andrejsdenruskige
Forumveteran
Ja det är ju din standardlösning, skylla på någon annan......
Är det PanPans fel då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är ju din standardlösning, skylla på någon annan......
Är det min standardlösning skylla på någon annan, ge några exempel där jag gjort det.Ja det är ju din standardlösning, skylla på någon annan......
Jag har ingen aning om panik på den tiden men troligtvis inte. Att isen försvann den gången berodde på klimatförändringar som jag inte kan förklara men en sak är säker att den gången berodde det inte på våra utsläpp av koldioxid. Dessutom blev ju klimatet den gången betydligt behagligare, att bo i en igloo ovanpå ett flera km tjockt istäcke i Umeåtrakten låter inte som nån höjdare.Samtidigt så undrar jag vilken panik som uppstod då glaciären som låg över hela norden och en bit in över Polen och Tyskland smälte.
3-4km tjock is över Umeå försvann och man kan ju alltid undra hur det gick till.
Så om klimatet blir varmare och det blir behagligt att bosätta sig är det bra eller dåligt? Vi börjar få motsägande uppgifter nu...Jag har ingen aning om panik på den tiden men troligtvis inte. Att isen försvann den gången berodde på klimatförändringar som jag inte kan förklara men en sak är säker att den gången berodde det inte på våra utsläpp av koldioxid. Dessutom blev ju klimatet den gången betydligt behagligare, att bo i en igloo ovanpå ett flera km tjockt istäcke i Umeåtrakten låter inte som nån höjdare.
Jag har ingen aning om panik på den tiden men troligtvis inte. Att isen försvann den gången berodde på klimatförändringar som jag inte kan förklara men en sak är säker att den gången berodde det inte på våra utsläpp av koldioxid. Dessutom blev ju klimatet den gången betydligt behagligare, att bo i en igloo ovanpå ett flera km tjockt istäcke i Umeåtrakten låter inte som nån höjdare.
Så cherryplockaren har rotat fram en artikel som är mer än 13 år gammal som nåt slags bevis bevis ??? 555
I vanlig ordning slänger du ur dig beskyllningar utan att ha nåt på fötterna.Alarmisternas förvirring är tidlös.
Jepp jag gillar cherrypicking, du gillar fylla bakom ratten. Alla är vi olika.
/ SatanG
2007 översvämmades skolorna i stora delar av Världen av Al Gore´s film (DVD) En obekväm sanning.
I England har emellertid Högsta Domstolen granskat filmen och funnit minst 9 ovetenskapliga uttalanden.
- Havsnivåhöjningen dränker öar
- Golfströmmen bromsar in
- Temperaturen följer CO2 under 650.000 år, inte tvärt om
- Snön försvinner på Mt Kilimanjaro
- Lake Chad torkar ut
- Global uppvärmning orsakade orkanen Katarina
- Blekning av korallrev
- Havsnivåhöjning av Grönland och Västra Antarktis.
- Isbjörnar drunknar utan is
Med anledning av bristerna måste läraren utfärda en varning innan filmen visas för eleverna.
Lita på Al Gore!
![]()
Vill du hävda att de rika ländernas överförbrukning av resurser och miljöutsläpp inte är ett väldigt stort problem ?Är det min standardlösning skylla på någon annan, ge några exempel där jag gjort det.
Men är du så blåst så du inte förstår att jorden har begränsad yta och överbefolkningen är en stor del av dagens miljöproblem.
Hade det varit folkmängd i länder som Kina, Bangladesh, Indien etc som i Sverige i förhållande till landyta så hade man inte haft dem problem som upplevs idag.
Men du tror väl att klotet växer i takt med folkmängdsökningen och bara fylla på, blir inga konsekvenser av det och inget med dagens problem att göra.
Tror det beror på skiftet från normaltid till sommartid..Tidigare har det gått från Global warming till Clinate change av en orsak. Nu är vi tillbaka till Global warming.
