kolla här alla klimatskeptiker

Nu tog du väl i !!!
" En sammanställning gjord vid universitet i Wisconsin i USA, som publiceras i torsdagens nummer av tidsskriften Nature, visar en skillnad mellan natt och dagtemperatur på en grad under de tre dagar efter attacken flyget stod stilla, jämfört med samma tid under de tidigare 15 åren"

"Flygplanstrafiken är koncentrerad över Nordamerika, Europa och Sydostasien och regionalt kan utsläppen påverka temperaturen och det lokala klimatet, men det är växthusgaserna som står för den absolut största delen av jordens uppvärmning"

Mitt inlägg som du citerade handlade ju om att temperaturen stiger snabbast vid polerna. Ska jag tolka ditt svar som att den stora temperaturhöjningen där då beror på en drastiskt minskning av flygtrafik över dom områdena ??? Fantastiskt !!

Det finns många fler undersökningar som visar annat resultat, det har varit på Kunskapskanalen om detta för några år sedan.

Det kan jag tyvärr inte dels för att jag har inte letat efter något på nätet som jag har läst och dels för att jag har fått intrycket att en för dej trovärdig källa är en källa som till 100% styrker dina åsikter.
Men leta då och ta fram någonting som styrker ditt påstående, kan väl inte vara så svårt eftersom du hittat det på flera ställen.

Snö och is smälter undan vilket minskar förmågan att reflektera tillbaka solstrålningen och i stället ökar upptagningen av värme.
Albedo.

Albedo_1.webp

Hela Skandinavien var för 20.000 år täckt av ett istäcke, som var upp upp till 4 km högt. De sista isresterna försvann för ca 11.700 pr sedan. Avsmältningen höjde havsnivån med 120 meter. Nästa istid kommer tillbaka om ca 10.000 år.
Det klimat vi upplever idag kan inte betecknas som annan än HELT UNDERBART.
De som idag pladdrar om klimatkatastrof har inte alla hästar i stallet.

Hela Skandinavien var för 20.000 år täckt av ett istäcke, som var upp upp till 4 km högt. De sista isresterna försvann för ca 11.700 pr sedan. Avsmältningen höjde havsnivån med 120 meter. Nästa istid kommer tillbaka om ca 10.000 år.

Visste inte att du drev stuteri.....

120 meter!
Då var det fan en hel del landmassa som försvann

120 meter!
Då var det fan en hel del landmassa som försvann
Jo det har hänt en del, Under den senaste istiden var England och resten av Storbritannien sammanbundna med kontinenten via en landbrygga där Engelska kanalen nu ligger. Denna landbrygga, kallad Doggerland var en frodig region där människor och djur levde. När isen smälte och havsnivån steg, dränktes Doggerland och Storbritannien blev en ö.

Tillbaka
Topp