid. Ett så politiskt känsligt ärende borde fått prioritet.
Att högre instanser gör annan bedömning har dokumenterats tidigare vid andra fall. Senaste upprörande var det pensionsbedrägeri. Tack vare den lägre instansens mildare bedömning så försvann en hel del beslagtagna pengar.
Vet inte hur ledamöterna tillsätts i miljödomstolen men om det är som i brottsmålsdomstolarna så har politiska partierna mer påverkan än i högre instans där det är de med skolning som har mer inflytande.
Det är i dagsläget svårt att bedöma vilken instans som har slarvat med att läsa på.
Helt klart är att sista ordet inte är sagt.
Effekten blir nog att många som vill driva känsliga företag blir mer noggranna med sina ansökningar.

Tillbaka
Topp