”Kompisarna får vänta på rummet”

Jo jag är här och jobbar men så jäkla mycket tjänar man inte som norsk med tanke på kostnadsläget i Norge.
Dock tycker jag norrmännen verkar ha svårt att ta hand om sig själva utomlands.
Samlas ofta i kolonier med bara norrmän.

20220606_111715.jpg
Det er bare å
Jo jag är här och jobbar men så jäkla mycket tjänar man inte som norsk med tanke på kostnadsläget i Norge.
Dock tycker jag norrmännen verkar ha svårt att ta hand om sig själva utomlands.
Samlas ofta i kolonier med bara norrmän.

20220606_111715.jpg
Hvilket turisted i «syden» med respekt for seg selv har ikke en Viking Bar. Til og med «selskapsreisen» hadde det. Men er det ikke sånn med alle nasjonaliteter/språkgrupper i Thailand. Man reiser tusenvis av kilometere til den andre siden av kloden og så det første man gjør er å se etter noe kjent fra eget land. Jeg har en god kamerat fra Norge som bor i Pattaya og han hater Thailand, thailandsk mat og thailandske kvinner. Bakgrunnen for at han bor i Pattaya er selvfølgelig at han ikke bor i Thailand fordi det kunne like gjerne vært et turiststed i «syden» med Viking Bar på nærmeste gatehjørne.

Senast redigerad av en moderator:
Det er bare å

Hvilket turisted i «syden» med respekt for seg selv har ikje en Viking Bar. Til og med «selskapsreisen» hadde det. Men er det ikke sånn med alle nasjonaliteter/språkgrupper i Thailand. Man reiserer tusenvis av kilometere til den andre siden av kloden og så det første man gjør er å se etter noe kjent fra eget land. Jeg har en god kamerat fra Norge som bor i Pattaya og han hater Thailand, thailandsk mat og thailandske kvinner. Bakgrunnen for at han bor i Pattaya er selvfølgelig at han ikke bor i Thailand fordi det kunne like gjerne vært et turiststed i «syden» med Viking Bar på nærmeste gatehjørne.
Nej det är inte så med alla nationaliteter.
Andra nationaliteter är utspridda i Pattaya medans norrmännen har klumpat ihop sig och koloniserat, soi norway, little norway, new norway och många fler norska områden.

Nej det är inte så med alla nationaliteter.
Andra nationaliteter är utspridda i Pattaya medans norrmännen har klumpat ihop sig och koloniserat, soi norway, little norway, new norway och många fler norska områden.
Mitt inntrykk i Isaan er at skandinavere, tyskspråklige og engelskspråkelige holder sammen. Men dette er bare naturlig for det gjør også innvandrere i Europa. At det er lite positivt og hemmer den såkalte integreringen er en helt annen sak.

Mitt inntrykk i Isaan er at skandinavere, tyskspråklige og engelskspråkelige holder sammen. Men dette er bare naturlig for det gjør også innvandrere i Europa. At det er lite positivt og hemmer den såkalte integreringen er en helt annen sak.
Hej

Ja det här är ett fenomen som jag många gånger har tagit upp, integration och anpassning är tydligen något som en del bara kan krävas av andra medans dom själv inte alls anser att dom behöver integreras, lära sig språket eller ta till sig av den kultur och dom traditioner som råder i det land man har valt att bosätta sig i.

Mvh isan lover

Dette høres helt utrolig ut og jeg tror at dersom det skjedde så må dette bare gjelde enkelte familier.

Jeg har en svensk tante og min familie pleide alltid å bemerke at hun var «svensk» når det gjaldt bursdagsgaver og julepresanger fordi presangene var alltid billige. Hvilket gjenspeiler oss nordmenns syn på svensker når det gjelder penger.

Jeg kjente i min tid noen svensker i Pattaya som alltid kjøpte hva dem trengte å ha med seg på stranda og betalte kun for klapp-stolene. Og så fantes det noen svensker i Pattaya som fant seg et supermarked med et bord utenfor. Og så satt dem der og drakk øl til klokken ble rundt 2200. Og så fant dem en bar hvor dem drakk en flaske øl og dro «hjem».

Nå skal jeg ikke påstå at alle svensker er gjerrige, men noen ganger kan man begynne å lure.

Absolut finns det sådana svenskar.
Sedan finns det även norrmän som snålar in på allt för att någon annan skulle kunna göra någon form av vinst.

