R
Raderad medlem 9942
Gäst
I stadsmiljöer där elbilar och elfordon ersätter fossil drivna alternativ så är nyttan som bäst miljömässigt naturligtvis.Hej
Ja jag tror att en elektrifiering av vår fordonspark är en av lösningarna inför framtiden och ska elbilar bli billigare att tillverka måste volymerna upp och utvecklingen fortsätta, först då kommer vi alla att kunna köra elbil.
Mvh isan lover
Det kommer att bli fler elbilar och detta drivs på av politiska beslut samt att när det gäller tjänstebilssektorn så är det enda får som köpas in ibland just elbilar i enlighet med t.ex. kommunens eller företagets miljöpolicy. Privatmarknaden går nu dåligt för elbilar och många har blivit mer skeptiska till elbilar av praktiska skäl och för att de inte blivit "de sparbössor som utlovat" när man räknar in alla kostnader och de dåliga andrahandsvärdena.
Har sett att i en del länder så går det inte att teckna försäkringar för elbilar då försäkringsbolagen har blivit varse om hur dyrt det kan bli vid en skada eller full avskrivning för t.ex. en skada eller bara misstanke om eventuell skada på batteripaketet om bilen slått i ett väg-gupp eller drabbats av översvämning av bilens underrede. .
För de som bor i lägenhet så finns sällan möjlighet att ladda bilen där de bor utan de hänvisas till att ladda bilen på ladd- stationer där elen är mer eller mindre dyr.
Som du är inne på behöver utvecklingen gå framåt och inte minst när det gäller säkerheten. Utredningen av Felicity Ace bilfartygsbranden säger att det var i en Porsche EV som branden startade vilket ledde till totalförlust av 1117 Porsche, 1944 Audi, VW 561, 189 Bentley och 85 Lamborghini. Det är ett antal skadeståndsprocesser igång mot VW gruppen.
Väntar även på slututredningen av bilfartygsbranden på Freemantle Highway men vad jag hört så var det även där så att branden startade i en elbil.
Ingen elbil för min del innan tekniken och säkerheten ha tagit ett stort steg framåt! Men som teknikintresserad så följer jag med vad som händer rätt så ingående.