kolla här alla klimatskeptiker

Hej

Vi som är vuxna nu är säkert döda när havet stiger så att stora arealer, länder och miljonstäder blir obeboeliga, men ett varmare klimat hinner vi ju få uppleva eftersom det redan har inletts, alla som är över 50-60 år vet ju hur vintrarna var förr.

Men dom som verkligen kommer att märka av vad människan har ställt till med är våra barn och barnbarn, det är för deras skull vi bör lyssna på vetenskapen och vidta dom åtgärder som anses nödvändiga.

Mvh isan lover
Ja för våra barnbarns skull så bör vi försöka begränsa tempot att helt stoppa utvecklingen är nog försent. Man reglerar ju värmen i brasan med mängden ved och likadant kan vi göra med tempot i temperaturhöjningen. För högt tempo kommer att leda till folkvandringar som får de senaste årens migrationskaos att vara ett ickeproblem i jämförelse.

Hej

Visst försöker förnekarna misskreditera och slå hål på det som vetenskapen presenterar, ifrågasätta kompetensen hos dom som framför det beska budskap som kräver omställning och åtgärder, det råder ju egentligen ingen som helst tvekan om var vetenskapen står i dessa frågor.

Sen att det finns en liten klick som påstår motsatsen är väl bara väntat, så har det alltid varit, när vetenskapen konstaterade att jorden var rund så fortsatte några vetenskapsmän ändå envist hävda att jorden var platt o.s.v, så kommer det nog alltid att vara, en del tror ju ex.vis nu att covidvaccinet innehåller microchip men även här rör det sig om en väldigt liten del, den stora majoriteten skrattar ju åt dom.

Det enda som enligt mig är osäkert är väl hur stor andel av dom förändringar i klimatet vi alla upplever som egentligen beror på människan eftersom klimatet alltid har varierat och haft kallare och varmare perioder, men det vetenskapen påvisar är att dessa förändringar nu går mycket fortare p.g.a mänsklig påverkan, det råder det ju ingen tvekan om.

Mvh isan lover
Såg en gång nobelspristagarnas snillen spekulerar En av pristagarna sa att charlatanerna är viktiga eftersom de tvingar oss att tänka efter innan vi publicerar och påpekar sånt som vi eventuellt har missat. Det gäller att inte låta sig påverkas av sin övertygelse och då kan kritiker få en att inte slarva. många som enbart jobbar efter sin övertygelse kan frestas att bortse från fakta som motsäger.
Lite tänkvärt när man skall göra en trovärdighetskoll.

Det går dock inte att bortse från de negativa effekterna på miljön som människan haft sedan 1972.

Listan över mindre bra saker människan hittat på för miljön är ganska lång med allt från idioter som ska förstöra korallrev för att ha en liten souvenir hemma till inavlade miljöpartister som ska elda så mycket olja och kol det bara går för att ladda cykeln de är för lata för att trampa och läkemedel som spolas ner lite varstans.
Jag har haft elcykel. Förresten den har varit med i Bingotlotto, så länge sedan var det att jag tvivlar på att det finns kvar i deras arkiv.
det mest löjliga köpet jag har gjort. cyklar både snabbare och betydligt roligare på en utan såna hjälpmedel som passar bäst för orkeslösa och handikappade.

De flesta jag har sett använda elcykel är rabiata MP hatare så hoppas att du inte drog alla elcyklister över en kam för då har jag en annan erfarenhet.

Jag har haft elcykel. Förresten den har varit med i Bingotlotto, så länge sedan var det att jag tvivlar på att det finns kvar i deras arkiv.
det mest löjliga köpet jag har gjort. cyklar både snabbare och betydligt roligare på en utan såna hjälpmedel som passar bäst för orkeslösa och handikappade.

De flesta jag har sett använda elcykel är rabiata MP hatare så hoppas att du inte drog alla elcyklister över en kam för då har jag en annan erfarenhet.

Var mest att jag stör mig på folk som klappar sig på axeln och tycker att de är så himla "klimatsmarta" med deras elcyklar... Sverige arbetar så fort det bara går för att få så smutsig el det bara går att ladda cyklarna med och batterierna är knappast några miljövinster.

Sen kan folk köpa elcyklar bäst de vill och jag förstår om man tycker att det är trevligt med en hjälpmotor då det kan vara det som behövs för att en del ska börja cykla. Har en del vänner som kör ganska hårt med sina elcyklar men det är i alla fall inget snack om att det är för klimatet utan helt enkelt för att det är ett smidigt sätt att ta sig fram.

Var mest att jag stör mig på folk som klappar sig på axeln och tycker att de är så himla "klimatsmarta" med deras elcyklar... Sverige arbetar så fort det bara går för att få så smutsig el det bara går att ladda cyklarna med och batterierna är knappast några miljövinster.

Sen kan folk köpa elcyklar bäst de vill och jag förstår om man tycker att det är trevligt med en hjälpmotor då det kan vara det som behövs för att en del ska börja cykla. Har en del vänner som kör ganska hårt med sina elcyklar men det är i alla fall inget snack om att det är för klimatet utan helt enkelt för att det är ett smidigt sätt att ta sig fram.

Ja, MP tror ju att elcyklar är en vitamininjektion för jorden.
Producera mindre skräp är däremot vettigt.

Ja, MP tror ju att elcyklar är en vitamininjektion för jorden.
Producera mindre skräp är däremot vettigt.

Det lustiga är att när företag kommer på saker som faktiskt är vettigt, som att återanvända material eller minska förbrukning vid tillverkning och liknande så är det inte alls lika kul att slänga ut detta på nyheterna.

