Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Alla känner till att energin från solen är mer än tillräcklig för människans behov av energi. Även vår tids väldiga energiproduktion på 170 000 Terawattimmar/år är en obetydlighet jämfört med solen…
Bra att Michael Moore´s film kan ses igen.
Den plockades ner från YouTube ett tag då det fanns material i den som saknade upphovsrätt.
Det som förvånar mig mest är att SvD har recenserat filmen med rubriken ”Moore-film avslöjar miljörörelsens bluff”.
Aftonbladets rubrik har två recensioner ”Proteststorm mot Michael Moores film” och ”Obekväma sanningar i kontroversiell miljödokumentär. Snaskblaskorna DN, Expressen säger ingenting, de kan väl inte skilja på väder och klimat. Kommunistbladet ETC skriver ”Michael Moore kommer ut som farlig förnekare”. Det finns vissa pressalster som aldrig borde fått något tidningsstöd!
2018 krävdes ETC att återbetala 8.000.000 kr i presstöd som bedömts som felaktig.
Bra att Michael Moore´s film kan ses igen.
Den plockades ner från YouTube ett tag då det fanns material i den som saknade upphovsrätt.
Det som förvånar mig mest är att SvD har recenserat filmen med rubriken ”Moore-film avslöjar miljörörelsens bluff”.
Aftonbladets rubrik har två recensioner ”Proteststorm mot Michael Moores film” och ”Obekväma sanningar i kontroversiell miljödokumentär. Snaskblaskorna DN, Expressen säger ingenting, de kan väl inte skilja på väder och klimat. Kommunistbladet ETC skriver ”Michael Moore kommer ut som farlig förnekare”. Det finns vissa pressalster som aldrig borde fått något tidningsstöd!
2018 krävdes ETC att återbetala 8.000.000 kr i presstöd som bedömts som felaktig.
Aftonbladet kanske börjar bli rumsrent, de påstår att de är opolitiska i sin nyhetsförmedling , bra om det stämmer, en fjäder i hatten för dem i så fall, icke politiskt styrd media är sällsynt ,man måste läsa två ggr samt tänka till själv , samma med Samhällsnytt/Fria tider mfl högersajter, de skriver om sanningen , så att det passar dem ,likaså gör Expressen, läsa mellan raderna är bäst
Mja det enda jag kan komma på med säkerhet är väl att de är lite fagrare än genomsnittet men vi kan iaf vara överens om att det sannolikt är många fler fördelar
Coronapandemin har gjort att nästa säsong av ”Robinson” väntas spelas in i Sverige, vilket Dagens Media rapporterade förra veckan. Än har inte TV4 bekräftat uppgifterna, men enligt Norrbottens-Kuriren har produktionen redan siktet inställt på en särskild ö: Seskar-Furö i Haparanda skärgård.
Coronapandemin har gjort att nästa säsong av ”Robinson” väntas spelas in i Sverige, vilket Dagens Media rapporterade förra veckan. Än har inte TV4 bekräftat uppgifterna, men enligt Norrbottens-Kuriren har produktionen redan siktet inställt på en särskild ö: Seskar-Furö i Haparanda skärgård.
Radioprogrammet Sommar beskrivs som lättlyssnat för er på badstranden, på vägarna och i hängmattan. Visst minns jag sommrarna på sommarstället i hängmattan med vår lille son och en transistorradio. Solen gassade. På den tiden underhöll Tage Danielsson, Torsten Ehrenmark, Magnus Härenstam m.fl.
Flera år tidigare hade jag sommarjobbat på SR och spakade direktutsändningar av Sommar. Intressanta upplevelser! Jag kan inte peka på vad som gått snett men nu har i alla fall SR förvarnat att Greta Thunberg blir först ut i årets pratande. Inget blir som förr!
Tror fn det blir varmare ,det är ju sommar , samma snack varje år när Miljöfolket vaknar ur sin vinterslummer, Getingsomrar ,varma som sjutton , dessa minns jag från 60 och sjuttiotalet, Det skiljer från år till år och har gjort så i tusentals år
men snälla In-Ka , inte alls större bilar eller fler kolkraftverk , Inga kolkraftverk alls , Men just att det hela dras till sin spets och in absurdum det vänder jag mig emot, alternativ elkraft är bra , men räcker inte till för en fungerande industri idag. Bilarna skall vara så rena som möjligt , men att förbjuda och beskatta ALLT som rör sig samt sätta miljöskatter på resten , det är ett sjukt beteende från aktivistiska politiker, Inte heller är det genomtänkt och skapar bara ilska,
Dessutom fyller det ingen funktion
Tror fn det blir varmare ,det är ju sommar , samma snack varje år när Miljöfolket vaknar ur sin vinterslummer, Getingsomrar ,varma som sjutton , dessa minns jag från 60 och sjuttiotalet, Det skiljer från år till år och har gjort så i tusentals år
men snälla In-Ka , inte alls större bilar eller fler kolkraftverk , Inga kolkraftverk alls , Men just att det hela dras till sin spets och in absurdum det vänder jag mig emot, alternativ elkraft är bra , men räcker inte till för en fungerande industri idag. Bilarna skall vara så rena som möjligt , men att förbjuda och beskatta ALLT som rör sig samt sätta miljöskatter på resten , det är ett sjukt beteende från aktivistiska politiker, Inte heller är det genomtänkt och skapar bara ilska,
Dessutom fyller det ingen funktion
För att man har åsiktskorridorer och ideologier som är strängare än sharialagar.
Jag vill ha tillförlitlig energi. Det kan gärna vara en blandning av allt och så ren som möjligt. Bara den är stabil och inte ruinerar folk och industri.
Då folk verkar vara som politiskt fyrkantiga så finns det ingen färgskala, utan allt är svart eller vitt.
För att man har åsiktskorridorer och ideologier som är strängare än sharialagar.
Jag vill ha tillförlitlig energi. Det kan gärna vara en blandning av allt och så ren som möjligt. Bara den är stabil och inte ruinerar folk och industri.
Då folk verkar vara som politiskt fyrkantiga så finns det ingen färgskala, utan allt är svart eller vitt.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.