kolla här alla klimatskeptiker

Det har aldrig varit så hett och det finns ingen vändning i sikte enligt DN.

DN_1.jpeg

DN_2.jpeg

555 samnytt jaja 555
Vi var nyligen bjudna på en 94-årsfest med max fyra vid varje bord. Jag placerades med en Kyrkoherde mitt emot mig. Vad jag tänkte men inte sa var: "Kyrkan bygger på tro, inte på vetenskap och jag utgår ifrån att en Kyrkoherde tror på Gud. En galen Biskop i Sveriges Klimatkyrka anammar klimathysterin utan någon som helst kunskap. Har denna Biskop rätt att tvinga Kyrkoherden att förmedla Biskopens hysteriska irrläror?

Nu är det väl snart bara de djupast troende som faktiskt är övertygade om att CO2 är det stora hotet. Här är ännu en artikel som åskådliggör hur fel de har. Det tragiska med Greta och CO2-aktivismen är att vi lägger resurser på fel saker.

Det där är lika trovärdigt som att jorden bara skulle vara 10 000 år som utvecklingsskeptikerna vill få det till.

Det där är lika trovärdigt som att jorden bara skulle vara 10 000 år som utvecklingsskeptikerna vill få det till.
Ja, CO2-hotet har allt mer som talar emot sig.

Enligt Klimatsans:

" Henrys lag säger att partialtrycket i luftens koldioxid är proportionell mot partialtrycket i vattnets koldioxid och att proportionaliteten är temperaturberoende. Och efter lilla istiden överförs som sagt koldioxid från hav till atmosfär. Men om det kommer in en ny källa – till exempel utsläpp av koldioxid från människan, så störs jämvikten mellan hav och atmosfär. Det innebär att havet släpper ut mindre koldioxid till atmosfären på grund av de mänskliga utsläppen. Och minskningen av havens överföring till atmosfären är exakt lika stor som utsläppen av koldioxid från från människan. Det här innebär att inte ett enda kilo mänskligt koldioxid ökar nivån i atmosfären. Allt kompenseras av minskningen av överföring från hav till atmosfär.*

Det här innebär givetvis att alla ansträngningar som görs för att minska atmosfärens koldioxidhalt är totalt meningslösa. Vi vet också att ökningen av koldioxid i atmosfären, som alltså kommer från haven, är nyttig. Det växer mera. Efter lilla istiden, när atmosfärens koldioxidhalt var på bottennivå, växte det betydligt sämre."

*Vilket nog bevisades genom att alla stoppade flygningar och transporter under Covid inte betydde ett dugg för luftens CO2-halt.

Tullberg är rätt ute, när han säger att vi har andra miljöproblem att ta tag i istället för det här tramset.

Igår såg vi något som fick mig att fundera över begreppet ”förnybar energi”. Betyder förnybar energi att en vindkraftpark blir oduglig efter bara 20 år? Att 20 betongfundament i marken blir 100 efter ett sekel?

Ja, CO2-hotet har allt mer som talar emot sig.

Enligt Klimatsans:

" Henrys lag säger att partialtrycket i luftens koldioxid är proportionell mot partialtrycket i vattnets koldioxid och att proportionaliteten är temperaturberoende. Och efter lilla istiden överförs som sagt koldioxid från hav till atmosfär. Men om det kommer in en ny källa – till exempel utsläpp av koldioxid från människan, så störs jämvikten mellan hav och atmosfär. Det innebär att havet släpper ut mindre koldioxid till atmosfären på grund av de mänskliga utsläppen. Och minskningen av havens överföring till atmosfären är exakt lika stor som utsläppen av koldioxid från från människan. Det här innebär att inte ett enda kilo mänskligt koldioxid ökar nivån i atmosfären. Allt kompenseras av minskningen av överföring från hav till atmosfär.*

Det här innebär givetvis att alla ansträngningar som görs för att minska atmosfärens koldioxidhalt är totalt meningslösa. Vi vet också att ökningen av koldioxid i atmosfären, som alltså kommer från haven, är nyttig. Det växer mera. Efter lilla istiden, när atmosfärens koldioxidhalt var på bottennivå, växte det betydligt sämre."

*Vilket nog bevisades genom att alla stoppade flygningar och transporter under Covid inte betydde ett dugg för luftens CO2-halt.