När någon kommer på något vettigt i Sverige som är bra för miljön så straffbeskattas det istället för att göra det mindre lönsamt eller direkt icke lönsamt. Nedbrytbara påsar är ett bra exempel då dessa skulle straffbeskattas lika hårt som den värsta miljöfarliga påsen du kan importera från ett arbetsläger i Kina.

Det lustiga är att när företag kommer på saker som faktiskt är vettigt, som att återanvända material eller minska förbrukning vid tillverkning och liknande så är det inte alls lika kul att slänga ut detta på nyheterna.

När någon kommer på något vettigt i Sverige som är bra för miljön så straffbeskattas det istället för att göra det mindre lönsamt eller direkt icke lönsamt. Nedbrytbara påsar är ett bra exempel då dessa skulle straffbeskattas lika hårt som den värsta miljöfarliga påsen du kan importera från ett arbetsläger i Kina.

Plastpåsarna här hemma var gjorda på sockerrör och fick en ordentlig skatt.
Däremot säljer man plastpåse på rulle som är ett långt mycket sämre alternativ och till 10% av priset på sockerrörspåsen.

Plastpåsarna här hemma var gjorda på sockerrör och fick en ordentlig skatt.
Däremot säljer man plastpåse på rulle som är ett långt mycket sämre alternativ och till 10% av priset på sockerrörspåsen.
Och själv så är jag sån miljömarodör att jag använder cykelkorg när jag handlar. Bara haka av och ta med in i affären . sedan att pinnarna till korgen ger en massa utsläpp av konstiga gaser i andra delen av landet är en annan historia.

Det finns nog korgar som är anpassade för mopeder så ditt val att avstå är ditt. Men skaffar du en så var medveten om att det inte är säkert att det är mera miljö- eller klimatvänligare att skaffa en istället för plastpåsar,

Jag har gett upp mopeden för längesedan.
Nu använder jag enbart bilen om jag inte går till närbutiken.
Har diverse påsar som jag använder.
När jag åker på semester så tar jag med mig plastpåsar så att jag kan mata delfinerna.

Follow the money! I ett propagandaprogram på SR ville redaktionen förbjuda bankerna att investera i fossil energi. Jag vet att stora ägare till sådana bolag propagerar mycket för sol och vind. Är detta logiskt? Javisst, ju mer man bygger ut slumpenergin desto mer säker energi TVINGAS man samtidigt bygga ut.
SR kan fara åt helvete och de kan inte hindra mig att köpa aktier i Lundin Energy, vilket jag gjorde i förra veckan.
Det är dumt att stå vid sidan och se någon äta upp hela kakan.
Tyskland har byggt ut sol och vind optimalt. Att fortsätta utbyggnaden gör enbart den Tyska energin ännu dyrare.

Lundin Energy har väl varit en forumfavorit.
Den kan kanske kännas lite dyr just nu, men om vi väntar in vintern så kommer dagens pris på LUNE kännas billigt.

Jag har ägnat sex år av mitt liv att finna ett experiment som visar hur mycket CO2 påverkar temperaturen.
IPCC har regelbundet presenterat datorsimuleringar med värdelösa utfall om man jämför med vad som verkligheten registrerat.
Kan man inte gör en egen simulering? Sätt dig i en bastu och när temperaturen är stabil, vrid på kranen så att CO2 koncentrationen fördubblats! Nu har jag hittat en person som gjort detta fast i sitt labb. Han finner att när han ökar CO2 från 280 ppm till 400 ppm, ökar temperaturen bara 0.1 grader. Skalan är logaritmisk varför en temperaturökning vid 400 ppm till 800 ppm inte går att registrera. Var och en får välja att ”att tro på Grerta och pissmedia” eller ”lika på vetenskapen”. Nu behöver jag inte söka längre!

Jag har ägnat sex år av mitt liv att finna ett experiment som visar hur mycket CO2 påverkar temperaturen.
IPCC har regelbundet presenterat datorsimuleringar med värdelösa utfall om man jämför med vad som verkligheten registrerat.
Kan man inte gör en egen simulering? Sätt dig i en bastu och när temperaturen är stabil, vrid på kranen så att CO2 koncentrationen fördubblats! Nu har jag hittat en person som gjort detta fast i sitt labb. Han finner att när han ökar CO2 från 280 ppm till 400 ppm, ökar temperaturen bara 0.1 grader. Skalan är logaritmisk varför en temperaturökning vid 400 ppm till 800 ppm inte går att registrera. Var och en får välja att ”att tro på Grerta och pissmedia” eller ”lika på vetenskapen”. Nu behöver jag inte söka längre!
Varför skulle temperaturen öka, ceteris paribus, bara för att du ökar andelen CO2 i ett slutet rum (förutsätter att inte trycket ökar)? Gasen i sig genererar ju ingen energi mig veterligen, även om den kan absorbera energi och därigenom vid mättnad stråla ut värme. (Var tanken att rummet inte skulle varit slutet och CO2 skulle hållit kvar energin i bastun?)

Det främsta argumentet mot "växthuset" måste ju ändå ligga i termodynamikens lagar, som bl a säger att värme inte strömmar från en kallare kropp till en varmare.* Då jordens yttre "atmosfärer" blir kallare ju länge ut de befinner, sig skulle näppeligen den uppvärmning som sker genom från Jorden reflekterad strålning vandra mot varmare skikt utan snarare mot de kallare. Här har jag för mig att man inte har kunnat mäta någon uppvärmning, vilket då skulle falsifiera hela bygget?

*Något som jag gärna vill tro att även forumets klimatalarmister kan hålla med om.

Tillbaka
Topp