kolla här alla klimatskeptiker

 
Hej

Ja jag tror att en elektrifiering av vår fordonspark är en av lösningarna inför framtiden och ska elbilar bli billigare att tillverka måste volymerna upp och utvecklingen fortsätta, först då kommer vi alla att kunna köra elbil.

Mvh isan lover
I stadsmiljöer där elbilar och elfordon ersätter fossil drivna alternativ så är nyttan som bäst miljömässigt naturligtvis.

Det kommer att bli fler elbilar och detta drivs på av politiska beslut samt att när det gäller tjänstebilssektorn så är det enda får som köpas in ibland just elbilar i enlighet med t.ex. kommunens eller företagets miljöpolicy. Privatmarknaden går nu dåligt för elbilar och många har blivit mer skeptiska till elbilar av praktiska skäl och för att de inte blivit "de sparbössor som utlovat" när man räknar in alla kostnader och de dåliga andrahandsvärdena.

Har sett att i en del länder så går det inte att teckna försäkringar för elbilar då försäkringsbolagen har blivit varse om hur dyrt det kan bli vid en skada eller full avskrivning för t.ex. en skada eller bara misstanke om eventuell skada på batteripaketet om bilen slått i ett väg-gupp eller drabbats av översvämning av bilens underrede. .

För de som bor i lägenhet så finns sällan möjlighet att ladda bilen där de bor utan de hänvisas till att ladda bilen på ladd- stationer där elen är mer eller mindre dyr.

Som du är inne på behöver utvecklingen gå framåt och inte minst när det gäller säkerheten. Utredningen av Felicity Ace bilfartygsbranden säger att det var i en Porsche EV som branden startade vilket ledde till totalförlust av 1117 Porsche, 1944 Audi, VW 561, 189 Bentley och 85 Lamborghini. Det är ett antal skadeståndsprocesser igång mot VW gruppen.

Väntar även på slututredningen av bilfartygsbranden på Freemantle Highway men vad jag hört så var det även där så att branden startade i en elbil.

Ingen elbil för min del innan tekniken och säkerheten ha tagit ett stort steg framåt! Men som teknikintresserad så följer jag med vad som händer rätt så ingående.

 
Tesla drar ner på produkionen i Kina.



The company earlier in March told employees at its Shanghai factory to lower output of both the Model Y sport utility vehicle and Model 3 sedan — the two types it makes in China — by working five days a week instead of the usual 6-1/2 days, the report said, citing people familiar with the matter.
 
Hej

Ja jag tror att en elektrifiering av vår fordonspark är en av lösningarna inför framtiden och ska elbilar bli billigare att tillverka måste volymerna upp och utvecklingen fortsätta, först då kommer vi alla att kunna köra elbil.

Mvh isan lover

Be de Afrikanska barnen gräva fortare.
Personligen kan jag se en fördel med elbilar i ”trånga städer” med tanke på luftkvalitet, men där går gränsen för vad som gagnar miljö.

Det är enorm miljöförstöring med att utvinna material till batterierna.
Eftersom detta inte pågår på din bakgård så ger du givetvis fan i det.

Symbolpolitik delux
 
Be de Afrikanska barnen gräva fortare.
Personligen kan jag se en fördel med elbilar i ”trånga städer” med tanke på luftkvalitet, men där går gränsen för vad som gagnar miljö.

Det är enorm miljöförstöring med att utvinna material till batterierna.
Eftersom detta inte pågår på din bakgård så ger du givetvis fan i det.

Symbolpolitik delux
Greta m.fl. klimakteriaktivister konceterar sig endast på koldioxid. Inte resten av miljön.
 
Hej

Ska man tro på våra professorer i ämnet kommer den miljöpolitik som Regeringen nu för leda till att både våra nationella och europeiska klimatmål missas och att Regeringen t.o.m bryter klimatlagen.

Vi som värnar miljön får väl hoppas på att EU kan klämma åt eller bötfälla Sverige för att medvetet sabotera möjligheterna att nå dom mål Sverige har ingått avtal om på miljöområdet.

Mvh isan lover
Vilka proffessorer har du som källa?
Namn och lärosäte.

Att Sverige med endast 0,13% av befolkningen ska lösa världens miljöproblem och klimatmål är både korkat och väldigt dyrt.
Resultatet blir ändå oförändrat.
 
Låt kina, indien och Usa gå i första ledet sedan kan andra mindre länder följa efter.
Kina är väl motorn i den gröna omställningen med solpaneler, batterier och eldrivna bilar under 2000 talet.
En stark inhemsk marknad och subventioner.

Övriga hakar bara på till dubbla priset.
 
from 1/1-25 blir det miljözon 3 i Stockholm med det menas.

För personbilar gäller följande​

  • Rena elfordon tillåts.
  • Gasfordon med utsläppsklass Euro 6 tillåts.
  • Bränslecellsfordon tillåts.
  • Laddhybrider tillåts inte.

För lätta lastbilar och lätta bussar gäller följande​

  • Rena elfordon tillåts.
  • Gasfordon med utsläppsklass Euro 6 tillåts.
  • Bränslecellsfordon tillåts.
  • Laddhybrider tillåts inte.

För tunga lastbilar och tunga bussar gäller följande​

  • Rena elfordon tillåts.
  • Gasfordon med utsläppsklass Euro 6 tillåts.
  • Bränslecellsfordon tillåts.
  • Laddhybrider med utsläppsklass Euro 6 tillåts.
området som kommer börja gälla.
IMG_0876.png
 
Har just sett den absolut sämsta intervju jag någonsin sett på aktuellt. Nike eller vad programledaren heter stakade sig hela tiden som om hon var jätte nervös och kunde inte ställa en enda rimlig kritiskt följdfråga till Gretas påståenden.
 
Jag tycker det är ganska käckt av Sveriges Radio att ha en Klimatkorrespondent som flyger runt och rapporterar från olika länder om hur illa ställt det är med miljöarbetet.
Hon den där Kristola flyger ju själv kors och tvärs...!?
 
 
 
Tillbaka
Topp