Fick levererat igår två stycken två stycken sådana här små nätta luftrenare som det verkar för storleken och priset bra kapacitet.
Vill vara förberedd om luften blir väldigt skitig även i år även om så inte lika illa som förra året.
smartairfilters.com
Jag beställde även och satte in Kolfilter i tillägg till HEPA-filtret för att se om detta kan ta bort lite kvarvarande lukt i rummet.? Vi hade stor-rengöring för några dagar sedan av AC-enheter i huset av en firma.
Just nu är det inte så dålig luft om jag kollar på Internet och även vad den separata mätaren jag också köpte visar för mängden PM2.5 samt PM10. Men såg igår och idag att värdena faller snabbt i det stora sovrum där jag satt en av dessa i bruk. Nu efter att kört på max hastighet (läge 3) i 30 minuter så är både PM2.5 och PM10-densitet nere från ca.15 till 2 microgram/m3. När vi skall sova det är låga uppmätta halter av PM2.5 och PM10 så ställer jag ner fläkthastigheten till läge 1 som är mycket tyst eller läge 2 som jag hör men som inte är för störande som max hastigheten läge 3.
smartairfilters.com
Detta är en lite dyr mätare men denna skall vara rätt precis och jag ser även via Apple Homekit - Appen i min mobil och Ipad: Lufttemperaturen, Luftfuktigheten, PM2.5-densitet, PM10-densitet
Jag har dock även beställt en billigare sådan här från Ikea i Thailand men får vänta ett tag då den var slut för stunden som jag skall kolla mot den dyrare Quinping mätaren om jag får ungefär samma mätvärden eller kanske inte?
VINDSTYRKA air quality sensor, smart This sensor checks the air quality by monitoring harmful particles (PM2.5), temperature, relative humidity and total Volatile Organic Compounds (tVOC) in your home.
www.ikea.com
Det finns dock en ännu billigare på Ikea
VINDRIKTNING air quality sensor Do you want to know more about the air you breath in your home? Check the air quality based on particles (PM2.5) with this stylish and easy-to-use sensor – perfect to combine with FÖRNUFTIG air purifier.
www.ikea.com