Tullberg är rätt ute, när han säger att vi har andra miljöproblem att ta tag i istället för det här tramset.
Så då tror du inte heller på utvecklingsläran enligt Darwin

Igår såg vi något som fick mig att fundera över begreppet ”förnybar energi”. Betyder förnybar energi att en vindkraftpark blir oduglig efter bara 20 år? Att 20 betongfundament i marken blir 100 efter ett sekel?

När man talar on livslängd så undrar jag om Det är teknisk eller ekonomisk alternativt garanterad? Här är det tre olika begrepp att hålla isär.

När man talar on livslängd så undrar jag om Det är teknisk eller ekonomisk alternativt garanterad? Här är det tre olika begrepp att hålla isär.
Det bedrivs en politik som gynnar ”förnybar energi”. Det kan vara i form av bidrag eller att man beskattar andra energislag.
Ett exempel från Tysk TV: I en tysk by gick man samman för att med ett vindkraftverk försörja by med el. Efter 19 år var det dags att byta ut det mesta bakom rotorn. Då bidraget till ”förnybar energi” upphörde efter 20 år beslöt man att skrota vindkraftverket. Några bidrag för rivning utgick inte. Vad man gjorde med vingarna framgick inte av programmet.

Det bedrivs en politik som gynnar ”förnybar energi”. Det kan vara i form av bidrag eller att man beskattar andra energislag.
Ett exempel från Tysk TV: I en tysk by gick man samman för att med ett vindkraftverk försörja by med el. Efter 19 år var det dags att byta ut det mesta bakom rotorn. Då bidraget till ”förnybar energi” upphörde efter 20 år beslöt man att skrota vindkraftverket. Några bidrag för rivning utgick inte. Vad man gjorde med vingarna framgick inte av programmet.
I det fallet var det tydligen ekonomin som satte gränsen. Kanske också brist på underhåll eftersom det mesta måste bytas samtidigt vilket gjorde det för dyrt. Ett vindkraftverk har två stora kostnadsposter som kan beskrivas som så att ett är kapitalkostnad och sedan är det underhåll. Sedan inbillar jag mig administrationen är en mindre kostnad som vi kan överse med.
Sedan misstänker jag att om man bygger ett nytt och modernare som ersätter det gamla så räknas det som nybygge.
Tydligen hade det inte passerat tekniska livslängden eftersom det var möjligt att räkna på renovering.

Senast ändrad:
Det snackas om att avveckla stödsystemet för vindkraft, eftersom beräknat produktionskostnad börja bli lägre än kol, gas och olja. Kommer ej ihåg hur det står sig mot kärnkraft.

5555 roligt när en av dom större rasisterna på forumet skall börja visa sig duktig.
Bara läsa dina inlägg när du väl kommer till Thailand, då brukar ditt rätta jag komma fram.
Opålitliga, slöa, dumma etc etc, dömmer ut ett helt folkslag.
Kanske skulle satt dig en vecka i Fittja istället för din skyddade verkstad, hade vart kul och höra hur dina tongångar lät efter en vecka där, om förändringen på tongångarna blir som efter en vecka i byn ;)

Hade ju vart ett kul experiment, kan du inte flytta in till Fittja 1 månad så får vi höra sen.

Själv har jag bott i invandrartäta områden och nä, finns många nationaliteter jag ogillar och jag drar i det fallet majoriteten över en och samma kam, själv dömmer jag så gott som ut en hel världsdel med några undantag, men jag hymmlar inte med det, araber gillar jag inte där eller i sitt hemland.
Fyfan när vi var i Saud Arabien och Egypten, sånt jäkla folk alltså, usch.
Och ändå lyckas du inte kalla definiera dig som rasist. Det är exakt det du säger man får upp om man wikipedar ordet rasist. Fast du kanske har erkänt det nån gång.

Fast jag är väl inte rasist i bemärkelsen att jag ser skillnad på raser men kulturfientlig och i det blir till del folkfientlig då jag ser ner på flertalet kulturer där västhat, nedsättande mot kvinnor, folkrätts missbruk etc etc är en del av kulturen och ja dom finns.

Tex så avskyr jag egyptier och saud arabier, värsta folk jag haft att göra med, tror jag avskyr talibaner med, det borde alla göra.

Tillbaka
Topp