Vad sker näst? Ska vi ändra tillbaka till Climate change?
Har jag skrivit det, visa vart jag hävdade det?Vill du hävda att de rika ländernas överförbrukning av resurser och miljöutsläpp inte är ett väldigt stort problem ?
Fattiga svältande människor är inte de stora miljöbovarna på vårt klot. Kina och USA är de i särsklass största bidragarna till skit i vår miljö i hav, mark och luft.
Har du aggressiontaggarna utåt även när du sover ?Har jag skrivit det, visa vart jag hävdade det?
Du förvränger vad jag skriver, sluta försök tänka själv det blir bara fel och förvränga vad folk skriver.
På vilket sätt är jag aggressiv, är det ditt nya försvar? Varenda gång jag skriver en kommentar till dig kommer du oftast med ett ogrundat personligt påhopp och ett förvrängt svar, då jag inte hävdade något som du påstod, att rika länder var utan skuld, det var dina ord....Har du aggressiontaggarna utåt även när du sover ?
Blir inte det obekvämt ?
Får väl adaptera dina egna resonemangsmetoder och fråga var jag påstått att folkökningen INTE bidrar till ökade utsläpp ?På vilket sätt är jag aggressiv, är det ditt nya försvar? Varenda gång jag skriver en kommentar till dig kommer du oftast med ett ogrundat personligt påhopp och ett förvrängt svar, då jag inte hävdade något som du påstod, att rika länder var utan skuld, det var dina ord....
Jag skrev att hade vi inte haft dagens överbefolkning hade vi inte haft dagens problem och självklart ingår dom mest överbefolkade länderna där.
Europa är en värdsdel, var enskilt land är inte i närheten av Indiens miljöpåverkan tex.
folkökning bidrar till problemet (om antalet människor på jorden idag varit till exempel 3 miljarder istället för 7,5 miljarder vore problemet mycket mindre). Det
Forskarna Paul Murtaugh och Michael Schlax beräknade 2009 koldioxidutsläppen (CO2) för olika åtgärder i det rika landet USA. Om ett par (två personer) under sin livstid återvinner avfall genom källsortering sparas cirka 34 ton CO2, minskar de sin bilkörning med 30 % sparas cirka 200 ton CO2, och om de beslutar att inte skaffa ett extra barn sparas mer än 9400 ton CO2 (inräknat genetiskt bidrag till barnets framtida barn/barnbarn, etc, givet FN:s 'medium-variant fertility'). Ett extra barn ger 5,7 gånger så mycket CO2 som en kvinna skapar under sin livstid. Motsvarande siffror för ett extra barn var i Ryssland 2500 ton, Japan 2000 ton, Kina 1400 ton, Brasilien 720 ton, och Nigeria 110 ton CO2 - även antalet människor skall beaktas; Kina har till exempel fyra gånger så stor befolkning som USA. För alla länderna gällde att mer CO2 sparades genom att inte skaffa ett extra barn, än vad en person producerar under sin egen livstid (2,4 till 5,7 gånger mer; Japan lägst).[41] Författarna framhåller minskningar i konsumtion för att reducera växthusgaserna, men även mindre familjer som en mycket viktig åtgärd, särskilt på lång sikt.
![]()
Överbefolkning – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Jag har inte påstått att du sagt att det inte bidrar.Får väl adaptera dina egna resonemangsmetoder och fråga var jag påstått att folkökningen INTE bidrar till ökade utsläpp ?
Men men jag har inget annat att säga i frågan, har ingen aning om hur växthuseffekten påverkar.
Jag ser mest överbefolkning som det största hotet på vår jord gällande, miljö, fred/krig, sjukdommar, ekonomi, svält, massdöd, uttorkning, ja på alla plan det största hotet mot jorden och livet på den.
Alla dagens problem grundar sig i överbefolkning.
Om Co2 är nedsmutsning, sluta andas.Det är snarare hur rika länderna är som avgör nivån av nersmutsning
![]()