Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så här skrev du "Det skall dom inte men inte heller skall dom sprida politiska åsikter då SMHI inte är ett politiskt organ, "
Men inte heller skall dom sprida politiska åsikter, det uttalandet kan ju uppfattas som om att dom gör det, obs jag tror inte att du håller i ett metspö och är bakom flötet, finns ju tyvärr dom här som ständigt är på fisketur 555
"Alla nazzar raskar över isen , över isen , osv" är SD Julsång Vet du inte det Satan G .Den som inte insett att SVT har en klimatagenda samt inte är objektiva (vilket tillhör statlig medias uppgift) har nog tappat alla skruvarna i lådan.
Den enda undersökning, jag känner till, om politik på SVT är gjord av GU 2011. Den visade att ca. 3/4 av de anställda där tillhörde vänstern samt en hel del miljötalibaner också förstås.
På tal om politiska åsikter så drar du ju konstant upp SD som bruna, precis alla vet att det är en associering till nazismen.
Menar du att alla vi som röstade SD sympatiserar med nazismen?
/ SatanG
Det är så larvigt och barnsligt, rena småskolenivån på vänsterfolketDet var länge sedan jag läste Elsa Widding´s bok "Klimatkarusellen". Den nya boken heter "Sunt förnuft om Energi och Klimat" Ingen ifrågasätter att Elsa är energiexpert. I den nya boken har Elsa lagt ca 40.000 timmar på att rådfråga olika "klimatexperter". Det finns massor med experter med specialkunskaper inom begränsade område , exempelvis havsnivåer. I båda böckerna utgår Elsa från IPCC´s rapporter.Min ståndpunkt i mycket är att det inte bara finns en sanning, utan många sanningar. Falsk dikotomi där det finns ett "rätt" och ett "fel" (och inga andra alternativ) är något som jag tror existerar i rätt stor omfattning. Visst finns det intresseorganisationer som jobbar åt ett håll med ett klart uppdrag (dolt eller öppet) för att påverka opinion. Börjar man anklaga SMHI för vänsterpropaganda, skulle jag i vart fall dra öronen åt mig. Då pratar vi om klockren konspirationsteori.
Vad gäller klimat och väder finns det mycket data och studier och jag skulle ha svårt att se att en stor organisation som IPCC skulle göra en blunder när de tolkar utdatan. Vad skulle de tjäna på att påvisa att vi som människor påverkar vår natur till det sämre?
Eftersom forskning på hög nivå kan vara både svåråtkomligt och svårförstått, blir det lätt att man faller för en person som kan prata på människors vis. Personen kanske inbjuder till förtroende genom att skapa enklare förståelse. Det finns ett uttryck som säger: "prata med bönder på bönders vis". Genom att man dessutom används fakta lite slarvigt (man skarvar ihop olika fakta som passar agendan) skapar dessa en världsbild som är skev (alternativt konspiratorisk). Den får dock ett stort genomslag, eftersom det är en psykologisk dimension i det hela. Dessa budbärare vet vilka punkter man ska trycka på, som exempelvis att använda offerkoftor, sätta emotioner i gungning, komma med alternativa tolkningar på tolkningar som redan nått consensus-stadiet och ren och skär cherry-picking som kan upplevas som fakta, trots att man inte kan ange källorna.
Det är skillnad på tro och vetenskap. Det ena är emotions-styrt. Det andra, förutsatt att det går genom hård opponering, ska vara baserad på teori och andra studier som nagelfarits.
Tänk på det, när ni tar del av exempelvis Elsa Widding's massmediala uttryck. Är det din tro (eller hennes förmåga att övertyga er) eller proklamerar hon ett solklart fall av vetenskap? Du skapar din övertygelse.
Vem kan hävda att hennes prognos är alldeles uppåt väggarna ? En värmebölja på temperaturer uppåt 40 grader en sommardag i Sverige om 30 år om uppvärmningen fortsätter är väl snarare mycket trolig. Värmerekordet hittills i Sverige är 38 grader.Hahaha... en enkel sökning på youtube och jag får fram detta:
Kom nu o säg att vi har en objektiv väderrapporteringobs! Öppna youtubeappen för att se tv4as motivering att det kommer bli sånt väder om inget görs mot klimatförändringarna... (? Vad det nu menas med det ?) 555
Med vetskap om hur dumt och lättlurat Svenska folket är, finns inga gränser för detta klimatbedrägeriVem kan hävda att hennes prognos är alldeles uppåt väggarna ? En värmebölja på temperaturer uppåt 40 grader en sommardag i Sverige om 30 år om uppvärmningen fortsätter är väl snarare mycket trolig. Värmerekordet hittills i Sverige är 38 grader.
I närheten av Niagarafallen finns en ort som heter Hamburg. Där slogs nyligen ett nytt rekord.Vem kan hävda att hennes prognos är alldeles uppåt väggarna ? En värmebölja på temperaturer uppåt 40 grader en sommardag i Sverige om 30 år om uppvärmningen fortsätter är väl snarare mycket trolig. Värmerekordet hittills i Sverige är 38 grader.
