Fritz
Forumräv
Prova att googla på "CO2 temperature" så får du 257 millioner träffar. Börja med det.Jag har med samma glasögon under flera år SÖKT ETT BEVIS ATT CO2 STYR TEMPERATUREN.
Det finns inget bevis, eller hur? Hjälp mig att hitta beviset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Prova att googla på "CO2 temperature" så får du 257 millioner träffar. Börja med det.Jag har med samma glasögon under flera år SÖKT ETT BEVIS ATT CO2 STYR TEMPERATUREN.
Det finns inget bevis, eller hur? Hjälp mig att hitta beviset!
Det här blir bättre och bättre, eller snarare tvärt om ! Vad i hela friden har Al Gore med diskussionen att göra ? Menar du att bara för att han haft fel så har den andra sidan per automatik rätt ?Jag granskar båda sidor och här är ett exempel på en person som gjort sig rik på att sprida sina lögner.
1. Al Gore medger att det det fanns en Medeltida uppvärmning ca 850 - 1250
som följdes av den Lilla Istiden. På den tiden fanns det naturliga variationer.
Idag finns det bara en CO2-ratt som man vrider på.
Al Gore´s graf visar ca 0,05 grader mer än idag. Mätningar visar att det var ca 2 grader VARMARE än idag.
Tjuvgubbe!
Erik den Röde koloniserade då Grönland och hans son Leif Eriksson upptäckte Vinland
2. Al Gore: "När det finns mer CO2 blir det varmare"
Om man granskar Al Gore´s grafer ser man att först ökar temperaturen och sedan hänger CO2 på fast med några hundra års fördröjning. Av den mängd kol som sammanlagt finns lagrad i havet, i atmosfären och i biosfären och på land, finns 90 procent i haven.
När Solen värmer upp haven gasas CO2 ut. Henry´s lag säger att koncentrationen av löst gas i en vätska är proportionell mot gasens partialtryck i gasfasen ovanför vätskan.
3. Al Gore: "Under denna tid, 650 miljoner år, har koldioxidhalten aldrig varit högre än 300 ppm". Det är inte sant, för exempelvis 500 miljoner år sedan var koldioxidhalten mer än 5.000 ppm
Se upp med politiska pladdergubbar!
Där har jag inte hittat något bevis, nämn ett av dem. det är bevis jag vill ha inte något tyckande.Det här blir bättre och bättre, eller snarare tvärt om ! Vad i hela friden har Al Gore med diskussionen att göra ? Menar du att bara för att han haft fel så har den andra sidan per automatik rätt ?
Det finns inte. Co2 är ett spårämne i atmosfären. 0.04% som styr allt kiimat på jorden.?Där har jag inte hittat något bevis, nämn ett av dem. det är bevis jag vill ha inte något tyckande.
Gärna NUMERISKT, HISTORISKT!
Självklart är det fysiker som kan ha åsikter om sådana saker som om global uppvärmning är en funktion av några mer ppm av ett spårämne, vars energimättnad numera närmast är fullt utnyttjad, skulle ha betydelse relativt sådana saker som solinstrålning, jordaxelns lutning, avstånd till solen etc. Det här inlägget är skrivet av en man som är doktor i fysik, arbetat bl a med strålning och kärnfysik.Det finns inte. Co2 är ett spårämne i atmosfären. 0.04% som styr allt kiimat på jorden.?

Utan växthusgaser i atmosfären skulle det vara 30 grader kallare på vår planet.Det finns inte. Co2 är ett spårämne i atmosfären. 0.04% som styr allt kiimat på jorden.?
Hur fick du fram den siffran?Utan växthusgaser i atmosfären skulle det vara 30 grader kallare på vår planet.
Min vän Google !Hur fick du fram den siffran?
Spekulationer, det skulle kunna vara 20 eller 40 grader.Min vän Google !
![]()
Hur fungerar växthuseffekten?
När mängden växthusgaser i atmosfären ökar förstärks växthuseffekten, vilket leder till att jordens medeltemperatur ökar.www.naturskyddsforeningen.se![]()
Klimatförändringar
Vad är problemet med att jorden blir varmare? Vad händer om Golfströmmen kollapsar? Vad gör dom vuxna åt saken? Här svarar vi på barns frågor om klimatförändringar. Längst ned på sidan hittar du en ordlista där vi förklarar svåra ord i texten.lilla.krisinformation.se
Hur fick du fram dom siffrorna ?Spekulationer, det skulle kunna vara 20 eller 40 grader.
Hur fick du fram dom siffrorna ?
Google förstås.Hur fick du fram dom siffrorna ?
Växthusgaser! Plural. Utan gaser hade vår planet varit obeboelig. Det kan vi nog båda vara överens om. Och koldioxid på planeter påverkar klimatet ja det köper jag rakt av. Men nu pratar vi om vår planet och den specifika gasen co2 och hur den det senaste 30 åren ökat från 0.03% till 0.04%. Att det skulle ha flera graders påverkan är ju bara nonsens fattar väl vilken räknekunnig som helst? Eller?Utan växthusgaser i atmosfären skulle det vara 30 grader kallare på vår planet.
Ökningen är ju 1/3 och det är väl rätt mycket.Växthusgaser! Plural. Utan gaser hade vår planet varit obeboelig. Det kan vi nog båda vara överens om. Och koldioxid på planeter påverkar klimatet ja det köper jag rakt av. Men nu pratar vi om vår planet och den specifika gasen co2 och hur den det senaste 30 åren ökat från 0.03% till 0.04%. Att det skulle ha flera graders påverkan är ju bara nonsens fattar väl vilken räknekunnig som helst? Eller?![]()
Men eftersom luftlagret som värmeutstrålningen måste passera är flera mil tjockt så kan ju även små förändringar i dess konsistens få stor påverkan på klimatet. Det fattar väl vilken räknekunnig som helst ?Växthusgaser! Plural. Utan gaser hade vår planet varit obeboelig. Det kan vi nog båda vara överens om. Och koldioxid på planeter påverkar klimatet ja det köper jag rakt av. Men nu pratar vi om vår planet och den specifika gasen co2 och hur den det senaste 30 åren ökat från 0.03% till 0.04%. Att det skulle ha flera graders påverkan är ju bara nonsens fattar väl vilken räknekunnig som helst? Eller?![]()
Då för då väl redovisa det. Flera mil atmosfär? 555Men eftersom luftlagret som värmeutstrålningen måste passera är flera mil tjockt så kan ju även små förändringar i dess konsistens få stor påverkan på klimatet. Det fattar väl vilken räknekunnig som helst ?![]()
Det är bara att läsa slöjdlärarens bok:Då för då väl redovisa det. Flera mil atmosfär? 555
Se det som ett slutet system . Du avfyrar en pistol där 0.01% co2 tas bort (0.04% - 0.03%) hur mycket längre löper då kulan? Hur stor skillnad är det på molekylerna jämfört med kvävet, N2, som utgör 78% av ahmosfären?
Jag har visat den här bilden tidigare, från Happer & Lindzen, och den visar vad det där med "att måla mer" innebär. Hoppas att den inte tarvar någon ytterligare förklaring.Ingen kan förneka att att CO2 spelar (har spelat) en stor roll för att hålla värmen kvar på Jorden.
Haken är att det är inte lönt att "måla mer", varje gång CO2-halten fördubblas minskar dess återhållande värmeeffekt logaritmiskt. Fortfarande saknas beviset för att det är CO2 som styr klimatet.