Som regel är nog svenskarna snålare, men gjerrige norrmän finns det gott om så du behöver inte känna dig som ett undantag.

Det er bare å

Hvilket turisted i «syden» med respekt for seg selv har ikke en Viking Bar. Til og med «selskapsreisen» hadde det. Men er det ikke sånn med alle nasjonaliteter/språkgrupper i Thailand. Man reiser tusenvis av kilometere til den andre siden av kloden og så det første man gjør er å se etter noe kjent fra eget land. Jeg har en god kamerat fra Norge som bor i Pattaya og han hater Thailand, thailandsk mat og thailandske kvinner. Bakgrunnen for at han bor i Pattaya er selvfølgelig at han ikke bor i Thailand fordi det kunne like gjerne vært et turiststed i «syden» med Viking Bar på nærmeste gatehjørne.
Du är bara avundsjuk för att du inte får bo i Pattaya.
Pattaya måste ju vara rena paradiset jämfört med Maha Sarakham.

Hej

Ja det här är ett fenomen som jag många gånger har tagit upp, integration och anpassning är tydligen något som en del bara kan krävas av andra medans dom själv inte alls anser att dom behöver integreras, lära sig språket eller ta till sig av den kultur och dom traditioner som råder i det land man har valt att bosätta sig i.

Mvh isan lover
Jeg tror det er en blanding av flere ting. Den viktigste er at kjerringa snakker engelsk og all informasjon man trenger om Thailand kommer fra henne selv om den kanskje ikke alltid er korrekt. En annen årsak kan være latskap og man unnskylder seg med at man er for gammel til å lære seg et nytt språk. Og så er mitt inntrykk at det finnes en nedsettende holdning blant mange utlendinger hvor dem latterliggjør thaienes væremåte.

Absolut finns det sådana svenskar.
Sedan finns det även norrmän som snålar in på allt för att någon annan skulle kunna göra någon form av vinst.

Som regel är nog svenskarna snålare, men gjerrige norrmän finns det gott om så du behöver inte känna dig som ett undantag.
En god indikator på nordmenns «gjerrighet» er hva kelnere i «syden» mener om norske gjester. Gjester som «legger igjen» godt med driks og da spesielt etter noen iskalde øl.

Jeg tror det er en blanding av flere ting. Den viktigste er at kjerringa snakker engelsk og all informasjon man trenger om Thailand kommer fra henne selv om den kanskje ikke alltid er korrekt. En annen årsak kan være latskap og man unnskylder seg med at man er for gammel til å lære seg et nytt språk. Og så er mitt inntrykk at det finnes en nedsettende holdning blant mange utlendinger hvor dem latterliggjør thaienes væremåte.
Hej

Sen är ett annat återkommande skäl till att vita män inte vare sig behöver integreras, anpassa sig eller lära sig språket att dom har pengar och försörjer sig själva, det resonemanget köper åtminstone inte jag rakt av. Samtidigt uppger en del Falanger att Thailändare bara tänker på pengar och ser Falanger som en vandrande ATM, minst sagt lite motsägelsefullt.

Mvh isan lover

En god indikator på nordmenns «gjerrighet» er hva kelnere i «syden» mener om norske gjester. Gjester som «legger igjen» godt med driks og da spesielt etter noen iskalde øl.

Så det eksisterer ingen gjerrige nordmenn?
Grunnen til att ikke du bor i «syden» er at det koster en masse driks.
Det er vel sikkert det som er grunnen at du bare ser på når de andre farangene spiser på restaurant.

Hej

Sen är ett annat återkommande skäl till att vita män inte vare sig behöver integreras, anpassa sig eller lära sig språket att dom har pengar och försörjer sig själva, det resonemanget köper åtminstone inte jag rakt av. Samtidigt uppger en del Falanger att Thailändare bara tänker på pengar och ser Falanger som en vandrande ATM, minst sagt lite motsägelsefullt.

Mvh isan lover
Hur var det med rubriken?

Hej

Mvh isan lover
Om det är dom grupperna som Isaan pekar på dom betalar för sig själva och belastar inte systemet nämnvärt tvärtom. Dessa grupper får ej heller ta ett jobb normalt. Jämför inte dom med folk som kommer till Sverige och kostar svenska skattebetalare en hel del. Då har man rimligen krav på att dom ger tillbaka något ;)

Tillbaka
Topp