Jag har väldigt svårt att se att Widding skulle lägga närmare 14 år på heltid för att samla in uppgifter från forskare. Då skulle hon definitivt inte ha tid att driva eget företag, skriva egna böcker och föreläsa. Det faller på ren orimlighet.Det var länge sedan jag läste Elsa Widding´s bok "Klimatkarusellen". Den nya boken heter "Sunt förnuft om Energi och Klimat" Ingen ifrågasätter att Elsa är energiexpert. I den nya boken har Elsa lagt ca 40.000 timmar på att rådfråga olika "klimatexperter". Det finns massor med experter med specialkunskaper inom begränsade område , exempelvis havsnivåer. I båda böckerna utgår Elsa från IPCC´s rapporter.
Pisspressen skriver "SD-ledamot: Klimatkris saknar stöd i vetenskap".
IPCC samlar in rapporter från vetenskapliga studier och ger politikerna en handledning om åtgärder som borde vidtagas.
Det är precis dessa rapporter som Elsa utgått ifrån.
I den senaste rapporten finns inget skrivet om en klimatkris.
Pissmedia har ALDRIG varit i närheten av dessa rapporter.
Elsa må vara energiexpert, men att därifrån säga att hon är klimatexpert pga att hon har en civilingenjörsexamen är väl lite att överdriva. Hon har ju dessutom fått kritik för att plocka fakta från underkända studier. Var det på Wikipedia jag såg det?Det var länge sedan jag läste Elsa Widding´s bok "Klimatkarusellen". Den nya boken heter "Sunt förnuft om Energi och Klimat" Ingen ifrågasätter att Elsa är energiexpert. I den nya boken har Elsa lagt ca 40.000 timmar på att rådfråga olika "klimatexperter". Det finns massor med experter med specialkunskaper inom begränsade område , exempelvis havsnivåer. I båda böckerna utgår Elsa från IPCC´s rapporter.
Pisspressen skriver "SD-ledamot: Klimatkris saknar stöd i vetenskap".
IPCC samlar in rapporter från vetenskapliga studier och ger politikerna en handledning om åtgärder som borde vidtagas.
Det är precis dessa rapporter som Elsa utgått ifrån.
I den senaste rapporten finns inget skrivet om en klimatkris.
Pissmedia har ALDRIG varit i närheten av dessa rapporter.
Nej självklart inte, ni eller de flesta är ju bara vilseledda och som jag skrivit tidigare nu också lurade 555Menar du att alla vi som röstade SD sympatiserar med nazismen?
/ SatanG
HejOch det skall komma ifrån dig??
Nej självklart inte, ni eller de flesta är ju bara vilseledda och som jag skrivit tidigare nu också lurade 555
Vilka är det som är Nazister då? Du säger nu att partiet är Nazistiskt.Nej självklart inte, ni eller de flesta är ju bara vilseledda och som jag skrivit tidigare nu också lurade 555
Den va bra den ska jag lära mej"Alla nazzar raskar över isen , över isen , osv" är SD Julsång Vet du inte det Satan G .![]()
Det är så larvigt och barnsligt, rena småskolenivån på vänsterfolket
Snälla nån det är bara brunhögern som ser kommunist spöken överallt, vi vanliga ser ju bara på sin höjd en någorlunda rättvisande väderleksprognosHej
Ja det gör det faktiskt, t.o.m jag har svårt att se politik i dom väderleksrapporter SMHI tillhandahåller, jag kan märkligt nog inte se någon politik i rapporterna ifrån (DMI) Danmarks motsvarighet till SMHI eller (YR) Norges Metrologiska Instituts väderleksrapporter heller.
Mvh isan lover
Jo men det kan också bli 3 grader och regn. Ingen vet. Men att de valt 40 grader och tornados påvisar mer om hur deras agenda ser ut när det gäller klimatet. Folk skall bli rädda och betala mer påhittade klimatskatterVem kan hävda att hennes prognos är alldeles uppåt väggarna ? En värmebölja på temperaturer uppåt 40 grader en sommardag i Sverige om 30 år om uppvärmningen fortsätter är väl snarare mycket trolig. Värmerekordet hittills i Sverige är 38 grader.
Tio kronor vid pump 555Med vetskap om hur dumt och lättlurat Svenska folket är, finns inga gränser för detta klimatbedrägeri
Man måste skilja på klimat, väder och politik. Om en majoritet av världens forskare säger att vi på ett eller annat sätt håller på att förändra jordens klimat genom att bränna för mycket fossilt bränsle, får man hålla för troligt att så faktiskt är fallet. Det handlar absolut inte om politik.Hahaha... en enkel sökning på youtube och jag får fram detta:
Kom nu o säg att vi har en objektiv väderrapporteringobs! Öppna youtubeappen för att se tv4as motivering att det kommer bli sånt väder om inget görs mot klimatförändringarna... (? Vad det nu menas med det ?) 555